Apr 07 2004

درگیری شیعیان در عراق

نوشته:     :::       Comments Off on درگیری شیعیان در عراق

نیروهای لومپن تحت فرمان مقتدا صدر
عده ای در صددند ایران را دوباره درگیر جنگی کنند تا بتوانند بوسیله و در پوشش آن از پاسخگویی به مشکلات داخلی در ایران رهایی یابند.
اینکه یک ملای یک لا قبا موفق می شود شهری (نجف) را از کنترل نیروهای آمریکایی دربیاورد خود به تنهایی نشان از خطری دارد که کل منطقه را تهدید می‌کند حداقل ما که آشنایی با نیروهای لومپن داریماین را به خوبی می‌دانیم. شهروندانی که از حداقل نیازهای روزمره بی بهره‌اند به آسانی قابل سوء استفاده می‌باشند با یک وعده غذای روزانه می‌توان آنها را اجیر کرد. این ابزار امروز در عراق در دسترس افرادی مثل مقتدا صدر است که به وضوح مشخص است که خود او از منابعی تغذیه می‌شود. او نیز دست نشانده دستهای پلیدی است که قادرند چنین نیروهایی را تهیج و بر روی آنها سرمایه گذاری کند. چه کسانی از این هرج و مرج سود می‌برود؟ آیا نیروی دیگری بجز ایران در منتطقه وجود دارد که از این هرج و مرج و یا از یک جنگ احتمالی در این منطقه سود ببرد؟
منطق دوم این تحرکات هم بسیار واضح است دعوا بر سر تقسیم منابع طبیعی ملت عراق و باورکنید در این معرکه هر قدرتی حاضر است از جان و دل سرمایه گذاری کند چه مالی چه جانی چه از لحاظ آبروی سیاسی. این وسط هم، ملای مفت خور مرده‌ای را می بیند که بناست اموالش تقسیم شود و معلوم است که ملا هم سهم می‌خواهد.

نوشته: در ساعت: 2:05 pm در بخش: روابط خارجی

Comments Off on درگیری شیعیان در عراق  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی