May 20 2005

بلاگر ترکمون گرفته

نوشته:     :::       Comments Off on بلاگر ترکمون گرفته

اول از همه یک سوال، سانسور بسیار شدید شده این طور نیست!؟ کسی از داخل ایران خبری داره؟
مشکل فقط سانسور در ایران گویا بلاگر هم سه کرده این روزا! اقامت در بلاگر برای من یک نوع پرنسیپ بوده و هنوز هم هست ولی متاسفانه این روزها اتفاقاتی اینجا می‌افتد که دیگر علاقه‌ای به نوشتن در بلاگر ندارم و باید بزودی مکان بهتری را دست و پا کنم.
داستان از این قرار است که بلاگر این اواخر مطالب را می‌بلعد و دیگر اثری از آنها نمی‌توانید پیدا کنید. روز چهارشنبه 7 اردیبهشت این بیانیه را روی وبلاگ پن‌لاگ قرار دادم چند ساعت بعد دیدم نیست، دود شده بود رفته بود هوا! توی آرشیو بود ولی توی صفحه اصلی اثری از آن پیدا نکردم، حتی توی لیست مطلب هم نبود. گفتم حتما یک اتفاق یک باری است و بیانیه را دوباره پست کردم. باز چند ساعت بعد دیدم دوباره دود شده رفته هوا. این بیانیه را بیشتر از ده بار پست کردم و هر بار بعد از اینکه از سیستم خارج می‌شدم و دوباره وارد می‌شدم نبود، دود می‌شد میرفت هوا. داشتم کلافه می‌شدم با خودم گفتم شاید اینکه می‌گویند هاشمی آنرا خرید حقیقت دارد! برای یازدهمین بار با تاریخ چند روز بعد تر آنرا مجددا پست کردم، حالا خوشبختانه هنوز دود نشده بره هوا.
همین اتفاق در وبلاگ خبری پن‌لاگ افتاد، آن هم نه یک بار و دوبار بلکه دیگر حتی شمار متن‌هایی که دود شده‌اند به هوا حساب شان از دستم در رفته. پریروز اتفاق جدیدی افتاد که دیگر طاقتم را تاق کرد. من برای مبارزه با سانسور چند وبلاگ آینه‌ای دارم و هر بار که متنی را پست می‌کنم آنرا بر روی تمام وبلاگ‌های آینه‌ای قرار می‌دهم روش کار هم ساده است، فقط در قسمت تنظیم‌ها نام وبلاگ آینه‌ای که می‌خواهم می‌نویسم و متن را دوباره منتشر می‌کنم. پریروز وقتی این کار را کردم در کمال ناباوری دیدم هر بار که یکی از آینه‌ها را به روز می‌کنم آینه قبلی مفقود می‌شود، خلاصه هرچه کردم نشد که نشد. عاقبت مجبور شدم این وبلاگ‌های آینه‌ای را جداگانه تا حدودی بازسازی کنم.
این مشکل آخری مشکل چندان مهمی نیست ولی مشکل مفقود شدن مطالب بسیار جدی است و مخصوصا برای آنهایی که کپی از مطالب خود ندارند به این معنی است که حاصل کارشان دود می‌شود می رود به هوا، به همین سادگی!
گفتم این مشکل را مطرح کنم تا اگر کس دیگری هم با همین مشکل روبرو شده باهم یک نامه‌ای برای سردمداران بلاگر بنویسیم و به آنها مشکل را گوشزد کنیم.

نوشته: در ساعت: 7:57 pm در بخش: گوناگون

Comments Off on بلاگر ترکمون گرفته  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی