Jul 10 2002

انشاء حُسن آقا از 18

نوشته:     :::       Comments Off on انشاء حُسن آقا از 18

انشاء حُسن آقا از 18 تیر 1381
دیروز برای من روزی بود که آرزو داشتم ملتم قیام کند، نپرسید چرا چون نیازی به توضیح نیست. از هفته ها و یا ماه ها پیش در مورد این روز فکر میکردم، برنامه ریزی میکردم وخلاصه خود را آماده میکردم. شاید عده یی بپرسند که تو چرا؟! تو که دور از وطنی از تو که کاری ساخته نیست. من اینچین فکر نمیکنم، از من و از ما هم که دور از وطنیم کاری ساخته است. از هفته ها پیش پی گیر این موضوع بودم تا ببینم چه گروه یا دسته ای که کمی با عقاید من هم خوانی دارد در تظاهراتی که در این روز برگذار میشود شرکت کنم. ولی دریغ که هیچ گروهی را نیافتم، نه که گمان کنید که من با هیچ کس سازگاری ندارم نه در این اواخر بجز حزب الله با همه سازگاری دارم ولی دریغ هیچ گروهی در اسلو اعلام راهپیمایی نکرده بود یا حد اقل من باخبر نشده بودم.
تا اینکه صبح دیروز 18 تیر دوستی که هیچ گاه در هیچ راهپیمایی شرکت نمیکند زنگ زد و پرسید آیا در راهپیمایی شرکت میکنم؟ اول تعجب کردم که چه شده که او هم علاقه مند به تظاهرات شده. او میگفت که قرار است ساعت 14:00 در مقابل مجلس قانونگذاری نروژ تظاهراتی برپاشود. پرسیدم چه گروهی است؟ در جوابم همان پاسخ را داد که توقع داشتم، نمیدانم. بلافصله از طریق اینترنت بروی سایتی که متعلق به گروهایی در نروژ میباشد بنام “ هم بستگی ” دریافتم که تظاهرات در ساعت 17:00 در مقابل مجلس نروژ خواهد بود پس از چند تلفن دیگر به دوستم دریافتم که از قرار معلوم دو تظاهرات یکی در ساعت 14:00 و یکی در ساعت 17:00 هر دو در همان محل برگذار خواهد شد.
تصمیم گرفتم در هردو شرکت کنم تا اینجا نمی دانستم که چه کسانی گردانندگان این دو میتینگ هستند با رفتن به مرکز شهر دریافتم که ساعت 14:00 را شاهی ها (مشروطه خواهان) و ساعت 17:00 را گروهای (چپ) رهبری میکنند. من که هیچ گاه برای شاه الله یی ها هیچ گونه سمپاتی نداشته و ندارم پس از مشاهده جمعیت کمشان تصمیم گرفتم که به صفشان بپیوندم چون در هر صورت میتینگی بر علیه جمهوری اسلامی بود و در ضمن رهبر گروه راهم شخصآ میشناسم، انسان ملی و خوبی است و هیچگونه رنگ وبویی از شاه و شاه الله یی ندارد . از او سوال کردم چرا شما هم با دیگران هم آهنگی نکردید تا شاید جمعیت بیشتری را در اینجا جمع کنید و اثر بیشتری داشته باشد. در جوابم گفت “گویا دوستان دوست ندارند با ما باشند”.
پس از برپایی میتینگ باز با او صحبت کردم و گفتم که میدانی که من مخالف شما هستم ولی چه باک در میتینگ شما شرکت کردم نه برای شما بلکه برای حمایت از ملتم. خلاصه ی مطلب گروه مشروطه خواهان اکثرآ ماندند و در میتینگ ساعت 17:00 هم شرکت کردند و حتی شعار ها را هم با هم هماهنگ کردند و در آن هوای بارانی شاید توانستند بیشترین جمعیت را در طول این سالها در مقابل مجلس نروژ به دور یک خواسته مشترک ” آزادی زندانی ساسی و سرنگونی جمهوری اسلامی” جمع کنند. یک جمعیت 50-60 نفری در فصل تعطیلات (اکثرآ به تعطیلات تابستانی رفته اند) و زیر باران در مملکت نروژ باور بفرمایید جمعیت خوبی است.
یک چیز را دیروز مشاهده کردم که تا به امروز ندیده بودم. ایرانیان مصمم شده اند که این رژیم را سرنگون کنند و گروه و دسته بازی را کنار گذاشته اند البته نه به آنگونه که خمینی میگفت (همه با هم).
راستی اگر این گذارش را دیر مینویسم بخاط این است که از دیروز بعد از ظهر اینتر نت من قطع بود و پارانویای حُسن آقایی به سراغم آمد که نکند جمهوری اسلامی در این کار دخالت داشته. آخر میدانید این راحت ترین راه برای فرار از مشکلات است گناه را به گردن دیگران انداختن.

نوشته: در ساعت: 2:57 pm در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on انشاء حُسن آقا از 18  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی