Dec 17 2003

چه گونه موتور انتخابات را از کار بیندازیم

نوشته:     :::       Comments Off on چه گونه موتور انتخابات را از کار بیندازیم

چناچه ادعا کنیم که جدال واقعی در ایران بین نسل جوان و نسل پیر یا بهتر بگوییم نسل دایناسورهای ایران است بی خود نگفته ایم.
برای ادعای این گفته که ایران مملکتی است جوان احتیاجی به ارائه آمار نیست. حال چگونه است که هنوز در آن دیار، دایناسورها بر جوانان حکومت می کنند! دلیل اول و اصلی اش داشتن قدرت بی اندازه اقتصادی و در نتیجه سیاسی نسل مرده ایران است و تا زمانی که این قدرت به طریقی از چنگال این گروه خارج نشود راه به جایی نخواهیم برد.
اگر نگاهی به نظر خواهی زیر که بوسیله ی انجمن اسلامي دانشجویان دانشگاه اميركبير در سطح این دانشگاه انجام شده بیندازیم (این آمار از نمونه های آماری قشر جوان انتخاب شده) می توانیم نتیجه گیری کنیم که قشر جوان بطور کلی نسبت به این رژیم دل خوشی ندارد و این خود ماییه امید است.
نظرسنجی:

به گزارش خبرنگار خبرگزاري كار ايران، ايلنا، انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه اميركبير با نزديك شدن به زمان برگزاري انتخابات مجلس هفتم، نظرسنجي را در جامعه آماري، 500 نفري از دانشجويان اين دانشگاه را انجام داده است.
يك عضو شوراي مركزي اين تشكيلات نتايج اين نظرسنجي را به شرح ذيل اعلام كرد.
با توجه به نزديكي انتخابات دور هفتم مجلس شوراي اسلامي:
1- در هيچ شرايطي در انتخابات شركت نمي كنم.40 درصد
2-به شرط برگزاري رفراندوم قانون اساسي در انتخابات شركت مي كنم. 21 درصد
3-به شرط رفع نظارت استصوابي در انتخابات شركت مي كنم.10 درصد
4-در هر شرايطي در انتخابات شركت مي كنم. 29 درصد

گویا نیوز
اگر این آمار را با آماری که دیروز آوردم مقایسه کنیم می توانیم به همان نتیجه ای که پیشتر گفتم برسیم و آن اینکه در این آمار کسانی که بدون قیدوشرط در انتخابات شرکت خواهند کرد فقط 29 درصد است. درصورتی که در آمار دیروز که متعلق به جمعیت شهر تهران بود تعدادی که بدون قیدوشرط در انتخابات شرکت خواهند کرد 51.2 درصد بود. پس باید بتوان نتیجه گرفت که تعداد شرکت کنندگان در انتخابات شدیدآ بستگی به خواست جوانان دارد تا گروهای دیگر.
حال اگر این نتیجه گیری آماری را قبول کنیم برای کسانی که سعی در خاموش کردن موتور انتخابات دارند تنها یک راه وجود دارد: کار کردن بر روی گروهای سنی 16 تا 35 سال خواهد بود (*بیشتر از 21 میلیون نفر). حال آنکه آمار کل رای دهندگان برابر 36 میلیون نفر تخمین زده می شود. از بخت خوش ما اکثر استفاده کنندگان از اینترنت در ایران هم در این گروه سنی قرار دارند و یکی از دلایلی هم که رژیم سعی در مسدود کردن راههای دریافت خبر جوانان را دارد به همین خاطر است. پس باید هرچه می توانیم تلاش خود را بر روی جوانا متمرکز کنیم و استدلاهای خود را جوان پسند کنیم و از این طبقه بخواهیم که انتخابات را تحریم کند فراموش نکنیم که اکثرآ جوانان هستند که در خانواده ها خط دهی سنین بالا تر را هم به عهده دارند. اکثر پدرها، مادرها، پدر بزرگها و مادر بزرگها یا اطلاعی از مسائل سیاسی ندارند یا اگر دارند چنان پیشرفته فکر نمی کنند که به این جنبه های انتخابات توجه کنند. جوانان را ترغیب کنیم که در انتخابات شرکت نکنند و آنها خود اکثرآ رهبری فکری خانواده را به عهده خواهند گرفت.
دوستان دلیل ارائه آمارهای بالا و نوشتن این مطلب فقط هشداری است به همفکرانی که کمر به تحریم انتخابات بسته اند. عزیزان دست روی دست نگذارید وقت تنگ است. مطمئن باشید رژیم در هفته های نزدیک به انتخابات سانسور اینترنت را شدیدتر خواهد کرد پس برای تاثیر گذاری بر جوانان باید هرچه زودتر وارد عمل شد و از بحث های جانبی دوری جست
* آمار متعلق به سال 1375 از مرکز آمار ایران

نوشته: در ساعت: 10:23 pm در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on چه گونه موتور انتخابات را از کار بیندازیم  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی