May 23 2007

چرا این بگیر و ببند‌ها؟

نوشته:     :::       12 پیام

بستن جو جامعه در یکی دو سال اخیر و خصوصا این یکی دو سه هفته آخر به دلایلی انجام می‌شود که اکثرا به آن توجه نمی‌شود و تحلیل‌هایی می‌شود که با واقعیات همخوانی ندارد. عده‌ای حتی از برخورد با اوباش و اراذل خوشحال شده‌اند، غافل از اینکه همین گروه می‌تواند در شرایط حساس یک مهر خوب برای بازی باشد. اوباش را معمولا رژیم‌های خودکامه به عنوان ابزار فشار خود به خدمت می‌گیرند، ولی بعضی از این گروه چنان غیر قابل کنترل‌اند که حتی رژیم های فاشیستی مثل جمهوری اسلامی هم در به کنترل در آوردن و کارگیری آنها عاجز هستند.
بگیر و ببندهای این اواخر، اول با ضرب و شتم‌های کارگران و معلمین شروع شد و به دستگیری‌های رهبران این گروه ختم شد و بعد نوبت به دانشجوها رسید، سپس به سراغ زنها رفتند و در آخر هم نوبت به آن دسته رسید که رژیم آنها را اوباش و اراذل می‌نامد. یک اتفاق دیگر هم افتاد که شاید توجه کمتری را به خود جلب کرد، این آخری اخراج افغان‌ها بود. در پشت پرده، سیاستی که رژیم به اجرا گذاشته، همه این برخوردها برای یک هدف انجام می‌شود، همگی از یک آبشخور سرچشمه می‌گیرند و همگی برای پیشگیری از شورشی است که در راه است. درست مثل زمانی است که طوفانی در راه است و هر آدم عاقلی می‌رود و در و پنجره را می‌بندد تا از طوفان در امان باشد.
بگیر و ببند کارگران و معلمین برای این بود که توان متشکل شدن را از این گروه بگیرند. رژیم از حرکت معلمین در دوران انقلاب 57 تجربه دارد و می‌داند که این گروه می‌تواند، بسیار خطرناک باشد، در نتیجه با زندانی کردن شاه مهره‌های این گروه رژیم به خیال خود آنها را خنثی کرده است.
گروه بعد دانشجویان بودند. این گروه همیشه نه تنها در ایران که در تمام جوامع در حال قیام پیش رو هر حرکت اجتماعی هستند. دلیل بگیر و ببند در دانشگاه‌ها نیز از ترس همین مساله بود. ترس رژیم از این است که در صورت یک درگیری نظامی با آمریکا این گروه بتواند جنبشی را هدایت و رهبری کند. با دستگیر کردن رهبران و شاه مهره‌های دانشجویی، رژیم به خیال خود این گروه را هم فلج کرده است. گروه بعد عظیم ترین گروه است. زنان بیشترین دلیل را برای سرنگون کردن این رژیم دارند و در یکی دو سال گذشته نشان داده‌اند که می‌توانند در شرایطی باعث دردسرهای زیادی برای رژیم شوند. حالا ممکن است عده‌ای بپرسند پس آن دو گروه آخر برای چه سرکوب و اخراج شدند!
این دو گروه هم به همان دلایل قبلی مورد هجوم قرار گرفتند. فراموش نکنید که در کودتای 28 مرداد، آمریکا با یک سرمایه گذاری بسیار محدود توانست عده‌ای از این به قول رژیم اوباش و اراذل را به خدمت خود درآورد و حکومت مصدق را سرنگون کند. اینکه یک دولت خارجی بتواند با پرداخت مقداری پول صد تا دویست نفر از این گروه را بخرد می‌تواند مثلا در تهران جرقه اولیه یک انفجار عظیم را فراهم کند. معمولا در همه شورش‌های اجتماعی تعداد معدودی که شهامت درگیر شدن با حکومت‌های مستبد را دارند، حرکتی را شروع می‌کنند و این جرقه بعدا به انفجاری غیر قابل کنترل تبدیل می‌شود، خصوصا در جامعه ای که ملت آن از هر نظر آماده انفجار است. پس چرا افغان‌ها را رژیم از ایران اخراج کرد؟ این گروه هم به دو دلیل مورد هجوم قرار گرفتند. اولین دلیل این است که با این وسیله رژیم می‌خواهد دولت آمریکا را در افغانستان زیر فشار قرار دهد و همزمان از یک استفاده ابزاری از این گروه بوسیله آمریکا در یک درگیری احتمالی جلوگیری کند. فراموش نکنید که افغان‌ها نیز می‌توانند به آسانی بوسیله نیروهای آمریکایی خریداری شوند و در شرایطی از آنها به عنوان همان گروه جرقه زن استفاده شود. عبور از مرزهای شرقی، آوردن اصلحه و هزار دردسر دیری که همین گروه آخر می تواند در شرایط حساس برای رژیم بجود بیاورد.
چیزی را که رژیم فراموش کرده این است که فقر بیش از حد در قشر بسیار عظیمی از ایرانیان (به قول خود رژیم ده میلیون) می‌تواند در روزهای حساس بنزینی باشد بر آتش افروخته. فقر می‌تواند زمینه‌ای شود برای حرکت‌های غیر قابل کنترل، خصوصا اگر نیرویی برای هدایت آن و جود داشته باشد. همان نیروهایی که رژیم این روزها دارد سرکوب می‌کند.
نتیجه نهایی اینکه، این بگیر و ببندها نشانه‌ای از قدرت نیست و درست برعکس این‌ها همه نشانه‌های ترس رژیم و آگاهی نیروهای امنیتی آن از اینکه، طوفانی در راه است و باید با همه توان پنجره‌ها را بست. فقط باید دید این طوفانی که در راه است آیا در و پنجره‌های رژیم در مقابل چنین طوفانی مقاومت خواهد کرد یا اینکه دودمان رژیم با این طوفان برباد خواهد رفت.
ستون پنجم رژیم هم به همین دلیل است که سعی در مایوس کردن ملت دارند. آنها نیز برای همین دوران ماموریت دارند تا از جرقه‌های امید در ملت جلوگیری کنند.

نوشته: در ساعت: 8:57 pm در بخش: اعتراض و تظاهرات

12 پیام  |           

12 پیام به “چرا این بگیر و ببند‌ها؟”

  1. یاور حق says:

    انما المومنون اخوة.افغانی برادر ماست و حفظ او در ایران باعث پیشرفت اقتصادی ایران و ارزانی املاک خواهد شد.
    حرکتهای دولت احمدی نژاد نشانه بی عقلی و بی توجههی به مصالح ایران است.
    همانطور که شما بدرستی به اخراج افاغنه اشاره کردید و مخالف این هستید افراد صالح و با تقوای جامعه مخالف اخراج برادران مومن افغان از ایران هستند.
    بیش از یک میلیون افغانی در ایران به فعالیت در شاخه های گوناگون مشغول هستند و در تهران شما هیچ ملک در حال ساختی را نمی بینند که یک عمله ایرانی در آن اشتغال داشته باشد.
    امروز بهای متوسط ساخت هر مترمربع ساختمان در تهران متری سیصد هزار تومان در تهران است و برای ساخت یک مجتمع 40 واحدی که هر واحد 60 متر مربع مساحت دارد بطور متوسط 4 کارگر روزمزد بی تخصص در مدت 16 ماه باید کار کنند که
    اگر ایرانی باشند سازنده بیچاره مجبور است به ازای هرنفر بجای 8000 تومان در روز 10000 تومان پرداخت کند.
    یعنی 25 درصد افزایش قیمت ساخت که 25% به 300 هزار تومان اضافه شود می شود 375هزار در متر مربع و با توجه به بهره ساخت هزینه ساخت بازای هر مترمربع 200 هزار تومان قیمت خانه افزایش میابد و مصرف کننده نهایی مجبور است آپارتمان را بجای متری دومیلیون تومان متری 2میلیون و دویست بخرد که 10 درصد به تورم کشور افزوده می شود.
    آقای هاشمی رفسنجانی هوش بیشتر و دلسوزی بیشتری برای اقشار آسیب پذير داشت فلذا سیاستی اتخاذ کرد تا کارگران افغان جانشین کارگران ایرانی شده و 1 میلیون افغانی جای کارگران ایرانی را گرفت تا ارزانی ورفاه برای اقشار مستضعف حاصل شود.

  2. شاخ بز says:

    فانمالمومنونه فارسیه و ایرانیه جمیعا حرامزاده و الکون گشاد و مفت الاطعمه یعنی فی الکلام الفارسیه جاکش کون گشاد، یاور شق این چه غلطی بود که کردی؟ جاکش مگر از اقتصاد آزاد چیزی حالیت نیست؟ اگر کارگر ایرانی زیاد میخواد و کم کار میکنه یعنی بره پاشو دراز کنه رو به قبله نه اینکه کارگر خارجی از یکطرف بیارن و استثمارش کنند و تحقیر و از طرف دیگه به شما کون گشادهای ایرانی یارانه بدن تا مفت بخورید و مفت بگردید و کس شعر تحویل مردم بدید.
    مرده شور اقشار ایرانی و مستضعف و مستکبرش رو ببرن. جاکشا کی میخواین آدم بشین؟
    کی میخواین دست از شعار تخمی دادن بردارید و تن لشتون را به کار بدین.؟ یا خواهر همدیگرو میگاین و یا از فرط بیکاری اسیر وارد میکنید تا به اقشار مستضعف حیف نانتان که باعث مستضعف شدنش هم خودتون هستید کمک کرده باشید؟ داخلی نشینتون از خارجی نشینتون گوه تر و خارجی نشینتون از داخلی نشینتون خرتر.
    الکاه برای شما فی طویله
    والشلنگ فی طرف الکاه برایتان با قبیله.
    آخرش هم برای شما عرعرکنان دوپا بنویسم که خیلی از افغانیها از شما حق بیشتری را در این مملکت دارند، گرچه کمترین سهم را میگیرند و فرزندان ایشان را که اصلا افغانی ندانسته و ایرانی میدانم.

  3. x says:

    در بالا یک حزب اللهی و یک احتمالا افغانی پیام گذاشته اند.
    پیام افغانی ها که ارزش پاسخ دادن ندارد.
    (خُسن آقا: ای نژاد پرست اگر یک بار دیگر اینجا از این نوع زبان برای دیگر انسانها استفاده کردی برای همیشه از پیام دادن محرومت خواهم کرد. همه چیز اینجا پذیرفته می‌شد بجز نژاد پرستی کور)
    ولی این یارو یاورناحق میگه اگه افغانی اخراج بشه تورم داریم. حرف مفت زده.یکی نیست بگه تو که بلد نیستی یه محاسبه ریاضی کنی برو اول حساب کتاب یاد بگیر و درس بخون شاید عقل تو کلت آمد واقعا یاورحق شدی.
    4کارگر در 16 ماه در 30 روز با اضافه دستمزد 2000 تومان می شود سه میلیون و هشتصد و چهل هزار تومان. تقسیم بر مساحت 2400 متر زیر بنا می شود متری 1600 تومان!
    1600 تقسیم بر 300هزار می شود حدود 0.005 یعنی نیم درصد در نتیجه این به این معنی است که اگر کارگر ایرانی به جای 2000 تومان 4000 تومان اضافه دستمزد طلب کند به هزینه ساخت حداکثر یک درصد افزوده می شود که با توجه به قیمت آپارتمان هیچ است!
    صنعت ساختمان پرسود ترین و زودبازده ترین صنعت است ، چرا سهم افغانی ها شود؟
    حتی اگر افزایش دستمزد کارگران ایرانی باعث افزایش 25 درصدی مسکن می شد این به معنی افزایش 10 درصد به تورم نبود که نشان می دهد حزب الله برای مقاصد خود همه چیز حتی ریاضایت را به بازی می گیرد.
    مهمتر اینکه کسی که می تواند آپارتمان متری یک میلیون يا دو میلیون بخرد مستضعف و آسیب پذير نیست. عدهای حتی 100 تومان پول نان شب ندارند باید برای اینها کار پیدا بشه.
    اخراج افغانی ها به شرط اینکه مقطعی نباشد بسیار کار درستی است.

  4. x says:

    این اخراج افغانی ها یک کار مقطعی است که به هدف تبلیغات اشتغال زایی صورت گرفته و جالب این است که ببینید تمام پروژه های دولتی و عمرانی کشور به افغانی ها داده شده و کارگران ترک بخش نظافت و باغبانی شهرداری های تمامی مناطق تهران اخراج و کارگران افغانی استخدام شده اند( درزمان قالیباف).
    باید مجلس استخدام کارگر خارجی حتی کارگر مجوز دار را برای دولت و مناقصه های دولتی ممنوع کند.

  5. شاخ بز says:

    ایکس بی پدر
    من از تو ایرانی ترم و حداقل تا 23 پشت خودم را به اسم و رسم میشناسم که از ایرانیهای اصیل بودند ولی بی پدر فرض کنیم که افغانی میبودم، سگ پدر پیام افغانیها ارزش جواب دادن را نداشت؟ این فرهنگ بارور و پرسابقه ایران هست؟ که به غیر ایرانی جواب نمیدن چونکه ارزش ندارن؟ صد رحمت به آدولف
    دویست هزار رحمت هم به برده فروشان. شما توقع هم دارید که در اون منطقه به شما اطمینان داشته باشند و بهتون اعتماد بکنند؟
    بدبخت الآن حدود 5 میلیون ایرانی خارج از کشور زندگی میکنند و فرزندان خود را تنها به واسطه تولد در کشور محل اقامتشان ، جزو اهالی آنجا حساب میکنند و دلیل میارن که چونکه ما اینجا کار کردیم و مالیات دادیم و بچه هامون هم در اینجا بزرگ و تربیت شدن پس حق مسلم این کودکان میباشد که جزو تبعه مملکت مربوطه حساب شوند و از مزایای تدریس اجباری [تا کلاس دهم] و بیمه و غیره برخوردار شوند و این ممالک هم همگی قبول کردند. حالا توی ایران آفتاب از غرب طلوع میکنه و یا شما مادر قحبه ها از مقعد میشاشید که نباید اینطور باشه؟
    میخواین طبقه مستاصل فردا را از حالا برای خودتون رزرو کنید تا به استثمارتون ادامه بدید؟ همدیگر رو کم استثمار میکنید؟
    از اون گذشته افغانستان در زمان حکومت قاجار [ یکی دیگه از شاهکارهای ملت غیور ایران] و به امر مبارک ملکه انگلیس [ارباب پدرتان و صاحب خودتان] از ایران جدا کردند و در کله شما فرو کردند که همیشه همینطور بوده و خواهد بود و شما هم که هزاران سال خلاء فکری داشتید بلافاصله قبول کردید و خلاء را با خلا جبران کردید.
    اصلا خودتون هم میدونید که چی دارید میگید؟
    در خاتمه باید بنویسم که با بازگشت دادن افغانها با شرایط عادلانه مخالفت ندارم [دلایلش را بعدا جداگانه برای حسن آقا میفرستم] و تنها چیزی که من را ناراحت کرده دلایل تخمی مخالفین و تخمی تر موافقین شما هست که پرده از روی خریت چدا در جد این ملت نافهم [منظورم دقیقا ایرانی هست] را نشان میده که به یابو میگن زکی.

  6. احسان says:

    درود بر تمام دوستان
    موضوع اخراج افغانیها از چندین منظر قابل بررسی میباشد اول نحوه اخراج میباشد من دیروز شبکه آریانا افغانستان را نگاه میکردم که به موضوع اخراج افغانیها از ایران پرداخته بود مایع شرمساری برای من شد چون در انجا صحنه هایی را دیدم که فقط از پلیس ایران بر میاید مانند پرتاب کردن کارگران از بالای ساختمان که منجر به فوت 3 نفر شده بود و در این شبکه فیلم آنها را که داخل یخچال بودند نشان دادند
    و این که دخترهایی را از ایران اخراج کرده بودند در حالیکه پدرانشان در ایران جا مانده بودند یا برعکس حتی مادری بود که بچه شیر خواره اش در ایران جا مانده بود
    عده ای مورد ضرب وشتم قرا گرفته بودند
    جالب اینجاست که این صحنه ها توسط عده ای نمایندگان پارلمان افغانستان نیز مشاهده شد و احتمالا استیضاح وزرای کابینه هم به همین علت بود
    و از این موارد بسیار بود این نوع اخراج درست نیست
    اگر قرار است اخراجی صورت گیرد باید طبق اصول باشد افراد شناسایی شوند به آنها مهلت داده شود سپس با همکاری دولت افغانستان آنها با وسیله نقلیه مناسب و با هماهنگی با خانوده و این مسائل رعایت شود تماما
    (دراین فیلم که گفتم تعداد زیادی با پای پیاده از ایران به افغانستان رفتند و در این جا شعری خوانده شد
    آنکه پیاده امد پیاده رفت دختری که عروسک نداشت رفت)
    بعد حالا اصل اخراج کردن ببینید ایا اخراج صحیح است یا نه تمام کشورهای دنیا پناهنده دارند خود ایرانیها چند میلیون نفر در خارج زندگی میکنند یک عده از اینها بچه دار شده اند در ایران که قانونا ایرانی محسوب میشوند و عده ای با ایرانیها ازدواج کرده اند کسانی که بیش از 20 سال است در ایران هستند که با هر قانونی که حساب شود حداقل باید اقامت دائم بگیرند
    دقت کنید افغانستان یکی از سه کشور فارسی زبان دنیاست اگر قرار است ما از کسانی حمایت کنیم این کشورها لبنان و فلسطین و سودان نیستند این کشورها افغانستان و تاجیکستان هستند
    در ضمن اکثر این افغانیها در ایران کار میکنند زیر قیمت که ارزش افزوده ای که ایجاد میکنند بیش از مزدی است که میگیرند
    عده ای میگویند اینها مانع اشتغال هستند
    چند نفز از شما حاضر هستید بروید در ساختمان کار کنید یا اینکه چاه بکنید
    این کارها برای ایرانیها هست ولی کسی انجام نمیدهد
    خودمان را گول نزنیم و برای هر چیزی جنجال درست نکنیم بیاییم درست به مسائل نگها کنیم تا اینکه بخواهیم فقط به هم فحش دهیم
    اکثر بیکاران ایرانی قشر تحصیل کرده هستند
    این را آمار رسمی دولت ایران میگوید
    با اخراج افغانیها کار برای دکتر و مهندس ایجاد نمیشود
    دولت یک فکری به حال کارخانه های ورشکسته بکند به حال سرمایه های در حال فرار
    احمدی نژاد چند کارخانه در کشور ساخته؟
    سالی چند میلیون نفر به جمع بیکاران اضافه میشوند
    اینها همان بچه های انقلابند که خمینی میگفت بچه مسلمان بکارید کجایند اینها تا به بچه مسلمانها کار بدهند
    این اخراج برای کار نیست که این دولت اصلا به فکر کار نیست اینها مسائل سیاسی دارد

  7. شاخ بز says:

    احسان عزیز
    تو واقعا فکر میکنی و توقع داری که این ملت خر [ منظورم دقیقا ایرانیها هستند بدون استثنا] توانائی درک مطالبی را که گفتی دارند؟ حتی برای یک درصدش را هم نه. تو واقعا امید داری که نمیگویم همه بلکه زره ای به نوشته ات روی خوش نشان بدهند [ از تکمیل و ادامه که اصلا صحبت نمیکنم چونکه نه تنها در ایران این امر گناه است بلکه این خماران فکری را دقیقا میشناسم که بجز شعار دادن و لافه و گزافه چیزی بلد نیستند] پس ولمعطلی .
    بابا جان اینها هندوانه را با فوت به ماتحت همدیگه میچپانند و اسمش را میگذارن نوعدوستی و احسان.
    تو واقعا از اینها دورنگری و برنامه ریزی و انسانیت و همبستگی با همزبانان و هم مرزان توقع داری؟
    عزیزم اگر نمیدونی بدون اینها را داری برای ایرانیها مینویسی اونا هم که این چیزهائی را که گفتم که نمیشناسن.
    از عقل استا یابو و از درندگی استاد گرگ.
    حالا حرف حساب تو چی هست؟

  8. x says:

    ای شاخ بز زنازاده افغانی الاصل ایرانی نما.تو از 23 نسل قبل افغانی بودی خیال می کنی ایرانی هستی.
    ژست حقوقی را برو تو همون اروپایی که زندگی می کنی بگیر.
    جمهوری اسلامی همه جور گوهی به ایران زد فقط مونده افغانی به همت شما مخالف نماها حق ایرانی را به فاک بده.
    افعانی ها سالانه 2 تا 4میلیارد دلار ارز از ایران خارج کرده اند که در طی 20 سال می شود 40 تا 80 میلیارد دلار.
    احتمالا تو از اون بساز بفروش ها هستی که از ترس 1 درصد سود کمتر از اخراج افغانی ها گر گرفتی کونت سوخته.
    هر کارخانه که باتکنولوژی روز بسازی 10 نفر کارگر استخدام می شوند( اگر هم تکنولوژی روز نسازی می تونی 500 کارگر استخدام کنی ولی کالای تولیدی اش بدرد زباله دونی می خوره)
    10000 کارخانه بسازی 100هزار کارگر استخدام می شوند.
    الان کارگران فصلی روستا های ایران میلیون ها نفر هستند و اولویت با اونهاست.
    همچین زر می زنی هرکی ندونه فکر می کنه روستائیان ایران ماهی 500 هزار تومان درآمد دارن؟
    مردم روستا ها به زحمت ماهی 50 هزار تومان درآمد دارند ولی هر افغانی دومیلیون و چهارصد هزار تا3 میلیون ریال در ماه به جیب می زنه!

  9. احسان says:

    آقای x مطالبی نوشته من چند بار خوندم هیچ نفهمیدم
    نوشتسه هر کارخانهای… این کار خانه را کی قراره بسازه!!! کی جلوی کارخانه ساختن را گرفته افغانی ها گرفتند؟ برید کارخانه بسازید چه ربطی به موضوع داره
    توی پیام قبلی نظرم را نسبت به موضوع گفتم
    ولی از همینجا اعلام میکنم هر کسی حاضره چاه بکنه بیاد پیش من دوبرابر افغانی بهش حقوق میدم
    ولی اگر نیمومدی زر نزن

  10. شاخ بز says:

    احسان جان
    ناراحت نباش. خود نویسنده اش هم نمیفهمه که چی نوشته. من که بهت گفته بودم که اشتباه تو اینه که روی این درازگوشان دوپا خیلی حساب میکنی.
    اینها فقط دنبال یک خرچران میگردند تا بار بر پشتشان نهاده و به صحرا برای چرا ببردشان. به این میگن بهشت موعود.
    اطلاعات از سوراخ گوش اینها که وارد سر میشه مذبوحانه دنبال یک سلول مغزی میگرده و آخر سرش هم از گوش دیگه دست خالی میاد بیرون.

  11. hgkjhjh says:

    fdhggfjgf erewt hgfjhj fgfdhgf

  12. شاخ قوچ says:

    می بینم دوست شاخ بز ip بن می کنه!

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی