May 18 2005

گویا باید مثنوی هفتاد من

نوشته:     :::       Comments Off on گویا باید مثنوی هفتاد من

گویا باید مثنوی هفتاد من درباره روشنفکران ایران زمین نوشت هوشنگ امیراحمدی را که حتما می‌شناسید. این آقا گفتگویی داشته با امروز که در سایت گویا نیوز منعکس شده. ایشان گویا از طریق وکیل خود در تهران ثبت نام کرده‌اند و می‌خواهند بروند ایران و در انتخابات شرکت کنند!
خوب تا اینجایش را می‌توانیم بگوییم که “آرزو بر جوانان عیب نیست” گرچه ایشان چندان هم جوان نیستند. ولی دلیلی که باعث شد این مطلب را بنویسم این دو پاراگراف گفتگوی ایشان است. این دو پاراگراف را بخوانید تا بعد برگردیم سر بحث شیرین روشنفکری

رفراندوم، در واقع، نوع دیگر تغییر رژیم است. من می گویم جمهوری اسلامی كه اجازه نمی دهد كه نامزدهای منتقد درون حاکمیتی یا اپوزیسیون قانونی هم در انتخابات شركت کنند، صد در صد، با برگزاری رفراندوم هم موافقت نخواهد کرد. با هر قیمتی كه بشود، مقاومت می كند و اگر هم یك روزی مجبور بشود كه با رفراندوم موافقت بكند، آن روز، وقتی است كه حكومت از بین رفته است.
ـ با این تفاسیر هدف شما از ثبت نام چه بوده است؟
هنوز بهترین راه در ایران انتخابات آزاد است. هدف دیگر من این است كه از طریق حضور در انتخابات برای انتخابات آزاد مبارزه بكنیم. تمام حرف من این است كه ما باید در این مقطع، از هر قدرت و نیرویی كه داریم برای انتخابات آزاد بهره بگیریم. بگذارند ما در صحنه بیاییم. اینها هر چه بیشتر ردصلاحیت بكنند همان قدر منزوی تر می شوند

متوجه شدید چرا آدم با شنیدن اراجیف این گونه روشنفکرها گیرپاژ می‌کند؟ آقا اول استدلال می‌کند که رژیم تن به رفراندوم نمی‌دهد ولی درست در پاراگراف بعد می‌فرمایند که ایشان تصمیم دارند که با شرکت در انتخابات سعی کنند رژیم را زیر فشار قرار دهند تا مجبور شود به اجرای انتخابات آزاد. حالا یکی نیست از این آقای روشن فکر بپرسد خوب خدا خیرت بدهد مگر مخ جنتی هم مثل تو پهن درونش هست که زیر این یکی فشار برود ولی زیر اون یکی فشار نرود!؟
به این می‌گویند خر رنگ کردن! می‌دانید چرا؟ چون آقا حتما با آمریکایی‌ها به توافق رسیده و از آنها قول گرفته که وقتی رفت ایران آنها فشارها را زیاد کنند تا ایشان برود ایران و بشود کرزای مدل ایرانی‌اش. الحق که این آقایان روی ملاها را هم از رندی سفید کرده‌اند و همچنین ملت را خیلی خل فرض می‌کنند که به همین سادگی! آقا از آمریکا می‌آید و ملت هم می‌رود پشت سرش یا چمی دانم می‌رود زیر بیرق‌اش و سینه می‌زند!! بعد هم رژیم دود می‌شود می‌رود به هوا!! ایشان یا خیلی خوش باوراند یا خیلی حقه باز.

نوشته: در ساعت: 2:37 am در بخش: سیاسی

Comments Off on گویا باید مثنوی هفتاد من  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی