Nov 01 2004

آقای شمس الواعظین را همگی

نوشته:     :::       Comments Off on آقای شمس الواعظین را همگی

آقای شمس الواعظین را همگی می‌شناسید. ایشان همان کسی ست که بقول اقتدارگرایان با راه اندازی روزنامه‌های زنجیره‌ای باعث پیروزی اصلاح طلب‌ها شدند و جامعه را هشت سال با همکاری جوجه‌های هاشمی در رویای اصلاح رژیم نگاه داشتند. ایشان اما در این مدت بیکار ننشستند و گاه گاهی از هاشمی دفاع کردند و زمینه را برای بازگشت پادشاه پسته کار تا امروز گرم نگاه داشتند.

او این بار برخلاف گذشته که بیشتر با کنایه و اشاره از هاشمی دفاع می‌کرد با تمام وجود در دفاع از بازگشت هاشمی سرمایه گذاری کرده.

در این نوشته سعی خواهم کرد نکته‌هایی از این نوشته را باز نویسی کنم تا شاید عده‌ای را از خواب بیدار کنم. همان‌هایی را می‌گویم که هنوز بر این باوراند که این رژیم را می‌توان اصلاح کرد. این بار با انزوای رژیم و درگیری های جناحی آن باید با تمام توان تحریم را جایگزین انتخاب کرد.

شمس در آغاز بعد از کمی صغرا کبرا چیدن معمول یک راست به سراغ اصل مطلب رفته و می‌نویسند:

– بى ترديد تاريخ اين واقعيت را بازگو خواهد كرد كه دولت شبه دموكراتيك و اصلاح طلب خاتمى از رحم دولت توسعه گراى هاشمى رفسنجانى متولد شد.

خجالت را خورده‌اند، شرافت را قی کرده‌اند. کدام تولد، کدام دولت توسعه گرا؟ هاشمی دزدی است که همه او را می‌شناسند مخصوصآ ملت ایران که حق‌اش را در انتخابات مجلس کف دست‌اش گذاشت. باعث تاسف است که شخصی که خود را روزنامه نگار و تحلیل‌گر می‌داند باید تا این اندازه خودفروش باشد تا بتواند با وقاحت از یک دزد و قاتل فرشته نجات بسازد.

ایشان در ادامه چون به خوبی آگاهند که که فروختن جل خر بجای لباس فاخر به این آسانی‌ها نیست ادامه می‌دهند:

اما از ياد بردن و يا كم بها دادن به بستر هاى تسهيل كننده ولادت مولود اين جنبش چيزى جز غفلت از كاتاليزور ها و عوامل مساعد اما تعيين كننده انتقال جوامع در حال گذار به وضعيت بهتر نيست. در اينجا جا دارد روى اين نكته هميشگى خود تاكيد كنم كه تلاش اصلاح طلبان براى حذف يكى از شاخص ترين سمبل هاى اقتدار و مهارت سياسى روحانيت و يكى از كاتاليزور هاى مهم و شتاب دهنده روند دموكراتيزاسيون يعنى هاشمى رفسنجانى از خطا هاى استراتژيك آنان در فهم پيچيدگى هاى حاكم بر سازه هاى سياسى ناشى مى شد

“كاتاليزور مهم و شتاب دهنده روند دموكراتيزاسيون!!” این جمله را که خواندم مجبور شدم برای چند دقیقه‌ای از پای کامپیوتربلند شوم و به بیرون بروم و یک لیوان آب خنک بخورم درغیر این صورت خشونت درونی من ممکن بود کار دستم بدهد، کمترین نتیجه‌اش خورد شدن مونیتور بیچاره می‌بود.

آقای جورنالیست یادشان رفته که هاشمی یا بهتر بگویم دزد سرگردنه بغیر از دزدی بیشترین خونها را در یران ریخته و او را می‌توان براستی ستون فقرات دیکتاتوری در رژیم ملاها دانست.

ایشان با وقاحت ادامه می‌دهند و می‌نویسند:

تلاش برخى محافظه كاران در مجلس هفتم براى حذف هاشمى رفسنجانى از بحث هاى مربوط به انتخابات رياست جمهورى ۸۴ براى من قابل درك است زيرا آنان به اين نكته واقفند كه دولت توسعه گراى هاشمى رفسنجانى اين بار و با تلاش براى تصحيح خطا هاى دوره پيشين عملاً و به گونه اى ناگزير امكانات و فرصت هاى بيشترى پيش روى تمايلات دموكراتيك جامعه ايران فراهم خواهد كرد،

گویا روزنامه نگار متعهد ما این ضرب‌المثل معروف را فراموش کرده که می‌گوید: “توبه گرگ مرگ است”. آقای هاشمی هیچ خطایی نکرده او با آگاهی کامل راه گذشته‌اش را با هشیاری در این هشت سال ادامه داده و هرگاه که عده‌ای از همین اصلاح طلب‌های مفلوک اشتباهآ سعی کردند کوچکترین قدمی در راه اصلاح امور بردارند همین آقای رفسنجانی با تکیه بر صندلی ریاست مجمع تشخیص مصلحت رژیم راه هرگونه اصلاح را مسدود کرد و با نیش خندهای شیطانی‌اش به ریش من و شما خندید. آقای روزنامه نگار در این بحث‌ها شدیدآ سعی دارد دوران هاشمی را دوران توسعه القا کند البته تا حدودی حق با ایشان است چون این آقای دزد تنها توسعه‌ای که بوجود آورده است توسعه مالی خاندان دزد هاشمی بوده و نه چیز دیگر البته چنین بنظر می‌آید که از این توسعه کمی هم نصیب جیب روزنامه نگار متعهد ما شده.

روزنامه نگار متعهد ما بعد از تلاشهای بی حد برای فرشته نمایاندن شیطان چون بخوبی آگاه است که فروختن جل خر بجای لباس فاخر کار مشکلی است این بار شروع به ترساندن خواننده می‌کند و می‌نویسد:

اينكه دولت شبه دموكراتيك سيد محمد خاتمى در رحم خود، نطفه دولتى را حمل مى كند كه اگر نتوان آن را در زمره دولت هاى توتاليتر دسته بندى كرد بى ترديد شبه توتاليتر خواهد بود.

خوب است والله اول فرمودید که دوران هاشمی باعث شد که حکومت به طرف دمکراتیزه شدن برود ولی یک دفعه فراموشتان شد(دروغ گو فراموشکار است) و باز برگشتید به نقطه صفر و می‌فرمایید که نطفه یک حکومت توتالیتر در رحم خاتمی است!؟

می‌دانید آقاجان این موضوع را هم ملت به خوبی می‌داند که در رحم خاتمی چه نوزاده حرامزاده‌ای درحال رشد است، بهمین خاطر است که تصمیم به به سقط این جنین حرامزاده گرفته است.

این روند ترساندن را آقای روزنامه نگار متعهد تا آخر مقاله شان ادامه می‌دهند فقط برای نمونه چند مقطع را برایتان بازنویسی می‌کنم:

به نظر من تنها گزينه موجود در قالب ظرفيت هاى كنونى سازه هاى سياسى ايران

نوشته: در ساعت: 9:50 pm در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on آقای شمس الواعظین را همگی  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی

    [۵ اردیبهشت]: همانطور که پیشتر چند جا نوشتم جوزپ بورل در لیست حقوق بگیران سیدعلی روضه خوان است

    بازی جوزپ بورل در زمین علی خامنه‌ای: ادامه دیپلماسی؛ تنش در پارلمان اروپا بر سر جمهوری اسلامی

     متن کامل

    [۵ اردیبهشت]: علیرضا عسگری؛ از سردار رضا چیفتن تا مستر جان‌ دوو

     گزارش یک فرار بزرگ از تهران به تگزاس

    ایران اینترنشنال: علیرضا عسگری، سرلشکر پاسدار بازنشسته، فرمانده سابق سپاه لبنان، فرمانده کل پیشین عملیات سپاه و معاون بازرسی وزارت دفاع در دولت خاتمی، جمعه ۱۸ آذر ۱۳۸۵ (۹ دسامبر ۲۰۰۶) در جریان ...  متن کامل

    [۳ اردیبهشت]: نیویورک تایمز: طرح اولیه اسرائیل «حمله بزرگ به اهداف نظامی» از جمله نزدیک تهران بود

    صدای آمریکا: روزنامه نیویورک تایمز گزارشی از تصمیم اسرائیل برای حمله به ایران در شبانه روز پنج شنبه و جمعه [هفته گذشته] را به نقل از سه مقام اسرائیلی که نامشان فاش نشده، منتشر کرد که می‌گویند طرح اولیه حمله تلافی‌جویانه شامل حمله ...  متن کامل

    [۳ اردیبهشت]: وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است

    رادیوفردا: وزیر دفاع فرانسه می‌گوید جمهوری اسلامی ایران به یک «چالش امنیتی برای اروپا» تبدیل شده است، با این حال فرانسه قصد ندارد با ایران وارد درگیری نظامی شود.

    سباستین لکورنو در گفت‌وگویی که روز یکشنبه دوم اردیبهشت ...  متن کامل

    [۲ اردیبهشت]: حجاب اجباری؛ تذکر کتبی نماینده مجلس به وزیر کشور و وارد عمل شدن «سفیران مهر» سپاه و بسیج

    تصویری از بازداشت خشونت‌بار یک زن و کشیدن او توسط ماموران و تصویری از داخل یکی از ون‌ها

    بی‌بی‌سی: در حالیکه واکنش‌ها به برخوردهای خشن با زنان بر سر حجاب اجباری ادامه دارد، به گفته یک ...  متن کامل

    [۲ اردیبهشت]: بخشی از زندگی سعدی

    منبع تویتر شوذب: 1- از اون تاریخ به بعد سعدی با برادرزاده خلیفه دوست می‌شه هر روز به دیدنش می‌رفته تا دختره میگه می‌خوام فارسی یاد بگیرم و به پدرش میگه که سعدی رو به عنوان معلم برای من استخدام کن سعدی هم میشه معلمش و هم دوستش یکی دو سال می‌گذره تا در بغداد وبا شایع می‌شه خانواده نورالزمان ...  متن کامل

    [۱ اردیبهشت]: تصاویر ماهواره‌ای حاکی از «انهدام یا آسیب به بخش راداری» سامانه اس-۳۰۰ اصفهان است

    رادیوفردا: روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز جمعه در گزارشی نوشت که تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد در حمله اسرائیل به پایگاه هوایی هشتم شکاری اصفهان، بخش مهمی از سیستم‌های پدافندی ...  متن کامل

    [۳۱ فروردین]: فاکس‌نیوز به نقل از منابع نظامی: حمله اسرائیل ثابت کرد پدافند روسی جمهوری اسلامی ناکارآمد است

    صدای آمریکا: «منابع ارشد نظامی آمریکایی» به شبکه خبری فاکس‌نیوز گفتند حمله شب گذشته اسرائیل به یک پایگاه نظامی در کنار تاسیسات هسته‌ای نطنز انجام شده و این تاسیسات هدف حمله اسرائیل نبوده است.

    یکی از این منابع به فاکس‌نیوز گفت: «اسرائیلی‌ها اهداف مورد نظر خود را زدند.»

    به گفته او، اینکه اسرائیل توانست یک هدف اصلی را چندین دفعه بزند، نشان‌دهنده ...  متن کامل

    [۳۱ فروردین]: تویت های مرتبط با حمله اسرائیل

    https://twitter.com/OutFarsi/status/1781161877986243039
    https://twitter.com/IsraelWarRoom/status/1781147128259400139

    صدای آمیرکا: برخی منابع و گزارش‌های رسانه‌ای از شنیده شدن صدای چند انفجار در اصفهان در بامداد روز جمعه ۳۱ فروردین خبر می‌دهند. براساس این گزارش‌ها، صدای انفجارهایی هم در استان سویدا در جنوب سوریه و در نزدیکی بغداد و استان‌ بابل عراق شنیده شده است.

    ۰۶:۴۱

    رادیوفردا: تسنیم گزارش‌ها درباره «حمله موشکی به اصفهان» را نادرست خواند

    خبرگزاری تسنیم، رسانه نزدیک به سپاه پاسداران، گزارش‌ها درباره وقوع «انفجار بزرگ» و حمله موشکی منتسب به اسرائیل را نادرست خواند و به نقل از «منابع آگاه» نوشت که «هیچ ...  متن کامل

    [۲۶ فروردین]: کاخ سفید: ایران حمله هوایی علیه اسرائیل را آغاز کرده است

    رادیوفردا: ایالات متحده اعلام کرد که حملات ایران به اسرائیل آغاز شده و چند ساعت طول خواهد کشید.

    دولت آمریکا افزود رئیس‌جمهور جو بایدن با بازگشت به کاخ سفید در جریان پیوسته وضعیت قرار دارد.

    ادرین واتسون، معاون سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اظهار ...  متن کامل

    [۲۵ فروردین]: اختصاصی؛ شرکت هواپیمایی کی‌ال‌ام هلند «فورا» پروازها بر فراز اسرائیل و ایران را متوقف کرد

    صدای آمریکا: شرکت هواپیمایی سلطنتی «کی‌ال‌ام» هلند روز شنبه ۲۵ فروردین، در مکاتبه‌ای اختصاصی با بخش فارسی صدای آمریکا از توقف «فوری» پروازهای خود بر فراز ایران و اسرائیل خبر داد.

    این شرکت هواپیمایی حامل پرچم هلند، ...  متن کامل

    [۲۵ فروردین]: سی‌ان‌ان: آمریکا احتمال می‌دهد ایران به طور مستقیم به اهدافی در داخل اسرائیل حمله کند

    رادیوفردا: شبکه‌های خبری آمریکا جمعه ۲۴ فروردین به نقل مقامات اطلاعاتی این کشور خبر داده‌اند که ایران تجهیزات نظامی خود از جمله یکصد موشک کروز و شمار قابل توجهی پهپاد را برای تدارک حمله احتمالی علیه اسرائیل در داخل کشور جا‌به‌جا کرده است.

    همزمان با افزایش گمانه زنی‌ها در خصوص حمله تلافی‌جویانه ایران به اسرائیل، ...  متن کامل

    [۲۵ فروردین]: هشدار بایدن به جمهوری اسلامی: این کار را نکنید، موفق نخواهید شد

    صدای آمریکا: جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به تهدیدهای جمهوری اسلامی علیه اسرائیل، خطاب به سران حکومت ایران گفت: «این کار را نکنید، ایالات متحده متعهد به دفاع از اسرائیل است و شما موفقیتی به دست نخواهید آورد.»

    رئیس جمهوری ایالات متحده روز جمعه ۲۴ فروردین در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی ...  متن کامل

    [۲۳ فروردین]: پخش مستقیم. ساعات پرالتهاب برای ایران و خاورمیانه؛ از گزارش حمله «قریب الوقوع» تا لغو برخی پروازهای تهران

    ارونیوز: ناظران تحولات ایران و خاورمیانه چهارشنبه شب در پی گزارشی که واکنش نظامی ایران ...  متن کامل

    [۲۱ فروردین]: گزارشی از خودکشی یک پرستار در بخش مسمومیت بیمارستان کرمانشاه

    تصویری از خستگی پرستاران در ایران در دوران همه‌گیری کرونا

    رادیوفردا: در ادامه پدیده خودکشی‌های پیاپی پرستاران و پزشکان جوان در ایران، خبرگزاری ایلنا روز سه‌شنبه از خودکشی یک پرستار ۳۲ ساله به ...  متن کامل

    [۲۱ فروردین]: سنتکام: تسلیحات توقیف‌‌شده از سپاه پاسداران را به اوکراین فرستادیم

    صدای آمریکا: ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) در شبکه «ایکس» اعلام کرد مقادیر زیادی اسلحه و مهماتی را که از سپاه پاسداران توقیف شده، به نیروهای مسلح اوکراین منتقل کرده‌ است.

    سنتکام می‌گوید ...  متن کامل

    [۱۸ فروردین]: آماده باش کامل ایالات متحده برای رویارویی با تهدیدهای جمهوری اسلامی

    صدای آمریکا: یک مقام آمریکایی روز جمعه، ۱۷ فروردین، گفت که ایالات متحده در مواجهه با حمله احتمالی جمهوری اسلامی به منافع اسرائیل یا آمریکا در منطقه در آماده باش کامل است.

    به گزارش رویترز، این مقام که اشاره به نام او نشده است، ضمن تایید گزارش شبکه خبری «سی‌ان‌ان» مبنی بر این که جمهوری اسلامی در حال آماده‌سازی ...  متن کامل

    [۱۷ فروردین]: اتحادیه اروپا تحریم شرکت «ابر آروان» را لغو کرد

    رادیوفردا: اتحادیه اروپا نام شرکت فناوری «ابر آروان» را که کمتر از ۱۷ ماه پیش به فهرست تحریم‌های حقوق بشری این اتحادیه علیه افراد و نهادهای وابسته به جمهوری اسلامی اضافه شده بود، حذف کرد.

    بر اساس آنچه روز جمعه ۱۷ فروردین در ژورنال رسمی اتحادیه اروپا منتشر شده است، این تصمیم یک روز قبل ...  متن کامل

  


  • آخرین نوشته ها

  • جستجو

  • دسته بندی

  • بایگانی

  • آخرین نوشته ها

  • جستجو

  • دسته بندی

  • بایگانی