Oct 06 2004

هخا و تلوزیونهای ایرانی

نوشته:     :::       Comments Off on هخا و تلوزیونهای ایرانی

بنا به نوشته احمدرضا شیری – روزنامه نگار از مشهد، شبکه سوم تلوزیون ایران اقدام به پخش برنامه‌ای در باره هخا کرده. در دنیای سیاست هرگاه در باره شایعه‌ای تکذیبیه‌ای صادر شود نتیجه گیری می‌شود که شایعه حقیقت داشته در غیر این صورت هیچگاه تکذیب نمی شد، این مساله را هم باید از همین دریچه دید.
حالا اینکه جمهوری اسلامی پس از نمایش‌های چندماه گذشته هخا یک مرتبه شروع به تجزیه و تحلیل این مساله و دیگر کانال‌های تلوزیونی خارج از کشور کرده تنها دو دلیل می‌توان برای این امر یافت.
اول اینکه به احتمال قریب به یقین این تحریکات که از تلوزیونهای خارج صورت می‌گیرد رژیم را حسابی ترسانده، در غیر این صورت به آن بها نمی‌داد(سانسورها نیز خو دلیل دیگری بر تاثیر گذاری این حرکت‌هاست)
دوم امکان اینکه این حرکت آخری بوسیله خود رژیم ترتیب داده شده تا بعد بتوان با تمسخر چنین حرکت‌هایی از تاثیر گذاریشان جلوگیری کند یا حداقل از تاسیر آن بکاهد، یعنی همان چیزی که اکثرآ حدس می‌زدند که هخا خود عامل رژیم است و برای مایوس کردن مردم به میدان فرستاده شده.
در هر دو حالت نشان از آن دارد که حتی خود رژیم دارد یواش یواش به این باور می‌رسد که دوران‌اش بسیار به پایان نزدیک است، مخصوصآ با درگیری های جناحی که این اواخر برسر تقسیم پست ریاست جمهوری درحال رخ دادن است.
همچنین با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و چنانچه بوش برنده این انتخابات شود این مشکل بیشتر تشدید خواهد شد.
از بعد از قتل عامهای 67 و بستن کامل جو داخل و خارج من همیشه بر این عقیده بوده‌ام که این رژیم تنها از یک راه قابل ساقط کردن است و آن هم از درون خود رژیم است. به این معنی که برای سرنگونی رژیم باید خود ملاها را به جان هم انداخت همان چیزی که تا خمینی زنده بود از آن جلوگیری می‌کرد و مدام در تلاش بود تا “وحدت کلمه را حفظ کند” ولی با مرگ خمینی و تلاش گروهای درون رژیم برای کسب قدرت این درگیری ها خوشبختانه قوت گرفت و به مرور زمان قدرت داخل رژیم از یک گروه به دو و هم اکنون درحال تقسیم مجدد است و یقینآ بعد از انتخابات بهار آینده اگر رژیم هنوز بر سر قدرت باشد باید منتظر تقسیم بندی های بیشتری باشیم به این صورت که دیگر تقریبآ آن یک دستی که در اوایل انقلاب در درون سیستم قدرت وجود داشت دیگر موجود نیست و همین مساله باعث سرنگونی رژیم خواهد شد.
پس از مرگ اصلاح طلبی اکثر ماها بر این عقیده بودیم که رژیم در حال محکم کردن دوباره جای پای خود است در حالی که نتیجه چنین که به نظر می‌رسد درست برعکس شده. یعنی: یاس مردم باعث شده تا بطور کل چشم از رژیم بپوشند و دیگر به هیچ یک از جناح‌های درون رژیم اعتماد نکنند و تازه از آن زمان باید منتظر فروریزی بسیار سریع رژیم بود.
شاید بهاری که در راه است عاقبت رژیم را رقم بزند و پس از زمستان، دیگر عمری از رژیم باقی نمانده باشد.

نوشته: در ساعت: 1:30 pm در بخش: ملای حیله گر

Comments Off on هخا و تلوزیونهای ایرانی  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی