May 04 2005

مطلب نقل شده از الشرق

نوشته:     :::       Comments Off on مطلب نقل شده از الشرق

مطلب نقل شده از الشرق الاوسط را اگر نخواندید حتما بخوانید. چرا باید این مطلب را خواند و با آن برخورد کرد؟ پروژه‌هایی که تصمی به القای ایده‌ای دارند معمولا از یک متن کوچک در یک نشریه بی اهمیت شروع می‌شود و بعد به مرور زمان آن را همچون کودتایی خزنده وارد میدان می‌کنند. کار به جایی کشیده شده که آقای رفسنجانی برای ورود به صحنه حتی مجبور به باج دهی به الشرق الاوسط هم شده (خدا را چه دیدی شاید آقای نوری‌زاده پس از پایان انتخابات و به روی کار آمدن هاشمی دوباره اصلاح طلب، ببخشید هاشمی طلب بشود).
استارت این پروژه را آقای شمس الواعظین ماه‌ها قبل زدند، همان موقعی که حتی کسی از ما فکر نمی‌کرد که مهره سوخته‌ای مثل هاشمی پس از شکست‌اش در انتخابات مجلس ششم قادر باشد دوباره به میدان بیاید و باز ادعای تاج و تخت کند ولی متاسفانه در ایران ما چنین مقوله‌هایی نه فقط بعید نیست که حتی خیلی هم عادی و مرسوم است که یک مهره سوخته را دوباره و چند باره علم می‌کنند و “روشنفکران!!!” بخوانید قلم به مزدان قادرند حرکت جامعه را 180 درجه منحرف کنند. اگر کسانی که دل برای ایران می‌سوزانند نوک حمله‌های خود را بطرف هاشمی نگیرند او دیگر بار بر قدرت سوار خواهد شد و اینبار با تجربه‌ای که از قبل دارد دیگر هیچ کس قادر نخواهد بود او و خاندان‌اش را از اریکه قدرت در ایران به پایین بیاورد.
پاراگراف آخر مقاله الشرق الاوسط را در زیر برایتان می‌آورم و نکاتی از آن را که قابل تعمق است را با حروف پر رنگ مشخص می‌کنم. بعد از آنها که وابستگی به این یا آن قدرت کوچک و بزرگ ندارند می‌خواهم که در راهی که در پیش داریم (تحریم انتخابات) قوای خود را بر روی هاشمی متمرکز کنید که او خطرناک ترین ماری است که ملت ایران تا کنون در آستین پرورانده است.

از سوی دیگر در برخی محافل دانشگاهی و دانشجوئی نشانه هائی از حمایت از رفسنجانی در انتخابات آینده مشاهده شده است. برخی افراد در بحثهای عادی و روزانه خود مطرح می‌کنند که اگر رفسنجانی به جای خاتمی بود و ملت ایران بیش از ٢٠ میلیون رأی تقدیم او می‌کرد، آیا اجازه می‌داد آنچه که بر سر اصلاحات آمد، حادث گردد؟ برخی دیگر نیز به موانع موجود بر سر راه برنامه رفسنجانی در آینده اشاره می‌کنند. آنها فرض می‌کنند که رفسنجانی در انتخابات آینده پیروز میدان گردد اما با وجود یک مجلس راستگرا و این همه نیرو در نهادهای مهم حکومتی از جناح رقیب ، او چگونه می‌تواند برنامه های خود را عملی سازد؟
مقاله الشرق الاوسط
این برخی‌ها همان‌ها هستند که با پر کردن جیب‌های خود وارد میدان شده‌اند تا این گونه جملات را در جامعه مخصوصا محیط‌های روشنفکری جا بیندازند و تابو شکنی کنند تا فردا وقتی که هاشمی کاندید شد همین “روشنفکران قلابی” بتوانند با خاطری آسوده از کاندیداتوری هاشمی حمایت کنند. این بعضی‌ها همان‌ها هستند که در مطلب دیروز یکی‌شان را به شما معرفی کردم. همان‌ها که امروز به قول خودشان جرات حمایت از هاشمی را ندارند و با نام مستعار از او حمایت می‌کنند. همان‌ها که در پشت نقاب روزنامه‌های اصلاح طلب یک بار هشت سال پیش توانستند ملت ایران را دنباله رو به اصطلاح اصلاح طلب‌ها کنند و جامعه را هشت سال به عقب برگردانند. فریب این به اصطلاح روشنفکران قلابی را نخورید اینها قلم به مزد و جیرخوار این یا آن قدرت هستند و برایشان فرقی نمی‌کند که چه کسی بیاید و چه کسی برود، اینها مواجب‌شان را می‌گیرند و نوکری می‌کنند.
باید از این برخی‌ها پرسید مگر هاشمی در دوران طلایی ریاست جمهوری‌اش نمی‌توانست اصلاحات کند؟ در آن زمان هنوز خامنه‌ای و دارو دسته‌اش چنین قدرتمند نشده بودند، پس چرا در آن سال‌ها بجای اصلاحات آقای هاشمی به قلع و قمع روشنفکران پرداخت و اکنون می‌خواهد اصلاحات کند!؟ عجب فریبی!

نوشته: در ساعت: 4:28 pm در بخش: ملای حیله گر

Comments Off on مطلب نقل شده از الشرق  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی