Dec 24 2004

ما عید مسیحی خود را

نوشته:     :::       Comments Off on ما عید مسیحی خود را

ما عید مسیحی خود را از روز بیست و سوم دسامبر شروع می‌کنیم. گرچه این عید سعید باستانی از روزها قبل با خریدن هدیه برای بهبود وضع وجدان ناراحت شروع می‌شود ولی اصل این عید سیاسی عبادی را صبح دیروز شروع کردیم. صبح سحر که از خواب بیدار می‌شویم مدام در فکر این هستیم که چه چیزی برای خوردن مهیا کنیم. درخت سبز بیچاره‌ای را هم که یک کارگر منفعت طلب از جنگ بریده و ما با پرداخت پول ناقابلی خریده‌ایم کشان کشان به داخل منزل می‌آوریم. بعد شروع به آویزان کردن زنبل و زیمبو به آن می‌کنیم به صورتی که تمام مناطق سبز آن پوشیده شود و دیگر اثری از طبیعت در آن نمایان نباشد، چراغ‌هایی را هم برای گرامی‌داشت روح ادیسون به آن می‌آویزانیم.

بعد از خوردن صبحانه ولمی که تا خرخره را پر کند خود را با هزار زجر و مکافات به آشپزخانه می‌رسانیم تا مهیا گر غذاهای بعدی باشیم. شب روز قبل از 24 دسامبر که میلاد پیامبر عزیز مسیحی هاست “گروت” می‌خوریم. گروت همان شیربرنج خودمان هست که این نروژی‌های نابکار آنرا از ما ایرانی‌ها دزدیده‌اند و برای رد گم کردن بجای شیر در آن رومه که یک نوع شیر یا خامه غلیظ است ریخته‌اند. البته همراه آن انواع نوشابه جات هم برای اینکه بلعیدن گروت آسان شود می‌نوشیم. برای اینکه خوردن گروت هم از یک حالت روحانی ویژه برخوردار باشد داخل آن یک بادم می‌اندازند و هر کس که بادام را پیدا کرد یک جایزه نفیس که یک شیرینی به شکل خوک است دریافت می‌کند. بیچاره خوک اگر می‌دانست که عید سعید عبادی سیاسی مسیحی چه روزی است حتما در مقابل آن انقلابی بپا می‌کرد. از روز بیست و سوم که عبور می‌کنیم از صبح تا شام بجز خوک چیز دیگری نمی‌خوریم، بیچاره خوک!

صبح روز بیست و چهارم هم مثل بچه آدم سحرگاه از خواب بیدار می‌شویم و بدون اینکه دست و روی خود را بشوییم به آشپزخانه می‌رویم و پس از تناول انواع کالباس‌های خوکی و پاچه خوک و خلاصه هر جای خوک که خوردنی باشد به اطاق نشیمن می‌آییم و هدیه‌های این عید سعید را زیر درخت نوئل بجای چمن می‌کاریم. معمولا نهار نمی‌خوریم چون شکم خودمان را باید صابون بزنیم و آنرا برای خوراک‌های رنگارنگ خوکی و عرقی‌جات سگی در شب تولد عیسی مسیح آماده کنیم.

در خانه ما رسم است که غذاهای خوکی را یک مسلمان مکتبی طبخ می‌کند قدما بر این عقیده بوده‌اند که اگر خوک بوسیله مسلمین خطنه شده طبخ شود صواب‌اش چند برابر بیشتر است.

گزارش خوراک خوران عید سعید باستانی نوئل را فردا بریتان ادامه می‌دهیم.

عید شما هم مبارک!

نوشته: در ساعت: 10:55 am در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on ما عید مسیحی خود را  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی