Nov 23 2004

این بازی موش و گربه

نوشته:     :::       Comments Off on این بازی موش و گربه

این بازی موش و گربه به هیچ عنوان به نفع ملت ایران نیست. اینکه آمریکا با فشار بر حکومت ایران پیگیر سلطه انداختن بر منابع نفتی ایران است بر کسی پوشیده نیست و اینکه جنگ عراقی هم نه برای آزاد سازی ملت عراق که درست برعکس برای زیر سلطه در آوردن آن به اجراگذاشته شد را اگر کسی هنوز شک دارد می‌تواند با نگاهی به این تصاویر (عکسها بسیار وحشتناک هستند چنانچه طاقت دیدن حقایق را ندارید لطفن نگاه نکنید) به وضوح ببیند. حالا این بازی موش گربه آمریکا و ایران هم بر همین روال است. سیاست مداران آمریکا نه دلشان برای ملت عراق سوخته بود و نه برای ملت ایران خواهد سوخت تمام این حقه‌بازی‌ها برای دست اندازی به منابع طبیعی منطقه است و بس.

حالا اگر توانستند رژیمی را رام کنند که چه بهتر بدون هزینه سلطه خود را می‌گسترانند ولی اگر کسی یاغی شد و نخواست به اینها باج بدهد خوب لشکر کشی می‌کنند و او را ادب می‌کنند.

رژیم تهران هم به خوبی درک کرده است که برای بقای خود باید با شیطان بزرگ بر سر میز مذاکره بنشیند در غیر این صورت عاقبتی بهتر از صدام نخواهد داشت.

خوب حالا که این نکات را گفتیم باید راه کاری هم برای جلوگیری از این سناریو ارائه دهیم در این زمینه شاید بهترین حربه ای که نیروهای پیشرو در ایران در اختیار دارند بهم زدن این بازی موش و گربه است و افشای چنین روابطی را وهمچنین نور انداختن به زوایا و نتایج چنین توافقی تا بلکه ملت از خواب بیدار شود و هشیار باشد که در پس اینگونه توافقات چیزی بجر تاراج هرچه بیشتر منابع ایران و مستحکم‌تر شدن شالوده‌های لرزان حکومت آخوندی وجود ندارد.

باید مردم را از چنین توافقی تا آن اندازه آگاه کرد تا با مخالفت‌های داخلی از این ازدواج شوم جلوگیری شود.

بخاطر اینکه ممکن است عده ای دسترسی به لینک داده شده در بالا را نداشته باشند خبر را عینا اینجا کپی می‌کنم:

رویتر: پاول با خرازی در شرم الشیخ یک محاوره‌ی مودبانه داشت

رویتر گزارش داد که کالین پاول شب گذشته (دوشنبه شب) با کمال خرازی یک محاوره‌ی مودبانه‌ در در میان عالی ترین سطوح روابط کشورها داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این خبرگزاری انگلیسی به نقل از یک مقام عالی رتبه‌ی وزارت خارجه آمریکا که خواست نامش فاش شود، افزود که کالین پاول، وزیر خارجه آمریکا در این مراسم شام با حضور مقام‌های حاضر در کنفرانس بین‌المللی شرم الشیخ درباره عراق در مصر، با کمال خرازی، وزیر خارجه ایران محاوره‌ای مودبانه داشته است.

مقام یاد شده‌ی آمریکایی گفت: می‌توانم بگویم که وزیر خارجه در مراسم شام امشب میان وزیر خارجه عراق و وزیر خارجه ایران نشسته بود.

وی درباره این که آیا برنامه هسته‌یی ایران یا موضوع عراق یا در این محاوره مطرح شد گفت: من مساله هسته‌یی را موضوع یک محاوره مودبانه شام نمی‌دانم. به نظرم موضوع عراق را نیز نمی‌توان موضوع یک محاوره مودبانه به حساب آورد.

پاول در تازه ترین اظهاراتش قبل از این کنفرانس پیش بینی کرده بود که احتمال دارد با مقامات ایرانی در شرم‌الشیخ تماسی غیرمستقیم داشته باشد.

پاول گفت: ممکن است ما هنگام صرف وعده‌های غذایی در نشستی اجتماعی با یکدیگر دیدار کنیم.

با این حال حمیدرضا آصفی، سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی کشورمان یکشنبه گذشته در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی گفت: در اجلاس شرم الشیخ دیداری بین خرازی و پاول نیست، پاول چهار سال فرصت داشت که سیاست و رویکرد آمریکا را نسبت به ایران تغییر دهد، لذا حال که ایشان سمتی ندارند، موضوع ملاقات اصلا نمی‌تواند خیلی مفید باشد.

نوشته: در ساعت: 1:57 pm در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on این بازی موش و گربه  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی