Jan 18 2005

معمولا در محاسبه قیمت‌ها در

نوشته:     :::       Comments Off on معمولا در محاسبه قیمت‌ها در

معمولا در محاسبه قیمت‌ها در هر کشوری معیار قیمت گذاری بر قیمت خدمات یک نسبت معقولی به درامد شهروندان آن جامعه دارد.

البته این قاعده کلی شامل حال کشورهایی می‌شود که حکومت گرانش دزد نباشند. ولی در ایران خودمان که از سرکرده سرکردگانش که ولی مسلمین باشد دزد است تا آفتابه حمل کن آخوند سرکوچه، دیگر نمی‌توان منتظر بود که این قاعده در ایران هم جاری باشد.

من که همیشه آدم فضولی بوده‌ام امشب هم فضولی کردم و سری زدم به سایت ندا رایانه و برحسب اتفاق دیدم که ADSL در ایران هم به فروش می‌رود با خودم گفتم ببینم قیمت‌هایش در چه سطحی است.

قیمت‌ها را در زیر می‌بینید:

قیمت ایرانی یک ADSL با سرعت 64-256 kb/s برابر است با 69 هزار تومان در ماه درصورتی که پایین ترین سرعت موجود در بازار نروژ 128-704 را می‌توان با قیمت 299 کرون در ماه تهیه کرد (299 کرون نروژ معادل 39 هزار تومان است).

سرعت دوم ندارایانه 256 kb/s – 1 Mb/s که با قیمت 235 هزار تومان در ماه به فروش می‌رود. درصورتی که دومین انتخاب در نروژ 254 kb/s – 1 Mb/s به 379 کرون معادل 49 هزار تومان عرضه می‌شود.

در این مقایسه نکته دیگری را هم باید در نظر داشت. اگر درست حدس زده باشم متوسط حقوق یک معلم در ایران معادل 200 هزار تومان در ماه است در صورتی که متوسط حقوق یک معلم در نروژ 30 هزار کرون معادل 3 میلیون و 900 هزار تومان در ماه است. حالا محاسبه کنید ثروت آقای خامنه‌ای و هاشمی دزد را

منبع قیمت‌های ندا رایانه

منبع قیمت‌های نروژی

نوشته: در ساعت: 1:02 am در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on معمولا در محاسبه قیمت‌ها در  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی