Sep 20 2004

بیانیه

نوشته:     :::       Comments Off on بیانیه

 وقتی چند ماه پيش که نخستين سنگ بنای تاسيس کانون وب‌لاگ‌نويسان ايران را بنا می‌کرديم احتمال نمی‌داديم به اين زودی مجبور باشيم در دفاع از وب‌لاگ‌نويسانی که دستگير شده اند بيانيه بدهيم.

متاسفانه چند نفر از وب‌لاگ‌نويسان به جرم داشتن انديشه‌یی متفاوت با انديشه‌ی بخشی از حاکميت دستگير شده اند و سعيد مطلبی تنها به جرم مطالبی که فرزندش سينا مطلبی در وب‌لاگ‌اش می‌نويسد بازداشت شده است.

دستگيری نويسندگان آن هم تنها به جرم “نوشتن” عملی است که تنها از حکومت‌هایی سرمی‌زند که نفس “انديشيدن” و نفس “نوشتن” ناقوس مرگ‌شان را به صدا در می‌آورد.

به اين دستگيری‌ها جدا از نوع “انديشه” يا “بيان” دستگيرشده‌گان اعتراض داريم و از تمام مجامع مدافع “آزادی بيان” می‌خواهيم با فشار آوردن به حکومت ايران آزادی فوری و بدون قيد و شرط دستگير شده‌گان را فراهم آوردند.

بی‌شک رئيس جمهور ايران نسبت به اين دستگيری‌ها مسئول است و نمی‌تواند با دودوزه‌بازی از مسئوليت خود شانه خالی کند و مردم ايران حق خود می‌دانند او را به عنوان بالاترين مقام اجرایی کشور مسئول اين دستگيری‌ها بدانند و در روزی که شرايط محاکمه‌ی عادلانه فراهم شود به جرم دستگيری و سانسور شديد حاکم بر فضای کشور او را به پای ميز محاکمه بکشند.

آزادی انديشه و بيان جزو بديهی‌ترين و جهان‌شمول‌ترين آزادی‌های فردی و جمعی است که با خود عهد می‌بنديم هرگز برسر آن با هيچ حکومت و دولتی معامله نکنيم.



جمعی از اعضای کانون وب‌لاگ‌نويسان ايران (در حال تاسيس)

نوشته: در ساعت: 10:04 pm در بخش: آزادی بیان

Comments Off on بیانیه  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی