Jun 18 2005

طومار حمایت بار آزادی ناصر زرفشان

نوشته:     :::       Comments Off on طومار حمایت بار آزادی ناصر زرفشان

برای حمایت از نامه خانواده­های مختاری، پوینده،فروهر،زال زاده، دوانی، حاجی زاده به کوفی عنان دبیرکل سازمان ملل جهت در خواست آزادی بی قیدوشرط  دکتر زرافشان به آدرس زير مراجعه فرمائید:


http://www.petitiononline.com/evin/petition.html


بیانیه شماره 6 کمیته پیگیری آزادی دکتر ناصر زرافشان
مردم آزاده ایران !


همانگونه که اطلاع دارید روز سه شنبه 24 خرداد1384 به دعوت کانون نویسندگان ایران و کمیته پیگیری آزادی دکتر زرافشان عده کثیری از مردم آزادی خواه و شخصیت های سیاسی ، نمایندگان گروه ها و انجمن ها و کانون های دانشجوئی ، زنان ، کارگران و آموزگاران در آن محل گرد آمدند . با وجود ممانعت و اخطارهای شدید پلیس و نیروهای امنیتی برای برچیدن گرد هم آیی برنامه طبق معمول پیش رفت و لحظه به لحظه به تعداد مردم افزوده می شد . اما نیروی امنیتی مرتب برگزار کنندگان را احضار می کردند و در نتیجه ما نتوانستیم بیش از نیم ساعت از برنامه خود را اجرا کنیم و اجرای بقیه برنامه ناگزیر به دست خود مردم سپرده شد . که خود با خواندن بیانیه ها و سر دادن شعار به برنامه ادامه دادند .


یادآوری می کنیم که کمیته پی گیری آزادی ناصر زرافشان و اعضای کانون نویسندگان و خانواده زندانیان و دیگر تحصن کنندگان همچنان به تحصن خود در مقابل زندان اوین تا آزادی دکتر ناصر زرافشان ادامه خواهند داد .
کمیته پیگیری آزادی دکتر ناصر زرافشان
سه شنبه 24 خرداد 1384
بیانیه شماره 7 کمیته پیگیری آزادی دکتر ناصر زرافشان


مردم آزاده ایران !


در ادامه برنامه تحصن در مقابل زندان اوین برای آزادی دکتر ناصر زرافشان روز چهارشنبه 25 خرداد 1384 شمار زیادی از دانشجویان و دیگر حمایت کنندگان حضور به هم رسانده و نسبت به بی توجهی مسئولان به درمان بیماری زرافشان و اعتصاب غذای 9 روزه ایشان و عدم پاسخگوئی مسئولان دست به اعتراض زدند . پس از آن در ادامه تحصن نیروهای امنیتی و انتظامی ناگهان به مردم یورش برده و شماری را مجروح کردند . در ادامه این یورش تعداد دیگری از متحصنین نیز بازداشت نیز بازداشت شدند و شماری از آنها بعد از گذشت 8 ساعت آزاد و از سرنوشت دو نفر از آنها تا این لحظه اطلاعی در دست نیست .
در همانحال گزارش وکیل ناصر زرافشان که با ایشان ملاقات داسته است از این پس امکان ملاقات وکلا فقط با اجازه دادستان تهران شده است .
بدینوسیله اعلام می دارد : اوضاع جسمی او شدیدا تحلیل رفته و درجه حرارت بدنشان کاملا پایین است .
ضمنا فشار خون ناصر زرافشان 9/5 روی 5/5 است و از وزن ایشان روز به روز کاسته می شود و مسئولان بهداری اعلام کرده اند زرافشان از وصل کردن سرم خودداری می کند .
کمیته پی گیری آزادی دکتر ناصر زرافشان ، با توجه به وضع عمومی ایشان مراتب نگرانی عمیق خود را اعلام می دارد و در این لحظات حساس مسئولیت عواقب وخیم ناشی از ناپاسخگوئی مسئولان و بی اعتنایی به وضعیت ایشان را متوجه مقامات می کند .
بدیهی است بهانه هایی مانند ممنوع بودن اعتصاب غذا و یا گزارش های کذب مسئولان زندان و تهدید تحصن کنندگان به عدم استفاده از حق مصرحه قانونی ایشان برای عدم تحصن نمی تواند در عزم زرافشان و ما ، برای آزادی و مداوای او خللی وارد آورد .
یاد آور می گردد :
تحصن ما همچنان ادامه دارد .


کمیته پیگیری آزادی دکتر ناصر زرافشان


چهارشنبه 25 خرداد 1384


 

نوشته: در ساعت: 9:51 am در بخش: حقوق بشر

Comments Off on طومار حمایت بار آزادی ناصر زرفشان  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی