Oct 14 2004

20مهر:بازداشت آرش سيگارچى: گور دسته

نوشته:     :::       Comments Off on 20مهر:بازداشت آرش سيگارچى: گور دسته

20مهر:بازداشت آرش سيگارچى: گور دسته جمعى تازه از قربانيان قتل عام 67 در قبرستان تازه آباد رشت؟

*وقتى دستور مرگ آمد آنجا (در گورستان تازه آباد رشت) زمينى حفر شد تا آنها که اهل سازش نبودند زنده خاموش شوند.

سازمان خبرنگاران بدون مرز روز 16مهرماه جارى طى اطلاعيه يى خبر داد كه آرش سيگارچى, خبرنگار روزنامه گيلان امروز، به دليل درج عكس مراسم سالگرد قربانيان قتل عام سال 67در خاوران بازداشت شده است.

خبرنگار مزبور توسط وزارت اطلاعات رژيم در رشت احضار ومورد بازجويى قرار گرفته بود.

در اطلاعيه مزبور آمده است كه سازمان خبرنگاران بدون مرز زنگ هاى خطر را براى نقض مستمر آزادى مطبوعات در ايران به صدا در آورده است.

سازمان خبرنگاران بدون مرز به موارد متعدد سركوب خبرنگاران در ايران اشاره كرده و نوشته است: ايران است كه در آن خبرنگاران به طور مستمر مورد تهديد قرار مى گيرند و براى بازجويى توسط مقامات رژيم به قضاييه و وزارت اطلاعات احضار مى شوند

مقاله و عکسی که آرش سيگارچی به خاطرش احضار ومورد بازجويى قرار گرفته بود.

برادر غرق خونه

ديروز فرصتى بود تا با رجبعلى مزروعى که بيش از روزنامه نگاري، سياست پيشه کرده است دقايقى صحبت کنم. گويا براى کارى به گيلان آمده بود و در فرصتى با هم بوديم. عصر ديروز هم نشستى در کانون فرهنگيان گيلان برگزار شد که در ان مزروعى سخنرانى داشت. بحث همان آينده نظام و آنچه پيش خواهد آمد، بود. مزروعى مى گفت هر ده سال در اين مملکت براى رسيدن به هدف جنبش، جنگ، انقلاب و کودتا شده است اما ما نمى خواهيم اين مار تکرار شود. ما مى خواهيم جمهورى اسلامى بماند. بى اختيار به حرف هايش فکر مى کنم. ماندن؟ واژه اى که اگر نادر شاه سيصد و پنجاه سال قبل چشم از کاسه قلى ميرزا، فرزندش بيرون آورد هدفى جز آن نداشت. والبته کريمخان زند که صبور مى نامندش و کريم؛ هدفى جز اين نداشت هر چند که اندکى پس از دستگيرى ابوالفتح خان، آقا محمد خان را خواجه کرد.

ادامه

نوشته: در ساعت: 3:37 am در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on 20مهر:بازداشت آرش سيگارچى: گور دسته  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی