Mar 14 2004

چهارشنبه سوری و نوروز را پاسداریم

نوشته:     :::       Comments Off on چهارشنبه سوری و نوروز را پاسداریم

جامعه یا بهتر بگویم انسان‌هایی که در یک مجموعه همگن با هم زندگی می‌کنند همیشه به حرکتهای جمعی ( Ritual ) (مراسم) نیاز دارند تا بتوانند با این وسیله هویت خود را درآن جامعه نگهدارند (منسجم کنند) و رهبران نیز با استفاده یا سوء استفاده از همین وسیله کنترل جامعه را در اختیار دارند. در ارتش از همین مکانیزم استفاده می‌شود تا یک گروه نظامی را در سخت‌ترین شرایط بطور منسجم حتا تا پای مرگ پیش ببرند.
به گمان من یکی از مهم‌ترین ابزارهایی که اسلام و دیگر مذاهب برای زیرسلطه قرار دادن انسان‌ها از آن استفاده می‌کنند همین اعیاد مذهبی است مثل تاسوعا و عاشورا و …
این مکانیزم را دیگر گروه‌ها حتا آنها که اصلآ رابطه‌ای با مذهب ندارند هم استفاده می‌کنند. فراماسونرها در لژهای فراماسونی خود مراسمی (ریتوال‌هایی) دارند که دست کمی از همین سینه‌زنی شیعیان ندارد، فوتبال دوستان هم ( Football hooligan ) و … . این مراسم (ریتوال‌ها) گاهی اوقات تا به اندازه‌ای به افراط کشیده می‌شوند که انسانها را به دنیای دیگری می‌برند، مثل گروهای مذهبی که به خلسه می‌روند تا به گمان خودشان به خدا نزدیک شوند!!.
چهارشنبه سوری و ونوروز و اعیاد دیگر ایرانی هم به همان شکل وسیله‌ای است که مردم ایران‌زمین از دیرباز برای نشان دادن هویت، احساسات ودلبستگی‌های خود به سرزمینی که در آن زندگی می‌کنند استفاده کرده‌اند. اینکه حکومت خودکامه خمینی از روز اول تاسیس‌اش کمر به از بین بردن این اعیاد بست، همه برای از بین بردن هویتی بود که ایران و ایرانی داشت و دارد و از آن برای حفظ هویت فرهنگی ایرانی خود سود می برد.
پس برماست که هرچه بیشتر در نگهداری اینگونه اعیاد کوشا باشیم و با برگزاری هرچه با شکوه‌تر این روزها مبارزه فرهنگی ایرانی با فرهنگ عربی را تداوم بخشیم.
پیشنهاد می کنم این مطلب رو هم بخونید مطلبی است در باره خیابان خوابها

نوشته: در ساعت: 4:20 pm در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on چهارشنبه سوری و نوروز را پاسداریم  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی