Oct 27 2004

دیشب یک فکری زد به

نوشته:     :::       Comments Off on دیشب یک فکری زد به

دیشب یک فکری زد به کلم. دیدم این همه که اینور و اونور رو سانسور می‌کنن ولی جماعت توی ایران انگار عین خیالشون نیست. حتی دیگه خبرش رو هم به همدیگه نمی‌دن.

مثلآ این صفحه ضد سانسور که آدرس‌اش اون بالا هست رو سه چهار جای مختلف قرار دادم، گویا چندروزی است یکی از فایل‌های این صفحه‌ها سانسور شده و کسی خبری نداده. اینکه می‌گم کسی خبری نداده واسه اینه که این صفحه روزانه بیشتر از هزار دویست تا بازدید کننده داره حداقل یکی باید این زحمت رو می‌کشید و خبر می‌داد. من که نمی‌دونم کجا سانسور شده کجا نشده بطور کلی بچه‌های خارج فقط از ایران می‌شنوند که چه سایت‌هایی سانسور شده‌اند.

خلاصه مطلب آقایون خانوما این صفحه‌ها برای شما درست شده من که نیازی به این صفحه‌ها ندارم لطفآ یک خبری حداقل بدین وقتی می‌بینید چیزی توی اون صفحه کار نمی‌کنه.

برگردم به اصل مطلب تا یادم نرفته.

دیشت تصمیم گرفتم خودم وضع سانسور رو چک کنم ببینم چه جاهایی سانسور شده چه جاهایی بازه. از این رو شروع کردم به گشتن دنبال یک پراکسی ایرانی. شنیدید توی فارسی یک ضرب‌المثل داریم که می‌گه “زیره به کرمون می‌بره” حکایت کار ما شده بود توی دنیای آزاد باید دنبال پراکسی بگردیم اون هم از نوع ایرانی‌اش. خلاصه این پراکسی رو پیدا کردم :

(217.219.193.131:3128) وصل کردم یک امتحانی کردم دیدم خوب کار می‌کنه. رفتم سری به این طرف و اونطرف زدم از جمله به سایت‌های خُسن آقا، آخه می‌دونید که ما اونقدر دارا شدیم که یکی دوتا که سایت و وبلاگ که نداریم که، ماشاالله ماشاالله از تصدق سر جمهوری اسلامی چهارتا پنج‌تا سایت و وبلاگ بهم زدیم.

بعد از گشت و گزاری به سایت خودمان سری زدیم به ابول بلاگر که صبح تا شام داد می‌زنه که آی ملت مارو سانسور کرده‌اند دیدیم خیر این آقا دروغ می‌گوید برای اثبات این مساله رفتیم سراغ آقا یک کامنتی گذاشتیم توی وبلاگش ولی متاسفانه یک پنجره باز شد که می‌گفت برای جلوگیری از …. نظرشما باید قبل از … کنترل بشه.

بماند ما که بخیل نیستیم که ایشان هم بدون سانسور باشد ما این چشممان از آن چشممان خوشحال تر است وقتی می بینیم ساسنور وجود ندارد ولی دیگر اگر روزی روزگاری آمد داد و بیداد راه انداخت که ما را سانسور کرده‌اند و الخ، یادتان باشد که این آقا در دروغ گفتن ید طولایی دارد.

یک چیز دیگه هم امروز کشف کردم. گویا امروز DNS های نروژ اشکال داشتند چون من بدون پراکسی نتوانستم دسترسی به وبلاگ‌ها و بلاگر پیدا کنم بهمین خاطر رفتم سراغ یک پراکسی و مشکل حل شد. این مشکل حتمآ باید زیر سر هاله باشد آخه پریروز DNS اش را دستکاری کرده بود فکر کنم یکی از ترکش‌هایش هم خورد به DNS های نروژ!!

راستی این پراکسی رو هم من امروز استفاده کردم خیلی نسبت به پراکسی‌های دیگه سریعتر بود:

81.80.165.13:8000 anonymous

نوشته: در ساعت: 7:46 pm در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on دیشب یک فکری زد به  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی