Jan 02 2005

خُسن آقا: توی این نوشته

نوشته:     :::       Comments Off on خُسن آقا: توی این نوشته

خُسن آقا: توی این نوشته که از پیک نت کپی شده خطوطی را ترسیم و آنها را با خط قرمز مشخص می کنم تا ببینیم چگونه ملت را از این یا آن پدیده می ترسانند تا به اهداف خود برسند. مطالب قرمز رنگ داخل پرانتز از من است مطلب آبی رنگ خطوطی است که اینها سعی در ترسیم دارند و می خواهند به ملت القا کنند که بهترین گزینه است.

ميزگرد مطبوعاتی فراكسيون جديد دفترتحكيم (بخوانید فراکسیون رفسنجانی)

جنبش دانشجوئی بايد با استراتژي حاكميت يكدست “راست” مقابله كند (رای جمع کند برای هاشمی )

منبع: پیک نت

اعضای هيات‌رييسه‌ فراكسيون روشنگری طيف علامه‌ دفتر تحكيم وحدت يك ميزگرد انتخاباتی، درباره انتخابات رياست جمهوری در دانشگاه تربيت مدرس تهران تشكيل دادند. دراين ميزگرد«حسين باقري» دبير انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشكی با اشاره به عملكرد شورای نگهبان در انتخابات مجلس هفتم گفت:

اگر روند انتخابات مجلس هفتم در انتخابات رياست‌جمهوری هم ادامه پيدا كند، شاهد انتخاباتی نخواهيم بود و مردم مانند انتخابات مجلس هفتم و شوراها از صندوق‌ها قهر خواهند كرد. (یقینآ برنامه ریزی شده تا هاشمی به میدان بیاید)

باقری گفت: به نظر ما، اكنون مطرح‌كردن بحث تحريم مطلوب نيست و بايد در ابتدا شرايط را بررسی و بعد با توجه به شرايط نتيجه‌گيری كرد. (حتما در آینده این تحریم را مطلوب نمی دانند و در نتیجه “هَمَه با هم” باید بروند پای صندوق!)

«امير پاكزاد» سخنگوی اين فراكسيون نيز دراين ميزگرد گفت: «جناح اقتدارگرا به دنبال يكدست‌ كردن حاكميت است، ما بايد با اين استراتژی مقابله كنيم و در صورتی كه حاكميت

يكدست شود، فعاليت تفكرات ديگر امكان‌پذير نخواهد بود. (یعنی همان طور که قبلا گفته شد باید به رفسنجانی رای بدهیم)

ما سعی در رايزنی و تعامل با كانديداها داريم و سعی مي‌كنيم كه آن‌ها را مورد بررسی قرار دهيم.

دانشجويان به عنوان گروه‌های مرجع جامعه مي‌توانند در اين فضا نقش مهمی را ايفا كنند و با برگزاری تجمعات و برنامه‌ها فضای انتخاباتی را در كشور ايجاد كنند و دوره‌ی هشت ساله‌ی اصلاحات را مورد بازنگری قرار دهند.

جناح اصول‌گرا به دنبال فراهم كردن عدم حضور هاشمی رفسنجانی در صحنه‌ انتخابات است، به علت اين كه وی مي‌تواند برنامه‌ريزي‌های آن‌ها را به هم بزند، ولی بدانيد كه هاشمی رفسنجانی گزينه‌ جنبش دانشجويی نيست. (البته بعدآ حرفمان را عوض می کنیم و می گوییم برای خروج از بنبست باید به رفسنجانی رای داد) اكنون در جريان اصلاحات دو كانديدا مطرح هستند و ما از وجود تكثر در جناح اصلاح‌طلب نگران نيستيم. فكر مي‌كنيم اجماع بر سر يك كانديدای خاص پيش خواهد آمد، البته اين امر زمان مي‌طلبد. (نگفتم اجماع بزودی بوجود خواهد آمد)

پاكزاد با اشاره به مشكلات جنبش دانشجويی گفت:

جنبش دانشجويی همواره برخاسته از مردم بوده ولی امروز مشاهده مي‌كنيم كه برخی از افراد در اين جنبش با طرح مطالبات غير واقعی،‌ از اهداف اوليه‌ خود دور شده‌اند و تا حد گرايش‌های رمانتيك و لمپنيزيم تنزل پيدا كرده‌اند و قصد ندارند آرمان‌گرايی را با واقعيت‌گرايی عوض كنند. اكنون پاشيده شدن جنبش دانشجويی و دفتر تحكيم وحدت را مي‌توان حاصل زحمات عده‌ای دانست كه نمي‌توانستند استقلال جنبش دانشجويی را تحمل كنند.

«مهدی مومني» عضو ديگر اين فراكسيون با اشاره به اهميت مشاركت گسترده‌ مردم در انتخابات گفت: يك جريان خاص به دليل مطالبات شخصی خود در صدد حذف يك جريان ديگر از مجموعه‌ حاكميت است و برای اين امر از تمام ابزارها استفاده مي‌كند. استراتژی آن‌ها مشاركت حداقلی مردم در انتخابات است كه نمونه‌ آن را در انتخابات مجلس هفتم ديديم.(کون لق هر دو جریان به ملت

چه ای کاش هر دو جریان همدیگر را با هم نفله می کردند
)

انتخابات رياست جمهوری در سطح ملی برگزار مي‌شود، بحث قوميت و مسايل اينچنينی در آن مطرح نيست، تمام نگاه‌ها معطوف به اين انتخابات است و تمامی گروه‌ها بايد به صورت فعال در صحنه حضور داشته باشند. (برای حفظ بیضه اسلام ناب محمدی)

من به علت برخی رفتارها و هم‌چنين انتشار نامه‌ رفراندوم از عضويت در اين تشكل استعفا دادم.

(اصلآ چه معنی میده طرح رفراندم یعنی حذف هر دو جناح این هم که نمی شه که ) طرح اين پيشنهاد از طرف دفتر تحكيم وحدت نبوده و امضای چند نفر از اعضا به منزله‌ حمايت دفتر از اين طرح نيست.

وجود فراكسيون در تشكل‌های دانشجويی طبيعی است. در دفتر تحكيم (طيف علامه) نيز فراكسيونی به وجود آمد و اين نشات گرفته از وجود سلايق مختلف است ولی امری نامطلوب نيست و وجود اختلاف سليقه مي‌تواند باعث ادامه فعاليت و بقا شود.

«خوش قلب» عضو ديگر اين فر
اكسيون نيز گفت: در انتخابات رياست‌جمهوری با گزينه‌ آزادی يا عدم آزادی انتخابات روبه‌رو هستيم و گويی برخی قصد دارند با پرداخت هزينه‌ای برای هميشه نفس راحت بكشد.

رييس جمهور آينده‌ ما بايد كسی باشد كه بتواند جايگاه واقعی رياست جمهوری را احيا كند (یعنی اینکه به رفسنجانی رای بدهید تا چپق آن گروه دیگر را چاق کند) و در مقابل اقتدارگرايی بايستد، در آن صورت مردم و دانشجويان پای صندوق‌های رای خواهند آمد و اگر چنين فردی وارد صحنه شود، دلسردي‌ای كه در جنبش دانشجويی وجود دارد و باعث ايجاد ركود شده، از بين خواهد

رفت.

خوش‌قلب با اشاره به ايجاد اجماع در بين گروه‌های دوم خردادی بر سر مهندس موسوی گفت: به نظر من هنوز اميدی هست كه آقای موسوی وارد صحنه شود و من فكر مي‌كنم اگر جنبش دانشجويی و دانشجويان به صورت منسجم از وی درخواست كنند كه وارد صحنه شود، وی دست رد به سينه‌ جنبش دانشجويی نمي‌زند. (البته همانطور که همگی می دانیم مهندس هم که فعلآ ناز کرده پس آخرین گزینه همان رسمنجانی است که خوب ملت به دستور “دانشجویان مردمی” حتمآ باید به او رای بدهند تازه یقینآ پسته هم ارزان خواهد شد و همگی می توانیم از این ببعد نان و پسته ارزان بخوریم!!)

نوشته: در ساعت: 4:01 am در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on خُسن آقا: توی این نوشته  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی