Oct 07 2003

من آنچه شرط بلاغ است با تو ميگويم …

نوشته:     :::       Comments Off on من آنچه شرط بلاغ است با تو ميگويم …

چند مدت پیش کوشش کردم تا بلکه یک انجمنی راه بیندازیم تا بلکه وسیله‌ای شود برای اتحاد بین وبلاگ نویسان، البته نه به تنهایی بلکه با یاری دیگران، با همکاری کسانی که اعتقاد به کار دست جمعی دارند.
در آن زمان نوشتم که “سندیکا یا حسنیته انتخاب با شماست” کسی حرفم را جدی نگرفت. البته یکی دو نفری گرفتند ولی بقیه علاقه‌ای نشان ندادند. حالا می‌توانم با اطمینان بگویم که اگر ما موفق به تشکیل چنین انجمنی نشدیم مشاهده می‌شود که حتمآ حسینیه‌ای در حال شکل گرفتن است. باز هم عده‌ای که گویا هنوز عقل شان به این جور چیزها نمی‌رسد، با اطمینان خاطر می‌فرمایند “مگر وب‌لاگ هدف سياسی-اجتماعی دارد که NGO لازم داشته باشد يا بخواهد از هويتش دفاع کند؟ اصلا مگر وب‌لاگ‌ها همه يک هويت واحد دارند که کسی يا چيزی بخواهد از آن دفاع کند؟“. یکی نیست از این حضرت سوال کند، خوب آدم حسابی تو این تئوری‌ها را بر اساس کدام تحقیق یا تجربه می‌گویی که این همه به آن اطمینان داری!؟ می‌نویسد مگر وبلاگها هدف سیاسی اجتماعی دارند!؟ یا العجب پس بلا نسبت این همه انسان دست خرند! یا شاید این همه اصلآ وبلاگ نیستند و فقط شما وبلاگ می نویسید! پس این همه حرکت‌های اجتماعی و سیاسی به حساب نمی‌آیند!؟ الحق که انسان بسیار باهوشی است این بشر!
این انجمنی که من تصوراش را می‌کردم برای این منظور بود که بتوانیم دوستانه با تقسیم کار دست به حرکتهای اجتماعی از این نوع (افسانه نوروزی) بزنیم. چنین کارهایی بدون یک همکاری دسته جمعی تقریبآ غیر ممکن است. درصورتی که اگر چنین اتحاد گروهی از قبل وجود داشته باشد این نوع آکسیون‌ها در عرض چند ساعت قابل اجراست.
البته باید بگویم که این مساله‌ی افسانه نوروزی مرا امیدوار کرد که چگونه حرکتی خودجوش و بدون برنامه ریزی قبلی با این سرعت عملی شد و همه دوستان به اندازه توان خود وارد عمل شدند و دیدیم که چه سریع امضا جمع شد و چه سریع اخبار به سایتهای بزرگتر رسید و خلاصه کار مثبتی انجام شد.
در خاتمه پیشنهاد می‌کنم یک سری به این حسینیه‌ای که گفتم دارند برایمان می‌سازند بزنید تا متوجه شوید که درد من از چیست قبل از رفتن به حسینیه پیشنهاد می‌کنم چند مقطع کوچک از نوشته هایشان را برایتان بازگو کنم:

تصویب اساسنامه
به اطلاع دوستان ميرساند :
۱- بدنبال برگزاری جلسات متعدد و دريافت نظرات راهگشای شما عزيزان نهايتا اساسنامه ذيل به تصويب کميته روابط عمومی و هيات موسس رسيد و ظرف روزهای آينده مراحل قانونی ثبت انجمن در وزارت کشور پيگيری و نتايج آن به اطلاع دوستان خواهد رسيد .
۴- شناساندن فرهنگ و اعتقادات اصیل ایرانی به جامعه جهانی از طریق وبلاگ نویسی

صفحه مربوطه

نوشته: در ساعت: 10:12 pm در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on من آنچه شرط بلاغ است با تو ميگويم …  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی