May 06 2005

یون رَیدار اوُیان (Jon Reidar

نوشته:     :::       Comments Off on یون رَیدار اوُیان (Jon Reidar

یون رَیدار اوُیان (Jon Reidar Øyan) رهبر ان‌جی‌او ی (NGO) مدافع همجنس گرایان نروژ، در چند ماه گذشته با ارسال میل‌هایی به اعضای حزب دست راستی نروژ، سعی داشته تا در کنگره آینده این حزب حمایت کنگره حزب دست راستی نروژ را برای تغییر قانون ازدواج جلب کند. اوُیان و NGO مربوطه خواستار این هستند که قوانین مربوط به ازدواج در نروژ جنسیت را در نظر نگیرند، به این معنی که نگرش قوانین ازدواج بدون در نظر گرفتن جنسیت طرفین ازدواج که از یک جنس باشند یا از دو جنس مخالف یک سان باشد. یکی از اعضای شورای استان‌های نروژ (استانی در شمال نروژ) به نام بیرگر وست‌لوند (Birger Westlund) که عضو حزب راست نروژ است در پاسخ به یکی از نامه‌های نامبرده نوشته: این پیش‌نهاد قانون ازدواج بدون درنظر گرفتن جنسیت یکی از بزرگترین چرندیاتی است که تا کنون کسی کشف کرده. اگر کسی مشکلات روانی دارد و علاقه به هم جنس، ما سیاست مداران نمی‌توانیم با اتلاف وقت به این گونه مسائل بپردازیم.
ان‌جی‌او ی همجنس گرایان هم از حزب راست تقاضا کرده که نامبرده را از حزب اخراج کنند. رهبر همجنس گرایان نروژ در ادامه می‌گوید: جایی برای چنین تفکراتی در اجتماع امروز نروژ نیست و این گونه تفکر با عقاید و تفکرات حزب راست نروژ مغایرت کامل دارند. در تایید گفته‌های اوُیان هم همین حرف‌ها را رهبر حزب تکرار کرده.
قابل ذکر است که وزیر اقتصاد نروژ که از حزب راست است یک همجنس گراست و با همسر خود که یک مرد است زندگی می‌کند. منبع خبر به زبان نروژی

نوشته: در ساعت: 1:31 pm در بخش: حقوق بشر

Comments Off on یون رَیدار اوُیان (Jon Reidar  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی