Dec 08 2004

بحث‌های اطراف طرح رفراندم مرزهای

نوشته:     :::       Comments Off on بحث‌های اطراف طرح رفراندم مرزهای

بحث‌های اطراف طرح رفراندم مرزهای بسیاری را مشخص خواهد کرد و این حرکت حتی اگر به ثمر هم نرسد باز نتیجه‌اش مثبت خواهد بود مثبت از آن نظر که دروغ گویان و شارلاتان‌ها را برملا خواهد کرد.

آقای حجاریان که با اعلام این نظر (طرح رفراندم اگر مضحک‌‏تر از طرح آقای هخا( اهورا) نباشد،دست کمی هم از آن ندارد ) وضع خودش را به خوبی روشن کرد و با آشنایی به نظرات قبلی ایشان می‌توان به این نتیجه رسید که وضع موجود برای آقای حجاریان مطلوب ترین است. دو نکته در باره افکار ایشان قابل رویت است.

1. با بودن رژیم کسی نخواهد توانست ایشان را برای کارهای قبلی شان محاکمه کند.

2. حمله ایشان به فراخوان رفراندم و صحبت‌هایی که ایشان در ماه‌ها قبل انجام دادند و فرمودند که اصلاحات یک امری است که زمان می‌برد و اگر درست یادم باشد یک زمان 200 ساله هم برای اصلاحات مورد نظرشان معین کردند. این موضع هم نشان می‌دهد که آقای حجاریان بدشان نمی‌آید که این رژیم 200 سال دیگر بر سر کار باشد تا حداقل آینده ایشان به خطر نیفتد.

آقای خاتمی هم که در سخن‌رانی 16 آذر در دانشگاه تهران به وضوح نشان دادند که شدیدا از وضع موجود عصبی هستند و ایشان هم بدشان نمی‌آید که این وضع موجود 200 سال دیگر هم به همین روال پیش برود.

حالا آقای سحرخیر در مصاحبه‌ای با شهروند می‌فرمایند:



به عقیده من آنچه امروز در دستور کار قرار دارد تلاش برای برگزاری انتخابات آزاد است. اگر نیروهایی توان آن را داشته باشند که یک انتخابات آزاد را بر بخش غیرانتخابی حکومت تحمیل کنند، در قدم های بعد میتوانند هدف های دورتری را دنبال کنند. اگر ما در این فاز توانایی انجام این کار را نداریم، بحث رفراندوم سنگ بزرگی خواهد بود که علامت نزدن است. به نظر من راهکار امروز تلاش برای انتخابات آزاد است تا بتوانیم افرادی را که به تفکر بخش های انتصابی حکومت اتکا دارند به بازی دمکراتیک وادار کنیم.



با این نظری که ایشان داده‌اند یعنی بفرمایید دوباره بروید پای صندوق‌های رای و ریش و قیچی را بدهید دست رژیم تا باز هم 8 سال دیگر ملت را بفرستند دنبال نخود سیاه. بد حرفی هم نیست‌ها!! چون در آن صورت اصلاح طلب‌ها هم می‌توانند به همین وضع کجدار مریض زندگی خودشان را بکنند و هرچه باشد هنوز برای اینها در درون سیستم آخوندی زندگی مرفهی مقدر است درصورتی که اگر رژیم ساقط شود وضع ایشان هم بهتر از دیگران نخواهد بود پس همان که آقای حجاریان فرمودند اصلاحات مرد زنده باد اصلاحات و یقینآ 200 سال دیگر به همین شکل حکومتی باید قناعت کرد.

نوشته: در ساعت: 1:02 am در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on بحث‌های اطراف طرح رفراندم مرزهای  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی