Feb 06 2004

یک موضوعی که منو شدیدآ

نوشته:     :::       Comments Off on یک موضوعی که منو شدیدآ

یک موضوعی که منو شدیدآ نگران کرده این مساله صحبت‌های پشت پرده دارودسته خامنه‌ای و بوش است. دیشب هرچه پای CNN نشستم تا ببینم آیا خبری درباره بحران ایران پخش می‌کند دیدم که خیر، حتی حادثه ترور سیستانی را هم مهمتر از وقایع داخل ایران دانسته‌اند و خبری از وقایع ایران پخش نکردند. باید از خودمان این سوال را بپرسیم چرا؟ مگر نه این است که CNN یکی از اساسی‌ترین ابزارهای حکومتگران واشنگتن است؟ مگر نه با آن می‌توان درجه حرارت و طب دولتمردان آمریکایی را سنجید؟ آیا این به آن معنی است که خیال آمریکا از مساله ایران راحت شده؟ یعنی مذاکرات پشت پرده به ثمر رسیده؟ بهمین خاطر است که جناهای داخل چنین بی پروا با هم می‌جنگند؟
آیا بوش قراردادش را با رژیم بسته واگر چنین است به یقین با خامنه‌ای بسته که چنین بی تاثیر از تلاشهای اصلاح طلبان به راه خود می‌رود و به خود حتی زحمت این را نمی‌دهد که یک مشروعیت 30 درصدی را برای رژیمش بدست آورد. او می‌داند که اگر اصلاح طلب‌ها انتخابات را تحریم کنند آرای مردم بمراتب کمتر از حتی 30 درصد خواهد شد. به این بریده مطلب رادیو فردا نگاه کنید:
مهديه جاويد (راديو فردا): جمهوري اسلامي در طول حيات خود هميشه منکر موجوديت اسرائيل شده و فلسطينيان را را به دليل موافقت با انجام صلح با اسرائيل، مورد انتقاد شديد قرار داده است؛ اما اکنون به خاطر آن چه که ظاهرا دستاويزي بيش نيست، يعني تلاش در آزادي چهارتن از کارکنان سفارت ايران در لبنان، مي خواهد به طور غير مستقيم با تل آويو ارتباط بگيرد. جمهوري اسلامي در تمامي سال هايي که اين افراد ناپديد شده اند، از هر نوع معامله با آن کشور درباره اطلاع يافتن از سرنوشت آن ها جدا خودداري ورزيده است، اما اکنون ظاهرا حضور آمريکا در مرزهاي شرقي و غربي کشور از يک سو و اميد محافظه کاران نظام به يکپارچه کردن حکومت در پي انتخابات اول اسفند و کنار آمدن با آمريکا و اسرائيل از سوي ديگر، جمهوري اسلامي را به چرخشي در سياست خارجي نظير آن چه که معمر قذافي در ليبي انجام داد، متمايل کرده است.منبع گزارش
چرا چنین است کسی می‌تواند تحلیلی بر این مساله بنویسد؟

نوشته: در ساعت: 6:26 pm در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on یک موضوعی که منو شدیدآ  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی