Sep 14 2004

وضع بد ایمنی در پارس جنوبی باعث کشته شدن 2 نفر شد

نوشته:     :::       Comments Off on وضع بد ایمنی در پارس جنوبی باعث کشته شدن 2 نفر شد

استات اویل را اکثر آنهایی اخبار ایران را تعقیب می کنند بخوبی می شناسند، همان شرکتی که با پرداخت 115 میلیون کورن رشوه به پسر هاشمی رفسنجانی قراردادی را در تاسیسات گاز پارس جنوبی به خود اختصاص دادند.

روزنامه VG در خبری که امروز منتشر کرده خبر می دهد که استات اویل عملیات خود را در ایران برای مدتی متوقف کرده و دلیل این توقف را کشته شدن دو کارگر ایرانی در عرض یک هفته ذکر کرده است.

بنا به نوشته VG دو کارگر ایرانی 22 و 34 ساله در یک هفته گذشته جان خود را در پروژه ای که استات اویل در اختیار دارد از دست داده اند. دلیل کشته شدن این کارگران وضعیت بد ایمنی در محیط کاری است که برای کارگران و کارمندان ایرانی وجود دارد.

براساس این خبر استات اویل گروه تحقیقی به ایران فرستاده تا مسائل ایمنی را بررسی کنند بنا به گفته سخنگوی استات اویل مهندسین و گارگران استات اویل از ایمنی بیشتری نسبت به همکاران ایرانی خود برخوردارند. به زبان ساده تر جان یک مهندس یا کارگر نروژی با ارزش تر از جان کارگران و مهندسین ایرانی است.
سالها پیش شیادی بنام خمینی استدلال می کرد که چرا مهندسین و کارگران خارجی باید از حقوق و مزایای بیشتری نسبت به ایرانی ها برخوردار باشند. در آن دوران رسم بر این بود که مثلآ یک کارمند یا کارگر خارجی چندبرابر یک مهندس و یا کارگر ایرانی حقوق و مزایا دریافت می کرد. در مواردی نیز بعضی از ما بهتران چیزی بنام حق توحش می گرفتند.
حالا باید از جانشین آن شیاد پرسید که چرا کارگران ایرانی نه تنها از حقوق و مزایای کمتری برخوردارند بلکه در دوران حکومت عدل علی باید از ایمنی کمتری هم برخوردار باشند.

نوشته: در ساعت: 11:59 pm در بخش: اجتماعی

Comments Off on وضع بد ایمنی در پارس جنوبی باعث کشته شدن 2 نفر شد  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی