Aug 11 2005

براساس گفته‌های مصباح یزدی و استدلال خُسن آقا احمدی نژاد مفسد است!

نوشته:     :::       30 پیام

مصباح‌یزدی: احکام در کشور اسلامی باید مطابق قرآن و سنت باشد، احمدی‌نژاد با توجه‌ به‌ ارزش‌های‌ دینی‌، زمینه‌ ظهور امام‌ زمان‌ را مهیا می‌کند
از همین دو کلاس سواد اسلام شناسی که من دارم می‌دونم که در اسلام عقیده بر این است که امام زمان زمانی ظهور می‌کند که فساد بر زمین حکم فرما شود. این را که نوشتم یک مرتبه امر برتان مشتبه نشود که خدای ناکرده خُسن آقا به این اراجیف اعتقاد دارد ها! این را فقط جهت اطلاع گفتم وگرنه همانطور که همه می‌دانند خُسن آقا به هیچ خدایی بجز خود بنده نیست.
حالا برگردیم به صحبت‌های شیرین آقای تمساح یزدی.
بر اساس سخنان ایشان و داده‌های فقهی اسلامی مبنی بر اینکه امام زمان زمانی ظهور می‌کند که فساد بر زمین حکم فرما شده باشد، حالا هم که آقای تمساح فرموده‌اند: “احمدی‌نژاد با توجه‌ به‌ ارزش‌های‌ دینی‌، زمینه‌ ظهور امام‌ زمان‌ را مهیا می‌کند” پس می‌توان استدلال کرد و نتیجه گرفت که آقای احمقی نژاد مفسد فل ارض هستند و آمده‌اند تا فساد را بر روی زمین جاری فرمایند. انشاالله!! البته چیزی را که آقای مصباح متوجه نشده‌اند که فساد بیشتر از این که تا حالا آقایان برپا کرده‌اند اصلا میسر نیست.
پ.ن:
یکی از خوانندگان خوش فکر این پیشنهاد رو در نظرخواهی مطرح کرده که به اطلاع همگی می رسد:
پیشنهادی داشتم راجب نام مصباح یزدی که بنظرم بیشتر یرازنده او و بنیادهای فکری ایدئولوژی اش می باشد وآنهم نام آیت الله مستراح یزدی است. آنهم مستراح یزد در آن ایام که تنهاخوراکی معمول درطول فصولی از سال شلغم بود.

نوشته: در ساعت: 2:40 am در بخش: نقد اسلام

30 پیام  |           

30 پیام به “براساس گفته‌های مصباح یزدی و استدلال خُسن آقا احمدی نژاد مفسد است!”

  1. مرتيكه‌ي ديوانه ديگه چرا پيام نمي‌ذاري؟ كم آوردي خبر مرگت؟؟؟

  2. آرمان says:

    حسن آقا جان خان،
    مصباح با تمام خريتش ميداند که رگ خر کردن امت اسلامی ايران چيست. در فرهنگ خریت و خرافات، امام زمان يعنی خیلی اسلامي و خدايی ! خوب هر چيزی که ميخوان ارزششو زياد کنند ميچسبوننش به امام زمان که در ۵ سالگی غيبش زد ! مردم هم تا اسم امام زمان مياد بطور غريزی احساس تقدس بهشون دست ميده. بنابراين عوام به اندازه شما عقلشون نميرسه که تحليل منطقی کنند. تا اسم امام زمان اومد ميگن طرف خيلی خداييه ! شما توقعتون از عوام خيلی زياده. اگر عوام اينقدر عقلشون ميرسيد الان ايران اروپا بود.
    به امام زمان راست میگم !

  3. سلام وای خدا انسان تا چه حد می تونه به يابو شبهت داشته باشه؟ خدا شفات بده حَسَن آگا :))

  4. سلام وای خدا انسان تا چه حد می تونه به يابو شباهت داشته باشه؟ خدا شفات بده حَسَن آگا :))

  5. faranak says:

    اين گفته مصباح و استدلال خسن آقا اتفاقا اينرا برای من تداعی کرد که اين آقايان که بلافاصله بعد از به قدرت رسيدن و قلع و قمع ديگران مدام در اين ۲۷ سال شعار ميدادند که ما ندای اسلام سر داديم، حکومت کاخ نشينان را به حکومت کوخ نشينان تبديل کرديم، عدالت و آزادی را به مردم هديه کرديم، و خلاصه نمايندگان خدا و نايبين امام زمان در زمين هستيم، يس چرا در تمام اين ۲۷ سال همه جا داد ميزدند که مهدی بيا، مهدی بيا!

  6. Jahan says:

    خسن آقای گل، کاکوی مهربون و با پشتکار
    خسن جان از نوشته هایت همیشه بهرمند میشوم .
    پیشنهادی داشتم راجب نام مصباح یزدی که بنظرم بیشتر یرازنده او و بنیادهای فکری ایدئولوژی اش می باشد وآنهم نام آیت الله مستراح یزدی است. آنهم مستراح یزد در آن ایام که تنهاخوراکی معمول درطول فصولی از سال شلغم بود.

  7. گاو مقدس says:

    کاکو حسن. امام زمان شده آچار فرانسه ملاهای حاکم. بهمه پيچ و مهره ای ميخوره و همه جا قابل استفاده. البته هميشه از اون طرف ديگش استفاده ميکنن که حکم چکش داره. آقا مصباخ سخنگوی دفترشه و آقا پشگینی امضاء گیرشه و در ضمن هر وقت امام زمان بهش نرسید فورا یه سری به بیت رهبری میزنه چون بساط بافور همیشه پهنه و میشینه با عبدالله چلاق دعای جیر جیر یا مجیر راه میندازه و به رتقه و فتقه امور اظلامی میرسن و در عوض ملا ها اجازه دارن هر چه بخوان از طرفش بگن. البته امام قبلی که ۱۴۰۰ سال ازش استفاده کردن بدلیل عدم قبول اصل ۱۱۰ قانون اساسی سب الرهبر شناخته شده و مرتد و از ترسش فراری.
    آخه آبروی خودش و پنج تن آل عبا در خطره و ممکن بود مثل گنجی نیاز به جراحی مینیسک پیدا میکرد.

  8. سلام، نامه بلاگرها خطاب به مردم ایران را بخوانید و اگر با مضمون آن موافقید خواهش می کنیم امضا بفرمایید.

  9. صادق says:

    داشتم فيلم «فقر و فحشا» را می ديدم. زنان و دختران خواهران ايرانی ما که به تن فروشی و کليه فروشی افتاده اند برای يک لقمه نان. برای يک کيلو گوشت. برای يک دانه مرغ.گريه ام گرفت.خُسن آقا تو که همسن مبارزه کرده ای برای آزادی و سربلندی ايران می خواهم ازت بپرسم اين انقلاب اشتباه نبود؟ زمان شاه ملت کليه می فروختند؟ يک سطر جواب بنويسی دلم را شاد می کنی.
    آرمان عزيز مقاله جديد بهنود را دو سه بار خواندم نفهميدم چه می خواهد بگويد؟

  10. زمان شاه این گونه نبود آیا خوشنود شدی؟
    این مشکلی را از ما حل نمی کند.
    اینکه دیروز چه بودیم هیچگاه مشکلی را از کسی حل نمی کند. باید راه حل پیدا کرد تا از این چاله در آییم.
    تازه اگر گمان می کنی در زمان اعلاحضرت ایران گلستان بود باید مایوس ات کنم آن زمان هم بودند کسانی که گرسنگی می خوردند حالا گیرم وضع به این صورت نبود و همجنین اطلاعات به این آسانی به دست من و شما نمی رسید.
    برایت یک اتفاقی را که خودم شاهدش بودم برایت تعریف می کنم تا گوشی بیاید دستت.
    اواخر دوران شاه مسئول ساخت یک ساختمان بودم یکی از کارگر ها کلنگ خورد روی انگشت بزرگ پایش از حال رفت وقتی بلندش کردیم و به کناری بردیم از دیگران پرسیدم این چرا بخاطر یک ضربه از حال رفت یکی گفت خون می دهد تا نان شب برای خانواده اش فراهم کند و این خون دادن باعث شده که ضعف داشته باشد. از این گونه در آن زمان هم کم نبود. بیخود نبود که مردم قیام کردند یک خبرهایی هم آن زمانها بود.
    اعلاحضرت آنچنان هم که شما فکر می کنید بی گناه نبودند عزیز جان.

  11. سلام رفیق
    با این نوشتار شما و این لحن صد در صد مخالفم
    به هیچ شخصیت آدمی حتا مصباح یزی و حتا استالین و هیتلر توهین نخواهم کرد.
    هم اکنون مشغول نوشتن استعفانامه ام از کانون پن لاگ هستم
    با آرزوی موفقیت برای شما
    شاد باشید
    بدرود

  12. آقای لنگرودی از قرار معلوم هر کس مثل شما فکر نکند و یا مثل شما ننویسد با شما طرف است!؟
    آقا جان اگر بنده می خواستم به سانسور گردن بگذارم یقینا باید از تهدید های رژیم و اوباشش بترسم نه از شما.
    درضمن استعفای شما از کانون چه ربطی به من و این وبلاگ دارد؟
    گویا همه یک چیزی شان می شود این روزها!

  13. baabi koohi says:

    jenaabe hasan agha mishe befarmaeed jenabe afshine zande khoda rahmat kardeh ye majide zohari taze motevaled shodeh ba ham che nesbati darand chera afshin joon niaz be taghyeere hoviat dasht ba tashakor

  14. baabi koohi says:

    man ba in aghaye lanferoodi ham kaar dashtam mikhastam ye kam ghelghelakesh bedam didam comment nadare webesh ye maghaleh mofasal dar morede marxist neveshtam mikhastam javab bede doostaye oonvare aabi ke … goftam langroodi ro daryabeem

  15. حالا شما دوست عزیز چرا می خواهید مرده را زنده کنید؟

  16. baabi koohi says:

    man nemikhaham oo ra zendeh konam oon be zaher mordeh baraye kasaani ke nemishenasanesh baraye maahaayee ke mishnasimesh zendeh ast va maa ra az tahdidhaye khod va virus , .. bahre mand mikonad masalan paarmis ra tahdid kardeh ye sari be http://www.risheh.blogspot.com bezan mibini ke zendeh ast

  17. baabi koohi says:

    age ye vaght az adrese e maile man baraye shoma fohsh o bad o biraah ya harfhaaye namarboot oomad kaare hazrate aghaas paarmis dar jaryane kaarhaye in hast nemidoonam chejoori in karo mikone oon taa bebine ke man ba kasi ertebat bargharar mikonam az in harbeh haa estefadeh mikone pas mibini ke zendeh ast vali dar khafa zendegi mikone

  18. baabi koohi says:

    masalan tooye http://www.mazaheb.blogspot.com be nameh e man javab dadeh dar halike ghabl az in javabe sakhtegi be soorate khosoosi be man javab dadeh bood in donbaale doshman kardane in o aan migardad va tafrihe oon hamine ba doostaaye ghadimi be ham zade chon niaz be hoviate jadid dashte dar halike khob hame jaryane zohari o zand o midoonan be har soorat sareto dard avordam ye nameh az hazrate aghaa ro barat forward mikonam bekhandi

  19. faranak says:

    زمانيکه در خوابگاه دانشجويی در شهر مونيخ آلمان مشغول تحصيل بودم يک دختر دانشجوی آلمانی هم آنجا زندگی ميکرد که بعد از چند ماه سکونتش در خوابگاه کاشف به عمل آمد که به دليل فقر مادی از راه فاحشه گری مخارج تحصيلش را در می آورد و مدير خوابگاه هم برای حفظ آبروی خوابگاه او را بيرون انداخت. اين کار مدير خوابگاه گريه اکثريت را در آورد وقتی که ميديدند آن دختر موقع اثاث کشی چه گريه سوزناکی ميکرد.
    اينرا گفتم که نتيجه بگيرم در يکی از قطب های اقتصادی دنيا هم چنين مواردی وجود دارد و موارد زيادی هم از اين دست ميتوان آورد. بنابراين شرودر و کلا حکومت آلمان هم بی تقصير نيست و مردم آلمان حق دارند که بر عليه سيستم حکومت آلمان قيام کنند!
    اگر اين استدلال بند تنبانی من ۱ ريال ارزش درستی داشته باشد، آنگاه استدلال خسن آقا هم در جواب به صادق درست است!
    خسن آقای گرامی!
    اين که در يک جامعه فساد و فحشا و فقر و بی عدالتی وجود دارد يک مساله است ولی اينکه درصد اين چيزها در چه سطحی است مساله اصلی است.
    اتفاقا خودت جواب خودت را دادی و مثال از يک کارگر ساختمانی آوردی (که البته ف.م.سخن که خود هميشه سعی در افشای استبداد شاه دارد اعتراف ميکند که شرايط به جايی رسيده بود که کارگر ساختمانی چلوکباب ميخورد) در حاليکه الان حتی در نشريات وابسته به حکومت هم ميخوانيم که استاد دانشگاهمان کليه اش را ميفروشد و يزشکمان دست به سرقت مسلحانه ميزند. شما حتی اگر يک نمونه اينچنينی از آن زمان آورديد من تمام حرفم را يس ميگيرم.
    حتی خمينی که دنبال کوچکترين نقطه ضعفی از شاه ميگشت که او را فردی فاسدتر از يزيد نشان دهد اعتراف کرد که انقلاب ما انقلاب شکم نبود و اگر ملی ها قرار بود جايگاهی داشته باشند خود شاه از همه ملی تر بود!
    من بر خلاف صادق سلطنت طلب نيستم و ديکتاتوری شاه را هم انکار نميکنم ولی معتقدم که برای قضاوت در مورد اشخاص هميشه بايد رعايت انصاف را کرد. به نظر من امثال جنابعالی فقط به عنوان خاندان يهلوی شرطی شده ايد.
    اتفاقا اين که به صادق ميگوئيد گفتن اين حرفها دردی را دوا نميکند فقط نشانه گريز شما از نقد گذشته است. ما و بخصوص نسل شما که مسئول مستقيم گند تاريخی ۵۷ است اگر به دنبال راهکار ميگرديم بايد از نقد گذشته شروع کنيم.

  20. neo says:

    وجود مشکلات در هر جامعه اي طبيعي است …. براي مثال اگر همين حسن اقا را فردا بگوييند بيا بشو رئيس جمهور ايران ٫ ايا ميتواند تمام تا عدالتي و فقر در جامعه را از بين ببرد ؟؟ نه نه حسن اقا نه هيچ متخصص و اين کاره اي قادر به اين کار نيست … پس اين که کسي در ايران کليه اش را ميفروشد هم به تنهايي دليل جنايتکاري خامنه اي نيست… ما تا منطقي مسایل را تحليل نکنيم به جايي نمي رسيم …. براي رفع مشکلات جامعه بايد کارهاي زير بنايي کرد … در زمان جکومن شاه اين کارهاي زير بنايي انجام ميشد .. اما الان نميشود … اگر ان کارها ادامه پيدا مي کرد الان شايد مشکلات به مراتب کمتر بود ….
    ساده کردن مسائل از نوع اين بچه هاي چپي پيش از انقلاب که گمان مي کنم حسن اقا هم جزوشان بوده يا همان مدلي که اين طرفداران صلح و جهاني شدن که اين ور و ان ور تظاهرات ضد جنگ مي کنند!!!! (که صلح خوب است و جنگ بد به همين سادگي!!) و سر باز زدن از تعمق در اين گونه مسائل ما را به هيچ جايي نميرساند …

  21. شما خوب جولان می دهید ها!
    یکی مارا کرد چپی یکی کرد مسئول انقلاب 57 خوب دیگر چی باز هم کسی هست از این ادعاها داشته باشد!!؟
    حضرات! نه انقلاب 57 به خودی خود اتفاق بدی و ناگواری بود و نه من مسئول آن. اگر عده ای قدرت طلب آنرا دزدیدند گناه آنهایی که انجامش دادن نیست. مردم بجای سینه زنی پشت سر خمینی اگر پا به میدان گذاشته بودن و از اهداف انقلاب دفاع کرده بودند هیچگاه وضع ما به امروز نمی رسید.
    سهم من تا سال 58 یک بر سی و پنج میلیون از انقلاب شاید یک کمی بیشتر باشد بعد از سال 58 دیگر بجز مخالفت با این رژیم و خواهان سرنگونی آن شدن گناه دیگری ندارم.

  22. faranak says:

    جناب neo
    ۱. همانطور که در کامنت قبلی هم اشاره کردم مساله اصلی مشکلات يک جامعه نيست بلکه درصد اين مشکلات است. بنابراين به راحتی نميتوانيد ادعا کنيد که وجود مشکلات در هر جامعه ای (مثل ايران) طبيعی است. در واقع اين درصد در ايران آنقدر بالاست که از آن بايد به عنوان معضل نام برد نه مشکلات!
    ۲. مساله ما در ارتباط با بر طرف کردن مشکلات اجتماعی و اقتصادی و سياسی و فرهنگی وابسته به صرفا شخص رئيس جمهور نيست بلکه وابسته به نوع سيستم حکومتی است که آن رئيس جمهور در آن کار ميکند.
    ۳. شما بر اساس چه استدلالی ادعا ميکنيد که اگر همين خسن آقا فردا در يک حکومت دموکراتيک رئيس جمهور شود و از يک تيم تخصصی قوی در کابينه اش استفاده کند نميتواند فقر و بی عدالتی را به حداقل خود برساند؟ آيا تا بحال در طول تاريخ اين امر در هچ کشوری اتفاق نيافتاده؟
    ۳. اگر فروش کليه در سطح بسيار ناچيز آن هم توسط تعداد بسيار انگشت شماری از يائين ترين اقشار اجتماع و آن هم در يک مقطع خاص بحرانی انجام يذيرد شايد حق با شما باشد و با استناد به آن نتوان خامنه ای را جنايتکار دانست! (که اين خود جای بحث دارد)، ولی وقتی در حد به اين وسيعی و هرروزه با افزايش آمار به سطوح حتی تحصيل کرده رسوخ کرده باشد و به صورت يک شغل در آمده باشد ديگر اين ادعای شما از اساس باطل است و گناه آن گردن مسئولين حکومت و بالاخص شخص شماره يک حکومت ميباشد.
    ۴. اصلا آيا اينکه شما اعتراف ميکنيد که کار يايه ای الان انجام نميشود خود مفهومی غير از جنايت دارد؟!

  23. faranak says:

    در ضمن خسن آقای گرامی
    چه کسی شما را مسئول انقلاب ۵۷ معرفی کرد که شما دست به محاسبه رياضی ميزنيد و سهم خودتان را برآورد ميکنيد؟
    من صحبت از نسل شما کردم نه شخص شما!
    تازه سهمتان هم بيشتر ار ۱ روی ۳۵۰۰۰۰۰۰ است چون من خودم آن موقع جزء همان ۳۵۰۰۰۰۰۰ نفر بودم ولی فقط ۱ سالم بود. حالا خودت ببين چند نفر مثل من در آن زمان مستثنی ميشوند.
    در ضمن همينکه از اين گند تاريخی دفاع ميکنی نشاندهنده صرفا توجيه افتضاحی است که خود در آن شرکت کرديد، چون خودتان ميدانيد که به امثال من خيانت کرديد.
    در خاتمه اگر علت سوار شدن ملاها بر مردم را سينه زنی يک سری گوسفند ميدانيد يس چرا اين گوسفندها را قبل از آن گند تاريخی نشناختيد؟
    اگر واقعا نميدانستيد که سقوط شاه به کجا منجر ميشود هم چيزی از بار گناهانتان در مقابل نسل ما کم نميکند چون تازه در خوشبينانه ترين حالت معنی دوستی خاله خرسه را ميدهد.
    شما که معتقديد که اصلاح طلبان بايد بخاطر گذشته اشان از حضور ملت معذرتخواهی کنند چرا خودتان شهامت يک اقرار خشک و خالی نسبت به اشتباه گذشته اتان را نداريد (معذرتخواهی ييشکش)؟

  24. جدا از همه اين حرفها اگه اين احمدي نژاده بره ريشاشو بزنه خداييش دو تا امام زمون ظهور ميكنه !

  25. جدا از همه اين حرفها اگه اين احمدي نژاده بره ريشاشو بزنه خداييش دو تا امام زمون ظهور ميكنه !

  26. neo says:

    ۱- مسئله ميزان مشکلات جامعه نيست …. کما اينکه اگر تمام ملت يک کشور هم در گرسنگي دست و پا بزنند نميتوان تنها بر پايه همين فکت حکومت را محکوم کرد. مگر نه اينکه روزانه دهها کودک در افريقا از گرسنگي جان مي سپارند … مشکل اينجاست که شما ايران را کشوري غني مي پنداريد که در اثر دزدي (يا بهترين حالت سو مديريت) اخوندها به اين وضع افتاده. اين نگاه صحيح نيست… ايران کشور ثروتمندي نيست… کما انکه در کشور ثروتمندي نظير امريکا هم مردم زيادي در خيابان مي خوابند…
    ۲- موافقم مسئله کل ساختار جامعه است.
    ۳- نه تا بحال چنين چيزي اتفاق نيافتاده …. در ضمن مشکل همانطور که در شماره ۲ خودت گفتي مشکل اشخاص نيستند.. ساختار است… اصلاح ساختاري زمان بر است و يک شبه اتفاق نمي افتد…
    ۴- من هيچ وقت نگفتم خامنه اي جنايتکار هست يا نيست .. گفتم فقط بر اساس اين يک موضوع به تنهايي نتيجه خاصي نمي توان گرفت ….

  27. فرانک خانم آمدی و نسازی، چه کسی گفت که سرنگون کردن شاه اشتباه بوده که باید به خاطر آن عذرخواهی کنیم.
    شما خودتان می گویید در آن سالها 1 ساله بودید پس قبول کنید اطلاعی از آن دوران ندارید اگر دارید از مطالعه کتب تاریخی دارید که هنوز واقعا هیچ کدامشان بدون جانبداری منتشر نشده اند.
    اینکه حکومت شاه را سرنگون کردیم یک مساله کوچکی نبود این یک پروسس طولانی بود هیچ کس نمی توانست جلو آنرا بگیرد. حتی خود خمینی هم در آنخرین ماه ها دیگر قادر به متوقف کردن آن نبود.
    ولی اینکه بعد از آن عده ای سوء استفاده جو آنرا به بیراهه کشیدند آن یک موضوع جداگانه است.

  28. faranak says:

    فعلا در منزل نيستم. امشب اگر برگشتم جواب جفتتان را ميدهم.
    با تشکر

  29. صادق says:

    اختيار داريد خُسن آقا!‌درست است که ما بچه بوديم در زمان انقلاب من سه ساله بودم. ولی مدارک زيادی از قبيل خاطرات علم کتاب های دکترعباس ميلانی و مقاله های علی ميرفطروس چاپ شده است (( دو تن اخیر خود از زندانی های سیاسی زمان شاه بوده اند))که نشان می دهد که انقلاب ايران يک اشتباه بوده است و شاه چندان هم ديو و هيولايی که خيلی ها فکر می کردند نبوده است. استاد عزيزم حالا اگر شما و نانا و نسل انقلاب که هنوز در آرمان های خود می باشيد نمی خواهيد يک سری واقعيت ها را قبول کنيد خوب آن ديگر بحث ديگری می باشد. از شما انتظار بیشتری دارم. برای مثال یک انسان نیمه عاقلی همانند حاج سید جوادی که نمی تواند بعد از ۵۰ سال بیاید بگوید مثل اینکه اشتباهاتی هم کرده ایم!! (( مدارکش که هنوز است که تمام مخالفین شاه دور امام!! جمع شدند و این ضحاک را به جان ما انداختند)) زمانی نسل ما و شما باید به یک تفاهمی برسد.
    دست شما را از دور به گرمی می فشارم. به اميد آزادی ايران و ايرانی.
    یک سلطنت طلب.

  30. faranak says:

    خسن آقا: چه کسی گفت که سرنگون کردن شاه اشتباه بوده که باید به خاطر آن عذرخواهی کنیم.
    جواب: خيلی ساده: اکثريت نسل جوان انقلاب نکرده (يا به عبارتی گند نزده) که بيش از نيمی از جمعيت ميهنمان را تشکيل ميدهد. اگر شما به قول خودتان ۲۸ سال از ايران دور هستيد يس نبايد انتظار زيادی ازتان بخاطر عدم شناخت روی اين يسل داشت. حالا تازه فهميدم که چرا يخش صدای ويگن از راديو را ييشرفت نميدانيد ، دليلش هم اينست که نميتوانيد تصور کنيد که در همين ساعت چند تا يارتی در شهرهای مختلف ايران در حال انجام است.
    خسن آقا: شما خودتان می گویید در آن سالها 1 ساله بودید…..
    جواب: اولا شما از کجا مطمئن هستيد که من از منابع موثق مطالعه نکردم؟
    دوما روی چه حسابی ادعا ميکنيد که هيچ منبع موثقی تا بحال نوشته نشده؟
    سوما اگر به سنتان مينازيد که چون در آن زمان حضور داشتيد يس بهتر ميدانيد، بايد محض اطلاعتان عرض کنم که من کسان زيادی را ميشناسم که در آن دوره حضور داشتند و نظرشان خلاف ادعاهای حضرتعالی ميباشد.
    چهارما با اين استدلال شما، راچع به مسائل مربوط به صدر اسلام هم فقط اشخاصی مثل بلال حبشی ميتوانند نظر دهند و بهتر از شما ميدانند چون در آنموقع حتی يدر جد جنابعالی هم بدنيا نيامده بود!
    خسن آقا: اینکه حکومت شاه را سرنگون کردیم یک مساله کوچکی نبود این یک پروسس ….
    جواب: اتفاقا اين خمينی بود که در ماههای آخر حکومت شاه از مردم خواسته بود که به خيابانها بريزند و امثال شما هم دنبالشان راه افتاديد.
    خسن آقا: ولی اینکه بعد از آن عده ای سوء استفاده جو آنرا به بیراهه کشیدند آن یک موضوع جداگانه است.
    جواب: اتفاقا اين نادانی نسل شما بود که باعث شد عده ای از آن سوء استفاده کنند.
    مشکل امثال شما اينست که مبارزه با مستبد را با مبارزه با استبداد مساوی گرفته ايد. اينکه يک حکومت استبدادی ساقط شود به تنهايی ارزش ندارد (حتی ميتواند ضد ارزش هم باشد)، مهم اينست که حکومت بهتري جايگزين آن شود که متاسفانه نسل شما هنوز هم از درک اين مساله ساده عاجز است. اينکه نسل شما قادر به ييش بينی وضعی که دچارش هستيم نبود فقط ثابت ميکند که آن عمل (گند تاريخی ۵۷) از روی نادانی نسل شما بود و برای اين افتضاح به نسل ما خائنيد.
    در واقع در اينجا اين جمله تاريخی که به ضربالمثل تبديل شده تداعی ميشود که ايرانيها ميدانستند چه چيز را نميخواهند ولی نميدانستند چه چيز را ميخواهند.

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی