Oct 02 2004

عاقبت غم انگیز عاطفه رجبی

نوشته:     :::       Comments Off on عاقبت غم انگیز عاطفه رجبی

وقتی شاملو فریاد می‌زند
هرگز از مرگ نهراسيده‌ام! …
اگرچه دستانش ، از ابتذال شكننده‌تر بود! …
هراس من – باری – ،
همه از مردن در سرزمينی ست ،
كه مزد گوركن ،
از بهای آزادی آدمی ، افزون باشد! …


بی دلیل نیست، دلیل‌اش را می‌توانید در خبر زیر بخوانید. مگر نه اینکه در آن دیار حاجی و ملا همه در کندن گور و نوحه‌ی مرگ خواندن متخصص‌اند. اینها هستند که تا قبل از به قدرت رسیدن همگی امور زندگی‌شان از برپاکردن عزاداری و سینه زنی و راه انداختن کارناوال مرگ می‌گذشت. امروز اما مزدشان از بهای آزادی انسانها افزون شده.
خبر را بخوانید و بگرید به حال دختران و پسرانی که بجای لذت بردن از زندگی خود باید طعمه‌ی لذت کفتارهای پیری شوند که در آن دیار به حکومت رسیده‌اند.



بازداشت قاضی حاجی رضائی و چند تن از افسران در رابطه با شکنجه ، تجاوز و اعدام عاطفه رجبی 
 
پيک ايران : در پی اعدام عاطفه  دختر ۱۶ ساله در شهرستان نکا ، روز  چهار شنبه  حاجی رضائی رئيس دادگستری اسلامی شهرستان نکا و  تعدادی  از  افسران   نيروی  انتظامی از جمله  سروان ذبيهی  و  سروان   مولائی  توسط نيروهای وزارت اطلاعات دستگير شده و همگی در بازداشت به سر ميبرند .


در همين رابطه يک   منبع   موثق   گزارش داد  که به غير از  تعدادی  از  افسران   نيروی  انتظامی که به تجاوز به اين دختر ۱۶ ساله  اعتراف   نموده   بودند خود حاجی رضائی نيز در جريان  بازجوئی  توسط نيروهايی وزارت اطلاعات به عمل تجاوز به اين دختر ۱۶ ساله  اعتراف   نموده است .


حاجی رضائی در جريان  بازجوئی   اعتراف   نموده  ، برای  اعتراف گيری برای سن ۲۲ سالگی و  اعتراف  به  نام بردن کسان ديگری  که با وی رابطه “نا  مشروع”  داشته اند ، عاطفه  را مورد شکنجه قرار داده بود. گفته ميشود در روز اعدام تمامی پشت اين دختر کبود بوده است . وی  اعتراف   نموده  که برای  جلوگيری از   افشای  نام خود و  همداستانش  در  نيروی  انتظامی توسط عاطفه  يک  چنين حکمی داده است و آنگاه با گرفتن  استشهاد  محلی اين عمل خود را  وجهه قانونی تر داده است .


بنا بر گزارشهای رسيده  حاجی رضائی  انجام اعدام را  مطابق  با قانون  اسلام جايز  عنوان  نموده  است و دليل خود را نيز داشتن  همان  استشهاد  محلی عنوان کرده است .


در همين حال در پی شکايت خانواده عاطفه  از قاضی و  نحوه  رسيدگی به پرونده وی ،  ديوان عالی کشور حکم آزادی عاطفه   ساله  ۱۶ ساله را  اعلام   نموده  است!  اما   چند  هفته  بعد از اعدام وی!
 منبع خبر پیک ایران
 

نوشته: در ساعت: 4:18 pm در بخش: حقوق بشر

Comments Off on عاقبت غم انگیز عاطفه رجبی  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی