May 28 2004

مجددآ امروز خبر از سانسور

نوشته:     :::       Comments Off on مجددآ امروز خبر از سانسور

مجددآ امروز خبر از سانسور دیگری رسید: آیات شیطانی
چندان سانسور کنند که تیغشان کند شود. عزیزانی که سانسور شده‌اند باید چند مساله رو حتمآ در نظر بگیرند.
اول: از همه اینکه این مساله سانسور یک مبارزه دوطرفه هست سانسور کننده و سانسور شونده. اگر سانسورچی دید که با یک‌بار سانسور شخص یا اشخاص سانسور شده از خیر نوشتن گذشتند در آن صورت سانسورچی احساس غرور و پیروزی می‌کند و این خود باعث می‌شود که به سراغ سایت‌های دیگر برود. حال چه باید کرد؟ اولین و موثرترین کار در این مبارزه روانی برپا کردن سایت (وبلاگ) جدیدی است تا سانسور کننده را در تلاش خود شکست خورده بنماید. و تازه فراموش نکنید که رژیم جمهوری اسلامی هم از محدودیت‌هایی برخوردار است و آن تعداد است. فراموش نکنید که تعدا مبارزین (مخالفین) همیشه بیشتر از نوکران سانسورچی رژیم است.
دوم: مساله فنی کار است. یک سیستم سانسور تشکیل شده از یک دیتا بیس (Database) یا همان لیست سایت‌های سانسور شده و یک ابزار سانسور. هرچه این لیست سانسور طولانی تر شود کار آمدی سیستم را پایین تر خواهد آورد. البته به آن اندازه که این کار را غیر ممکن کند خیر ولی به اندازه ای که دردسر ساز باشد آری. پس مساله دوباره سازی وبلاگ‌ها و سایت‌ها خود از اینرو هم برای رژیم دردسرساز است.
سوم: نکته دیگری که در این کار باید در نظر گرفت این است که تا رژیم بخواهد آدرس جدید وبلاگ شما را پیدا کند مدت زیادی طول خواهد کشید درصورتی که برای شما کافی است آدرس جدید را به دوستانتان خبر بدهید و آنها هم برای مبارزه با سانسور هم که شده لینک شما را با سرعت بروز خواهند کرد. در چنین محیطی باید حتمآ به فکر یک زنجیره خبررسانی بود تا اینگونه اطلاعات به سرعت به دیگران هم منتقل شود.
خلاصه مطلب اینکه این مساله سانسور یک جنگ روانی است و اگر شما با اولین کوشش رژیم وا دادید، دیگر نباید توقع پیروزی بر چنین رژیمی را داشته باشید.
مبارزه روانی مبارزه روانی مبارزه روانی مبارزه روانی مبارزه روانی مبارزه روانی مبارزه روانی مبارزه روانی ….

نوشته: در ساعت: 2:06 am در بخش: آزادی بیان

Comments Off on مجددآ امروز خبر از سانسور  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی