Aug 04 2005

افزایش شرکت‌های هرمی در ایران

نوشته:     :::       11 پیام

پس از صندوق‌های قرض‌الحسنه حالا که دیگر کسی حاضر نیست در آنها سرمایه گذاری کند همان‌هایی که قبلا به این شغل شریف دزدی مشغول بوده‌اند اکنون به بازار تازه‌ای روی آورده‌اند تا جایگزینی برای درآمدهای غیر قانونی و غیر عرفی خود دست و پا کنند.
این نوع جدید دزدی و کلاشی شاید در ایران پدیده‌ای نو باشد ولی در غرب مدت‌ها ست که رواج دارد و عده زیادی ساده انگار و خوش باور را به کام خود کشیده است.
این نوع جدید (در ایران) کلاشی، شرکت های هرمی است. روش کار این شرکت‌ها به این صورت است که در راس هرم کلاشی قرار دارد که بیشترین سود را می‌برد و هرچه به قاعده هرم نزدیکتر می‌شوید بجای سود ضرر کار را باید متحمل شوید.
چند توضیح کوتاه از این سیستم‌ها می‌دهم تا بهتر درک شوند:
یک یا چند نفر شرکتی را راه اندازی می‌کنند و هر کدام تعدادی انسان را به دام می‌اندازند و به آنها قول می‌دهند که در ازای هر عضو (شریک) دیگری که وارد شرکت کنند یا فروش فراورده‌ای مبلغی را دریافت می‌کنند. در شروع کار چون شرکت هنوز شناخته شده نیست و معلوم نیست عاقبت‌اش چیست عده زیادی را به دام می‌اندازند و هر عضو جدید با پرداخت مبلغی باعث رشد بی رویه شرکت می‌شود. یک توضیح دیگر اینجا لازم است تا مکانیزم اینگونه شرکت‌ها بهتر شناخته شوند.
هر شرکت اقتصادی باید مقداری درآمد داشته باشد تا بتوان قسمتی از آن را سود نامید معمولا شرکت‌ها با تولید فراورده یا خدماتی درآمد و در نتیجه سود بوجود می‌آورند در عوض شرکت‌های هرمی یا هیچ فراورده‌ای ندارند یا اگر دارند فراورده آنها چنان بی ارزش است که قادر به سود دهی نیست در عوض صاحبان (موسسین) یا (افراد بالای هرم این شرکت‌ها) با عضو گیری و دریافت حق ورود که معمولا آنرا خرید سهم از شرکت می‌نامند برای شرکت تولید نقدینه‌گی می‌کنند. این روند تولید نقدینگی تا زمانی که محیط اطراف این شرکت‌ها اشباع شوند ادامه پیدا می‌کند و در نتیجه تا آن زمان پول‌های کلانی به شرکت سرازیر می‌شود و چون سیستم هرمی است و سود شرکت نسبت به عضو گیری تقسیم می‌شود (تعداد اعضای زیرین هر عضو هرم) و همیشه بالای هرم (موسسین) بیشترین تعداد عضو را برای شرکت جذب کرده‌اند (چون تمام اعضای زیر راس هرم بوسیله راس هرم عضو گیری شده‌اند در نتیجه) بیشترین سود را راس هرم می‌برد و به این دلیل سرمایه اولیه‌ای را که برای این کار خرج کرده‌اند را بزودی بدست می‌آورند درصورتی که هرچه به قاعده هرم نزدیک‌تر می‌شویم این سهام‌دارن کمترین عضو گیری (فروش فراورده) را کرده‌اند در نتیجه کمترین سهم را از سود شرکت بدست می‌آورند و این سود گاهی به صفر هم می‌رسد (زمانی که دیگر کسی حاضر به خرید فراورده یا سهام این شرکت نباشد).
دلیل نوشتن این مطلب سایتی است که با فریبکاری مبادرت به معرفی یکی از این گونه شرکت‌ها کرده. در خاتمه قسمتی از نوشته این سایت را در زیر نقل می‌کنم فقط قبل از آن شدیدا به همه خوانندگان این مطلب هشدار می‌دهم از فعالیت در این گونه شرکت‌ها جدا دوری جویند. عاقبت اینگونه شرکت‌های هرمی از دست رفتن سرمایه آنهایی است که در این شرکت ها سهیم می شوند. شعار این شرکت از همه خنده دارتر است “كسب درآمد 100% قانوني . حلال از اينترنت” معنی حلال! را ملت ایران به خوبی می‌داند و قانونی هم که در جمهوری اسلامی باز چیز زیادی با شرعی فرق ندارد یعنی همه چیز برای ملا، باقی ملت بروند درشان را بگذارند.
این هم مطلب شرکت هرمی نامبرده، بخوانید ولی باور نکنید همه دروغ و نیرنگ است از همان دست دروغ‌هایی که ملاها 26 سال است برای ملت ایران تعریف می‌کنند:
چگونگی بازاريابی و كسب درامد از اين سايت:
در اين سايت شما با مبلغ 15000 تومان به عضويت ويژه در سايت در خواهيد امد كه ضمن استفاده از مزايای عضويت در سايت كه در زير اورده ام ميتوانيد برای سايت بازاريابی نيز بكنيد به اين صورت كه سايت به ازای هر دو نفری كه در شما و يا زير مجموعه های شما سايت ايران بين را به آنها معرفی می كنيد و در سمت راست و چپ شما قرار گيرند 2 هزار تومان به شما پرداخت ميشود. يعني در واقع شما با معرفي افراد ديگر به سايت و قرارا گرفتن در زير مجموعه بازار يابي مي كنيد. با پولي كه زير مجموعه هاي شما(15000 تومان) به سايت پرداخت ميكنند سايت با اين پولها با همكاري كه با بانكهاي سامان،تجارت و توسع صادرات دارد به سرمايه گزاري در بانكها پرداخته و سود سرمايه گذاري را كه براي هر شخص كه شما معرفي مي كنيد 2000 تومان است به عنوان سود به شما پرداخت ميكند. حال اگر اين دو نفر زير مجموع شما كه الان عضو ويژه سايت هستند نيز هر كدام دو نفر ديگر را به سايت معرفی كنند 4 نفر ديگر در زير مجموعه شما قرار ميگيرد و الی اخر.می بينيد كه اگر هر كس فقط به 2 نفر از دوستانش اين عضويت را معرفی كند و فرايند توجيه و تصميم گيری برای اين عضويت را نيز يك هفته تصور كنيم شاخه زير مجموعه شما ظرف 4 ماه 16 رديف پايين ميرود. يعنی در پايان ماه چهارم زير مجموعه شما به 65535 نفر می رسد (كه همه انها زير مجموعه شما نيز هستند و تنها با همان دو نفر عضو مستقيمی كه خود به سايت معرفی كرده اييد)كه از اين بابت درامدی چندين هزار توماني نصيب شما می كندفقط كافيست شما دو نفر اول را خوب توجيه كنيد. به اين ترتيب نيز انها دو نفر بعدی را خوب توجيه می كنند و الی اخر. حتی اگر همه چيز ايده ال پيش نرود و برخی از شاخه ها خوب عمل نكنند باز هم شما با صرف وقت اندكی به درامد قابل توجهی خواهيد رسيد. . شما ميتوانيد با معرفی افراد ديگر (علاوه بر 2 نفر اول) به درامد بيشتری نيز دست يابيد.

یک توضیح:
اول تصمیم داشتم به سایت لینک بدهم بعد فکر کردم حتی اگر یک نفر هم با همه هشدارها که دادم به دام اینها بیفتد وجدانم راضی نشد. اگر کسی اسرار به دریافت لینک مطلب دارد می‌تواند با من تماس بگیرد تا لینک را در اختیارش بگذارم.

نوشته: در ساعت: 5:37 pm در بخش: اقتصادی

11 پیام  |           

11 پیام به “افزایش شرکت‌های هرمی در ایران”

  1. سلام … مسلم هست که ترس دارد (خب منهم همین را گفتم)اما خودت میدانی که با کمک خاتمی در اروپا ترس از رژیم ایران خیلی کمتر شده بود (حتی بعد از قتل های زنجیره ای و سرکوب ۱۸ تیر، هرکی منو میدید میگفت ایران الان خیلی خوب شده … ). در ضمن تمامی این اخبار مربوط به دعوی اتمی با تصویرهایی که برای اروپایی وحشت ناک بود نه با عکس احمدی نژاد شروع کردند، بلکه با یک عکس تهاجمی و خشن از خاتمی … منظور این نبود که نباید بترسند بلکه هروقت میخواهند امتیازی بگیرند یا بدهند از تصاویر استفاده میکنند. مثال دیگر جریان فلسطین و اسرائیل هست. همیشه ترورهای فلیسطینی ها را کامل نشان میدهند (خون و انفجار و وحشی بازی و … ) و بدین وسیله فشار رویشان آوردند تا تن به قبول اسرائیل دهند. در اخبار از جنایات اسرائیل حرف میزنند اما اکثرا بدون تصیر و یا فقط آخرش یک ساختمان خراب، یک ماشین سوخته و …. پارسال سر جریان صلح و خالی کردن مناطق اشغال شده، هنوز اسرائیل در مناطق اشغال شده داشت خانه سازی میکرد و نمیخواست زیر بار برود که نکند. ناگهای تصاویر عوض شدند فقط چند روز ترور اسرائیل را بیشتر نشان دادند. نشان دادند که هنگام بمباران (بمبارانی که همیشه اخبارش میگفتند و بدون تصویر که حمله به تروریستهای فلسطینی بود و … ) ناگهان مردم ساده و معمولی پیر و چوان و کودک از ترس میپرند ناله میکنند و فرار و … با اینکه کل تصویر (خونریزی و قتل و جنازه ) نشان داده نشد، همین سه روز باعث شد که اسرائیل عقب نشینی کند و این عقیب نشینی امروز منجر به تخلیه نوار قضه شده است.
    منظور من این نبود که نباید بترسند، بلکه چونکه میترسند افکار عمومی برای مقابله مسلحانه با ایران اماده میشود. اما با نشان دادن عکس تهاجمی از خاتمی راه کنار امدن با انان را باز میگزارند! تهدید و خایه مالی در یکزمان!!!

  2. rozbeh says:

    سلام بله وادی کلاهبرداری در کشور ما به مثابه مثل هر دم از اين باغ بری ميرسد……….. را ميماند کاملآ درسته

  3. متوجه جریان نمیشوم. من خیلی بد یا کم توضیح میدهم یا …. حرف من چیز دیگری بود ….یک مثال دیگر، همین شرکتهای هرمی… هرچه گفتم دوستان اینها کلاهبرداری هستند فلان هستند برایشان مثال آوردم استدلال کردم و … قبول کردند اما بخاطر پول رفتند سراغ سمینارشان و چنان با آب و تاب برایشان حرف زدند و چشمهایشان را پوشاندند و گوشهایشان را پر کردند که نه اینکه عضو شدند بلکه اسرار داشتند اینها فرق میکنند و تو هم بیا و فلان و بسار …. وقتی یکنفر بخواهد ببیند و بشنود یا فقط بخواهد آنچه میخواهد ببیند و بشنود، چیز دیگر نمیشنود ….در ایران هم جامعه سود زیاد و سریع چشم و گوشها کور و کر کرده و بخاطر همین این سیستم چنان سودآور برای راس هرم هست که روزبروز بیشتر میشوند و فشار روی پایینیها چنان زیاد که دست بردار نیستند

  4. آرمین جان من متوجه مطلب تو شدم فقط خواستم به طعنه بگویم که ملت خاورمیانه هم خودشان مرض دارند و به این مسائل دامن می زنند و با خونریزی بیشتر زمینه این مانورهای اروپایی آمریکایی رو مهیا می کنند.

  5. neda says:

    منمهيچ وقت نتونستم بهشون اعتماد کنم به خصوص که اغلب چيزهای بی مصرف و بی معنی ای می فروشن مثلاْ سکه های بی ارزش و احمقانه! می شه بهش گفت شغل کاذب چون هيچ فايده ای انگار برای کسی نداره.

  6. سلام ضد فيلتر ا و 2 شما فيلتر شده كمك كنيد كه بتوانيم از فيلتر هاي مناسب ديگري استفاده كنيم يك فيلتري بود كه رد گم كردن بود كه بعد مي توانستيم آدرس بدهيم كه پايين آن وبلاك شما لينك بود بدليل حذف آن آدرس نمي توانم از آن استفاده نماييم.آدرس من سوري است

  7. پاسخ به پیام 1549
    صفحه ها متفاوت هستند من سعی کردم آن چیزی را که شما دنبالش می گردید را در صفحه ضد فیلتر شماره 3 هم قرار بدهم ببینید همان ینک هست که می خواستید؟
    اگر نه خبرم بدهید

  8. سلامی دوباره .. خب این هم حرف همیشگی من هست که در اصل نه به ملت و نه به دین خودشان خدمت میکنند بلکه بزرگترین خدمتگزار غرب هستند .. تازه پست قبلی ات را دیدم… اینهم به مسئله میخورد: عکس تهاجمی خاطمی و خطر اتم (با اینکه ربطی به خاتمی دیگر نداشت) بعد عکس با لبخند احمدینژاد (در آلمان که عکس خوشرویش نشان دادند … خیلی روتوش کرده بودند ؛-) و بعد کوتاه می آید یا در اخبار آلمان: آمریکا از دولت جدید راضی هست!!!! البته انتظار دارند که هیچوقت غنی سازی را از سر نگیرند و نه اینکه فقط به تعویق بیندازند ….

  9. در لنگر درباره کردستان نوشتم
    بیا و بخوان
    شاد باشی و ممنون که این شرکت های کثیف را افشا کردی
    شاد باشی
    بدرود…

  10. صادق says:

    متاسفانه در روزهاي آينده اخبار بدي را در مورد گنجي خواهيد شنيد ، اين افسانه نيز به پايان خواهد رسيد و گنجي شیر مرد نيز همچون ساير مردان اين سرزمين به فراموشي سپرده خواهد شد .متاسفانه حركات داخلي براي رهايي اش قوي و محكم نبود از سستي و شلي ملت بگير تا بي لياقتي و دریوزگی جناح خاتمي.
    تحصن در برابر دفتر سازمان ملل را كنسل شد به بهانه نفله شدن یک جلاد دیگر. مانوری حساب شده از طرف رژیم. ایکاش تمام ما غربتي ها و داخلی ها با یک هماهنگ بی نظیر مي رفتيم جلوي دفتر سازمان ملل خودمان را زنجير مي كرديم. تيشرت هاي سفيد با عكس گنجي را مي پوشيديم. متاسفانه هماهنگي وجود ندارد. متاسفانه غيرت وجود ندارد. پايمردي گنجي ستودني است و همان گوهريست كه متاسفانه در ما ايرانيان كمتر مشاهده ميشود پس درود بر پايمردي او و زنده باد آزادي.
    دوست دارم زنده بماند. ايکاش به زور می شد سرم بهش زد. ولی می ترسم می ترسم به دلم بد افتاده که دژخيمان بی ايمان و سردسته ديوان يکبار ديگر خون خواهند ريخت و مست و ديوانه به اشک های ما خواهند خنديد.

  11. faranak says:

    اميدوارم آن چيزی که صادق ييش بينی ميکند هرگز اتفاق نيفتد. ما اگر در دوره حاضر فقط يک قهرمان ملی از خود گذشته، شجاع، معترف به خطا، نقد يذير و آزاديخواه به تمام معنا در داخل و خارج داشته باشيم گنجی است. اگر کسی مورد ديگری سراغ دارد خوشحال ميشوم که معرفی کند.
    واقعا بايد به حال اين ملت بي بخار تاسف خورد.

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی