Aug 06 2005

بحران اتمی ایران به کجا می‌برد ما را؟

نوشته:     :::       6 پیام

گمان می‌کنم که آقای خامنه‌ای ، جنتی و دیگر دست اندرکاران قدرت در تهران بسیار از مرحله پرت‌اند و هنوز متوجه نیستند که دوران اولیه انقلاب سپری شده که آقایان می‌توانستند به پشتوانه میلیون‌ها انقلابی هر کاری دلشان خواست بکنند. آن زمان بیش از 95 درصد ملت ایران بی‌خبر از آنکه چه می‌رود که بسرشان بیاید از انقلابی حمایت می‌کردند که گمان می‌بردند برای بهبود و پیشرفت وضع شان برپا شده. امروز اما حتی با شعبده بازی انتخابات هم نمی‌توان این امر را پرده پوشی کرد که رژیم جایگاهی ندارد. دیگر حتی رژیم هم می‌داند که در بهترین حالت این رژیم از کمتر از 10 تا 15 درصد طرفدار در داخل برخوردار است.
حالا اما باید از آقایان پرسید پس به چه دلیل است که این همه نشانه‌های موجود در جو بین‌المللی را بر علیه ایران نمی‌بینند! چرخی در اخبار خبرگزاری‌های خود رژیم هم حتی کافی است تا دریابیم که کشورهای قدرتمند چه آنها که سال‌ها با باج دهی این رژیم ملت ایران را چاپیده‌اند و از باج‌های ملایان سبیل هایشان چرب شده و چه آمریکا که از روز اول خواستار سرنگونی رژیم بوده همگی درحال تغییر موضع هستند. بیانیه‌ها روز بروز شدیدالحن‌تر می‌شوند و خط و نشان‌ها در هر بیانیه مشخص‌تر از قبلی می‌شود. شاید آقایان با در اختیار گرفتن صندلی ریاست جمهوری امر برشان مشتبه شده که می‌توانند بدون درنظر گرفتن قواعد بازی بین‌المللی هر جولانی که دلشان خواست بدهند!؟
حالا باید از خود پرسید آیا رژیم موفق به ساختن بمب اتمی شده که با اتکا به این قدرت خودسری می‌کند یا فقط توهمی باعث این خودسری است؟ این خودسری نه فقط آقایان را به فنا خواهد داد بلکه از همه بدتر و مهمتر ملت بیچاره و بی‌پناه ایران را هم مثل عراق به نابودی خواهد کشید.
برای لمس بیشتر جو جهانی بر علیه ایران نگاهی بیندازید به بیانه‌هایی که در همین چند روز گذشته منتشر شده:
وزیر امور خارجه آلمان : ایران غنی سازی را از سرنگیرد
دوست بلازی: از سرگیری فعالیت های هسته ای ایران سرآغاز بحرانی بین المللی است
آژانس بین المللی انرژی اتمی سه شنبه درباره ایران نشست اضطراری تشکیل می دهد
خبرگزاري فرانسه در مورد نشست فوق‌العاده آژانس بين‌المللي انرژي اتمي كه قرار است سه‌شنبه برگزار شود نوشت: در اين اجلاس، ممكن است پرونده اتمي ايران به شوراي امنيت سازمان ملل ارجاع شود.
واقعا چندتا ملای بی مغز چه بلایی می‌خواهند سر ایران و ایرانی بیاورند؟ وقتی می‌گویند دیوانه‌ای می‌تواند سنگی در چاه بیندازد که چهل عاقل از درآوردن آن عاجز خواهند بود مصداق وضع امروز ایران است.

نوشته: در ساعت: 4:32 pm در بخش: روابط خارجی

6 پیام  |           

6 پیام به “بحران اتمی ایران به کجا می‌برد ما را؟”

  1. atash says:

    به نظر من ايران در موقعيتی نيست که بخواهد خودسری نشان دهد .. مسئله اسلام سياسی و عمليات انتحاری و غيره بحران اتمی را ايجاد کرده ست که از نظر من قطعا با آژانس همکاری خواهند کرد البته اگر عقل جابجائی خودخواهانه نشان ندهد

  2. زاگرس says:

    ترس از رادیو تلویزیون
    جمهوری اسلامی ایران:
    باید پخش ROJ TV و رادیو میزوپوتامیا متوقف شود
    رژیم ایران برنامه‌های شبکه‌ی تلویزیونی ماهواره‌ای (ROJTV (http://www.roj.tv و کانال رادیویی صدای میزوپوتامیاhttp://www.denge-mezopotamya.com) را برای خود خطری جدی می‌داند. در نامه‌ای رسمی که‌ از اداره‌ی اطلاعات ارومیه‌ به‌ اداره‌ی اطلاعات سایر شهرها فرستاده‌ شده‌است، این دو شبکه‌ همانند خطری جدی برای حکومت جمهوری اسلامی ایران توصیف شده‌اند….
    در نامه‌ چنین نوشته‌ شده‌ است: ” این دو رسانه‌ی کردی احساسات مردم را برمی‌انگیزند و باید برای آنها چاره‌ای اندیشیده‌ شود “.
    تاکنون رژیم دستگاههای گیرنده‌ی ماهواره‌ را ممنوع اعلام کرده‌ و اجازه‌ نمی‌دهد کسی از آنها استفاده‌ کند و در این راستا تا کنون هزاران دستگاه گیرنده‌ی ماهواره‌ از منازل مردم جمع‌آوری و صاحبان آنها ملزم به‌ پرداخت جریمه‌های مالی سنگین شده‌اند. ولی فراوانی و ارزان بودن قیمت ماهواره‌ سبب شده‌ است، هر کسی بتواند دستگاهی را تهیه‌ و برنامه‌های کردی را تماشا کند.
    این گفته‌ی اداره‌ی اطلاعات ناشی از ناتوانی آنان در جمع‌آوری تمامی گیرنده‌های ماهواره‌ای است، خصوصا اینکه‌ اوضاع ناآرام کنونی هم مزید بر علت است.
    تاکنون نیروهای اطلاعاتی رژیم نتوانسته‌اند برای جلوگیری از علاقه‌ی فراوان مردم شرق کردستان به‌ پخش برنامه‌های تلویزیونی ROJTV و همچنین رادیو ” صدای میزوپوتامیا ” چاره‌ای بیاندیشند!!
    حکومت ایران اعتراف می‌کند که‌ ROJTV و رادیو صدای میزوپوتامیا در انجام رسالت روشنگری مردم کردستان به‌ درستی عمل کرده‌اند.

  3. سلام خسن آقا ، ميخواستم خدمننون عرض کنم که اين يارو مهدی باقری ( ضدمنکرات ) http://www.monkarat.blogfa.com خلاشوره پرشين بلاگ بوده و حالا آمده بلوگفا !!!
    زياد داخل آدم حسابش نکنين ، اين مرتيکه خايه مال پشم آلو وزارت اطلاعات است .
    اگه وقت کرديد به اين ۲ تا وبلاگ يه نگاه بيندازيد ، بچّه ها از بس در به در را ک… کردند از پرشين بلاگ در رفت .
    http://monkirat.persianblog.com/
    http://members.lycos.co.uk/monkerat/

  4. من هم این همه را پروپاگاندای داخلی خودشان می دانم و گمانم مدتهاسا که حضرات اصل را بر سازش گذاشتند.
    دراین باره متن کوتاهی هم در لنگر نوشتم.
    شاد باشید…

  5. Firuz Nahavandi says:

    In koskholha bziche daste uropa va america shodand,tasmim ra america migirad na anha.

  6. زاگرس says:

    سرنوشت پرونده ی اتمی ایران رو به وخامت گذاشته است. کمتر از بیست و چهار ساعت پس از انتشار پیشنهاد نامه ی سه کشور اروپایی، حمید رضا آصفی، سخنگوی وزارت امور خارجه ی رژیم جمهوری اسلامی، نسبت به آن واکنش منفی نشان داد. در این پیشنهاد نامه جمهوری اسلامی باید فعالیت های اتمی خویش را محدود کرده و تمامی آنها را زیر نظر نهادهای بین المللی و اروپا قرار دهد.
    کارشناس سیاسی ایناز احتمال پذیرش نهایی این متن توسط رژیم ایران را ناچیز دانسته می گوید : « اروپا می خواهد امکان هر گونه فعالیت فراکنترل شده ی را بر رژیم ببندد و این امر برای حکومت غیر قابل تصور است.»
    وی می افزاید : « جمهوری اسلامی دو برنامه ی اتمی دارد، برنامه ی اتمی علنی رژیم قرارست که امکان موفقیت برنامه ی اتمی مخفی رژیم را فراهم کند. بدین معنی که در برنامه ی علنی، چرخه ی سوخت و غنی سازی باید مواد مورد نیاز برنامه ی مخفی را تامین سازد.»
    او می گوید : « برای ساختن بمب اتمی رژیم به غنی سازی اورانیوم و مصرف آنها در نیروگاه های اتمی خویش احتیاج دارد. پس از مصرف به عنوان سوخت، زباله های این اورانیوم می تواند د رساختن بمب اتمی مورد استفاده قرار گیرد.»
    وی ادامه می دهد : « اروپایی ها که از این نکته آگاهند می خواهند مانع از آن شوند که ایران به این سوخت به طریق خودکفا دست یابد. آنها می خواهند که رژیم برای تهیه این سوخت به یک کشور خارجی مانند روسیه وابسته باشد و آمد و رفت سوخت و زباله ی آن تحت نظر سازمان جهانی انرژی اتمی انجام شود. بدین صورت ایران هرگز قادر نخواهد بود برای بمب اتمی خویش مواد سوختی لازم را فراهم کند.»
    این کارشناس می افزاید : « رژیم خود را در چنین دامی نخواهد انداخت زیرا اگر راه دیگری برای بدست آوردن این مواد وجود می داشت به طور قطع تا بحال چنین کرده بود، اما اگر این خطر را پذیرفته است و هزینه ی بالایی را نیز متحمل شده است به این خاطرست که نتوانسته از جایی برای پروژه سلاح اتمی خویش این مواد را بدست آورد و ناچار باید آنرا خود تولید کند. به همین دلیل احتمال پذیرش پیشنهاد نامه ی اروپا در عمل وجود ندارد مگر آنکه رژیم از طرح تولید سلاح اتمی دست بردارد.»
    وی در پایان می گوید : « رژیم اسلامی برای دفاع از خود در منطقه به عنوان یک حکومت فاقد پشتیبانی مردمی نیاز به بمب اتمی دارد. جمهوری اسلامی بدون بمب اتمی محکوم به نابودیست، اما جمهوری اسلامی با بمب اتمی باز هم زودتر از میان خواهد رفت.»

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی