Jul 04 2004

گزارش تظاهرات 13 تیر اسلو

نوشته:     :::       Comments Off on گزارش تظاهرات 13 تیر اسلو

طبق برنامه امروز (دیروز ایران) اولین گروه ایرانیان اسلو درمقابل مجلس قانونگذاری نروژ برای حمایت از جنبش دانشجویی تجمع کردند. این اولین تظاهرات اسلو بود. طبق برنامه‌های ازپیش اعلام شده این هفته قرار است دو تظاهرات دیگر در اسلو برگزار شود یکی بعداز ظهر پنجشنبه 18 تیر در مقابل مجلس و دیگری همان روز درمقابل سفارت ایران در اسلو. معمولآ در تظاهرات روز 18 تیر تعداد بیشتری شرکت خواهند کرد. سال گذشته حدود هزارنفری در تظاهرات 18 تیر شرکت کردند.
اساسی ترین اتفاقی که امسال برای اولین بار افتاد این بود که نماینده‌ای از حزب سوسیالیست نروژ SV در این اجتماع شرکت کرد و از طرف حزب سوسیالیست نروژ یک بیانیه حمایت از نیروهای مخالف رژیم را خواند. بشما قول می‌دهم که این اتفاق بسیار مهمی است. اتفاق دومی که امروز برای اولین بار افتاد تلویزیون نروژ هم از تظاهرات فیلم گرفت این هم اتفاقی نیست که بهمین سادگی ها پیش بیاید، معمولآ دستور از بالابالاها که می‌آید از این اتفاق‌ها می‌افتد. نکته دیگری که قابل ذکر است حضور (جعفر زرین) نماینده اتحادیه ملی دانشجویان و فارغ التحصیلان ایران بود که در این گردهمایی سخنرانی کرد. خلاصه اینکه تظاهرات امروز برخلاف دیگر تظاهرات‌های ایرانیان در نروژ در مجموع مثبت تر از همیشه بود.
خلاصه‌ای از بیانیه حزب سوسیالیست نروژ را امشب ترجمه خواهم کرد و فردا تقدیم حضورتون خواهم کرد این بیانیه در دوصفحه تهیه شده یک صفحه در باره ایران و موقعیت حکومت و مواضع حزب سوسیالیست نروژ درباره ایران و صفحه دوم درباره وضعیت کردهای ایران و حمایت از آنهاست.

نوشته: در ساعت: 12:59 am در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on گزارش تظاهرات 13 تیر اسلو  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی