May 31 2004

مارمولک 3 هم به بازار آمد

نوشته:     :::       Comments Off on مارمولک 3 هم به بازار آمد

اگر نمی‌دانید که از چه جهت است که این را (http://www.hoder.ir/) مارمولک 3 می‌نامم بهتر است به مارمولک 1 و مارمولک 2 یک نگاهی بیندازید.
دومین‌اش IR است. آنهایی که که به روابط و ضوابط در قمهوری اسهالی آشنایی دارند به خوبی آگاهند که این دومین چه معنی می‌دهد و نیازی به خواندن باقیمانده مطلب ندارند. آنها که نمی‌دانند بهتر است بدانند که این دومین در زیر بیرق رهبر چلاقمان اداره می‌شود و برای ثبت چنین دمینی باید حداقل صاحب آن به یک حداقل‌هایی از شهادت طلبی برسد تا به اجازه ثبت دمینی با این مشخصات نایل آید.
حالا این که هیچ، تازه طرف باید جزو اولین نوشته‌های چنین دمینی هم به سبک مارمولک (بصورت مارپیچ) بیضه‌های مبارک اسلام ناب محمدی را یک چند مدتی با زبان تطهیر شده با گلاب بلیسد.
شناخت سبک جدید مارمولکی کار همه کس نیست‌ها! برای درک هنری که در مارمولک 3 عرضه می‌شود باید حتمآ سال‌ها جزو ضد انقلاب فریب خورده بوده باشی تا درک کنی این نثر نوین را. اینها هم از کرامات قمهوری اسلامی است، هی نگویید این حکومت کاری برای ایران و ایرانی نکرده چشمتان کور شود پس این کارهای مهم چیست!؟ چنین سبک‌هایی که به زلالی لجن است در هر حکومتی پا نمی‌گیرد که جانم! مگر کشک است آقا جان یک سبک نوشتاری جدید خلق کردن. اینها همه از کرامات 25 سال زحمت کشیدن های فرهنگی بزرگانی مثل حداد عادل است که میسر می‌شود.
البته عده‌ای ممکن است بگویند که این سبک نوشتاری چیز جدیدی نیست و پیشتر چنین نثری در بین بچه بازاری ها مرسوم بوده ولی من بر این امر پافشاری می‌کنم که نه خیر این سبک جدیدی است چون مبتکرین این سبک پا را از بازار تهران فراتر نهاده‌اند و نه فقط به شهرهای دیگر که بلکه به کانادا هم سفرهایی کرده اند تا توانایی خلق چنین سبکی را بدست آورند.
نمونه ای از این سبک در دوران قدیم هم مرسوم بوده و به آن سبک بازاری می‌گفتند. شگردی که در سبک قدیم بازاری به کار برده می‌شد تا جنس بنجلی را به ماتحت مشتری خر بچپانند هنوز در رگه هایی از این سبک نوین دیده می‌شود ولی مهارتی که در سبک مارمولک بکار می‌رود بسیار پیشرفته تر و از پیچیدگی خاص خود برخوردار است. گفته می‌شود که این سبک جدید را بزرگان ادیبی مثل شمس‌الوازلین‌ها شروع کردند ودر دوره‌های بعد اشخاصی همچون ابول بلاگر آن را قوام بخشیدند. در این سبک برای چپانده یک جنس بنجل نم کشیده بازاری که حتی در بازار تهران هم دیگر قابل فروش نیست آنرا با مهارت خاصی با شگردهای مدرن بیزنس وازلین می‌مالند و با سرعت به ماتحت جماعت از همه جا بیخبر فرو می‌کنند.

نوشته: در ساعت: 2:24 pm در بخش: دیگران

Comments Off on مارمولک 3 هم به بازار آمد  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی