Jan 02 2010

آمیر حسین

نوشته:     :::       19 پیام

آمیر حسین آدم جالبی است! بیست و خورده‌ای سال مثل خرس به خواب زمستانی می‌رود و درست مثل خرس یک مرتبه بعد از بیست و چند سال در یک بهار از خواب زمستانی بیدار می‌شود و گرسنه و تشنه به میدان می‌آید.
وقتی از او می‌پرسند کجا بودی آن روزها که داشتند توی این مملکت خون جوانان را می‌ریختند!؟ مثل همان خرس از خواب بیدار شده، خود را به بی خبری می‌زند و تنها می‌گوید من مسئول قوه مجریه بودم و نه قوه قضاییه! (نقل به مضمون).
باز هم درست مثل خرسی که تازه از خواب بیدار شده پس از تناول مقداری خوراک با قدرت یک خرس می‌زند به قلب دشمن و همه را لت و پار می‌کند، ولی متاسفانه باز آمیر حسین داستان ما مثل یک خرس که توانایی جدال طولانی مدت را ندارد یک مرتبه خسته می‌شود و باز هم مثل همان خرس گنده روی زمین پهن می‌شود، شاید هم برای 20 سال دیگر بخواب برود.
مشکل ما اینجا با آمیر حسین در این است که او درست مثل خرس به میدان آمده و با حرکت‌های خرس گونه خود همه چیز را شکسته و بهم ریخته و حالا هم می‌خواهد دوباره برود بخوابد! غافل از اینکه این همه آدم در این جدال خرس گونه آمیر حسین تلف شده‌اند، با عقب نشینی خرس عده بیشتری هم در آینده نزدیک شهید راه آمیر حسین خواهند شد. خسارت‌هایی در این دوران کوتاه ببار آمده، خوب چه کسی پاسخگوی این همه خون ریخته شده خواهد بود!؟
این از تحلیل اولیه، حالا بروم سراغ تحلیل‌های پیچیده‌تر موضع آمیر حسین.
بازی فوتبالی را در نظر بگیرید. دو تیم در مقابل هم قرار گرفته‌اند. بازی یواش یواش به پیش می‌رود و یک مرتبه گردش بازی تند و تند تر می‌شود. مربی یکی از تیم ها می‌داند که اگر روند بازی به این تندی پیش برود، تیمش از نفس می‌افتد. او می‌داند که تیم مقابلش با بازیکنان قلچماقی که در اختیار دارد، در روند تند بازی با این شدت یقینا برنده بازی خواهد شد. در نتیجه تصمیم می‌گیرد حرکت بازی را کُندتر کند تا از ازنفس افتادن بازیکنانش جلوگیری کند. او می‌داند که اگر بازی کند شود بازی‌کنانش که بازیکنان تاکتیکی تکنیکی هستند راحت تر می‌توانند حریف قلچماق را بزانو در آورند. در ضمن وقتی تیم قلچماق در نیمه اول نتواند گل بزند، درگیری روانی بین بازیکنان تیم بالا خواهد گرفت و انفعال درون تیم مقابل رخ خواهد داد. اگر او بتواند روحیه انفعال را در نیمه دوم بر تیم مقابلش تحمیل کند، می‌تواند آنها را به مساوی کردن قانع کند و با جایگزین کردن روحیه برد با روحیه مساوی در طرف مقابل، شاید در آخرهای بازی با کمی هشیاری و خستگی طرف مقابل، گل برنده شدن را وارد دروازه کند.
تحلیل دیگری هم دارم باشد برای روزهای آینده.
برای آنهایی که ممکن است جو گیر شده باشند بند اول بیانیه شماره 17 امیر حسین را اینجا می‌آورم:
۱- اعلام مسئولیت پذیری مستقیم دولت در مقابل ملت و مجلس و قوه قضائیه به نوعی که از دولت حمایت‌های غیرمعمول در مقابل کاستی ها و ضعف‌هایش نشود و دولت مستقیما پاسخگوی مشکلاتی باشد که برای کشور ایجاد کرده است. به یقین اگر دولت کارآمد و محق باشد خواهد توانست جواب مردم و مجلس را بدهد و اگر بی کفایت و ناکارآمد بود مجلس و قوه قضائیه در چهارچوب قانون اساسی با او برخورد خواهند کرد.
در این بند از بیانیه، آمیر حسین عملا دولت کودتا به رسمیت شناخته و آنرا مورد خطاب قرار داده.

نوشته: در ساعت: 11:20 am در بخش: سیاسی

19 پیام  |           

19 پیام به “آمیر حسین”

  1. شبنم says:

    سلام
    من سعی کردم که از این نوشته ات به بالاترین لنیک بدم ولی نشد. عجیبه. یک مطلب مال دوسال پیش بالا میاد به عنوان اینکه این لینک تکراری است. همیشه این طوری است؟

  2. حسن آقای عزیز
    بعضی ها میگویند این بیانیه میرحسین یک تاکتیک است برای ایجاد شکاف در جناح مقابل. بعضی میگویند میرحسین میخواسته اتمام حجت کند. بعضی دیگر میگویند میرحسین خواسته جو را از سوق یافتن به خشونت دربیاورد.
    بعضی ها هم که میگویند ما از اول میدانستیم او اهل مبارزه نیست و تو زرد از کار درمی آید.
    قضاوت بر سر این موضوع زود است ولی آنچه که مسلم است این یک عقبگرد سنگین است که نوک حمله را بجای نشان گرفتن خامنه ای به دولت برآمده از تقلب گیر بدهد. این اتفاق یک شکست است و بهدر دادن انرژی مردم.
    باید صبر کرد و دید آیا مردم کار خودشان را خواهند کرد و از میرحسین عبور خواهند کرد و یا خیر دوباره روز از نو و روزی از نو.

  3. والد بمانعلی says:

    خَسن آقا جان
    مردم پاکدل ما هرچه در توان داشتند در طبق اخلاص نهادند و هزینه ها دادند. حالا باید منتظر شکاف در سپاه و ارتش و دستگاه های امنیتی بود. همه آنها هم که مثل قمه کشان لباس شخصی نیستند. آدم باوجدان هم تویشان پیدا می شود. دوستی از تهران می گفت که حتی فرزندان دژخیمان هم به عتاب از آنها می پرسند بابا امروز چند تا رو لت و پار کردی! می خواهم بگویم شگفتی ها را از جاهای نامنتظر باید چشم داشت. نه از پاچه ورمالیده هائی مثل خیگولی خودمان ابطحی که تا دوتا چک خورد زود یادش آمد که باید زیر سایه رهبری جمع شد! آقای میرحسین هم به گمان من کاری که تا امروز کرده کارستان بوده و توقع ظرفیتی بیش از این از او داشتن شاید دور از انصاف باشد.

  4. بهمن ایرانی says:

    آنچه بعقیده من مهم است اینست که جنبش رهبر در خور ندارد و خواسته های میرحسین و خاتمی و کروبی زمین تا آسمان با خواسته های من و امثال من فاصله دارند و تنها من آنها را بر اساس “بد بهتر از بدتر” گزیده ام.
    ولی نباید فراموش کرد که اینها مهره های قوی درون نظام هستند که نشانه فروپاشی درونی نظام هستند.
    خواسته های موسوی بهیچ عنوان پذیرفته نخواهد شد.حتی یکی تا حدودی.بنابراین چون اثبات خواهد کرد که این ددمنشان اهل تسامح نیستند ما می توانیم پروژه براندازی را با اتکا و طرفداران بیشتری به جلو ببریم.

  5. arahamz says:

    سلام
    این مطلب رو گذاشتم رو سایت دنباله اینم لینکشhttp://donbaleh.com/link/204167 خوبه بری نظرات رو بخونی! شاید برات جالب باشه 

  6. امیر علی says:

    جمهوری اسلامی میماند تا 100 سال دیگه اینو به همتون قول میدم چون مردم واقعا ته دلشون رفتن نظام نیست بلکه یک خواسته هایی دارند که در چهارچوب قانون میشه به آنها رسیدگی کرد

  7. بى نام says:

    امير على آقا باز هم هروئين اضافه زدى؟

  8. shiva says:

    اینم شد تحلیل ؟ ما که نفهمیدیم آخرش منظورت چی بود ؟ میمونن یا میرن ؟ بعدم جای این حرفا بگیر این پیغام گیرت رو درست کن که نمیشه نظر داد . اه … کمتر شراب بخور !!!
    ++++
    پاسخ:
    تو باز شر و ور گفتی؟ اگر پیامگیر پیام نمی‌گیرد پس این یپام تو چطوری اینجا سبز شده! یقینا این هم از معجزات امام امت باید باشد!
    در مورد تحلیل هم حتما داستان چوپان و نی نوازی‌اش را شنیده‌ای که می‌گوید:
    گر تو بهتر می‌زنی بستان بزن!

  9. shiva says:

    خب بابا بعضی روزا نمیگیره بعضی روزا میگیره من چیکار کنم ؟ بعدشم کل اگر طبیب بودی درد خود دوا میکردی ! من اگه میدونستم چی میشه که دست به تنبون تو نمیشدم که ! والا ………

  10. بهمن ایرانی says:

    اسلام تا 100 سال دیگه نمی ماند (به اتفاق باقی ادیان الهی).جمهوری اسلامی که سهل است.بالاخره مردم عام هم چشم باز می کنند و می بینند که دین و سیاست تنها ابزاری برای حکومت بر مردم هستند والا اگر خدایی هست تمام بدبختی ها و جنایتها و گشنه گی ها و حماقت ها و دروغها هم ساخته اوست و چنین موجود خبیثی قابل پرستش نیست.
    دین تا زمانی باقی میماند که کسی حق پرسش و کنکاش نداشته باشد.
    دین تا زمانی باقی میماند که کسی محتوای کتب مذهبی را نخواند و نفهمد و نگوید که آیا این چرندیات قرار است بشر را رستگار کند.
    فرق بهشت با یک میکده و فاحشه خانه چیست؟ آیا رستگاری خوابیدن با یک باکره در روز است؟
    ولی وقتی زندگی نامه محمد وآل محمد را می خوانیم می بینیم که از نظر آنان بلی این رستگاری بوده است.

  11. x says:

    گزارش MI6 انگلیس
    ایران در آستانه
    قیام مردم و تغییر رژیم است!

  12. Kathy says:

    احتمال مهاجرت اعتراضی نوه خمینی به نجف
    ——————————————————————————–
    سایت پارسینه در تهران:
    شنیده شده است حجت الاسلام سید حسن خمینی و سایر اعضای خانواده امام خمینی تصمیم گرفته اند در حرکت اعتراض گونه، ایران را ترک و به نجف اشرف عزیمت کنند و این تصمیم را با تعدادی از نزدیکان خود در میان گذاشته اند. البته هنوز مشخص نشده است بیت امام خمینی می خواهند بطور دائم به عراق مهاجرت کنند یا صرفا یک تصمیم کوتاه مدت و مقطعی است.
    حمله اخیر جمعی از لباس شخصی ها به حسنیه جماران در هنگام سخنرانی سید محمد خاتمی، یکی از دلایل رنجش شدید حجت الاسلام حسن خمینی است.
    نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی بعد از انتخابات خرداد 88 در بسیاری از مراسمات رسمی در حرم امام غایب بود. مراسم سنتی شبهای احیاء و محرم نیز امسال در حرم امام خمینی (که سید حسین خمینی تولیت آن را برعهده دارد) برگزار نشد.
    بر اساس این گزارش، برخی از چهره های شاخص جریان اصولگرا و اصلاح طلب که از این تصمیم مطلع شده اند، از سیدحسن خمینی خواسته اند در تصمیم خود تجدیدنظر کند و تلاش دارند کدورت های ایجاد شده را برطرف کنند.
    http://iranianuk.com/article.php?id=45254

  13. Kathy says:

    ای جهانیان! تردید بس است! زمان عمل فرا رسیده
    ——————————————————————————–
    صدها روزنامه در ایران توقیف شده; خبرنگاران بین المللی اخراج شده اند; صدها خبرنگار ایرانی در زندانند; اینترنت تقریبا از کار افتاده است; سیستم فیلتر پیچیده ارتباط میان مردم ایران و دنیا را قطع کرده است; پلیس مردم را در روز روشن در خیابان قتل عام می کند و سپس خود مردم را عامل خشونت می داند; دولت دروغ پشت دروغ عرضه می کند; تمامی گروه های اقلیت قومی و دینی از ظلم رسمی رنج می برند; زندانیان شکنجه شده اند, به آن ها تجاوز شده, کشته شده اند; شبه نظامیان بسیجی مردم غیرنظامی را در خیابان ها به گلوله می بندند; دانشجویان به خاطر اعتراض به استبداد از دانشگاه اخراج شده اند …
    هنگامی که شما, مردم جهان, مشغول جشن گرفتن سال نو هستید و شادمانه عزیزانتان را در آغوش می کشید, هنگامی که با ترانه های کریسمس پایکوبی می کنید, جوانان ایرانی با موسیقی گلوله رقص مرگ می کنند و باتوم ها و گاز اشک آور را در آغوش می کشند. هنگامی که شما یکدیگر را در آغوش می فشرید و سال نو را به هم تبریک می گویید, مادران ایرانی اجازه ندارند بر فرزندانشان که وحشیانه زیر چرخ ماشین های پلیس به قتل رسیده اند, اشک بریزند. مردم ایران تنهایند, در هم شکسته اند, خسته اند, اما مصمم به پیشروی هستند.
    فکر می کنید این موضوع به شما ربطی ندارد? فکر می کنید تنها باید به امور محلی خود بپردازید? فکر می کنید با گفتن چند کلمه در محکومیت این حوادث, در قبال مسئولیت جهانی خود در برابر حقوق بشر انجام مسئولیت کرده اید? آیا این همان شهروندی جهانی است که موعظه می کنید?

  14. Kathy says:

    این دولت, خطرناک ترین دولت جهان است. اگر تردید کنید, خواهید دید که این دولت ریشه در دروغ, فرزندان خود شما را نابود خواهد کرد. چه انتظاری دارید? فکر می کنید دولتی تمامیت خواه که به فرزندان خود هم رحم نمی کند, بر مردم شما ترحم خواهد کرد? فکر می کنید این وحش آرام می ماند و نظاره می کند? در خطایید! اگر تردید کنید, خواهید دید.
    مردم ایران با گلوهای دریده و از راه آخرین بارقه حیات در چشمان ندا سخن گفته اند; عهد خود را با خون خود بر سنگفرش های خیابان نوشته اند: می خواهد شهروند جهان باشند, از تروریسم, استبداد, دروغ, جنگ, سلاح هسته ای متنفرند … و به جزای زبان گشودن خود, به وحشیانه ترین مرگ ها جان داده اند. چرا خاموش نظاره می کنید? فکر می کنید در امانید? فکر می کنید این سرطان به مرزهای ایران محدود خواهد ماند? فکر می کنید چنگال متعفن این پیک مرگ به شما نمی رسد? در خطایید. اگر تردید کنید, خواهید دید.
    زمان عمل است. مردم ایران دارند غرق می شوند. دروغ های دولت ایران را باور نکنید. این دولتی که وحشی گری های خود را انکار می کند, همانی است که هولوکاست را انکار می کند, ادعا می کند در ایران همجنس گرا نیست, که ندا آقاسلطان به دست سیا و سرویس مخفی انگلیس و بی بی سی کشته شد, و در ایران آزادی مطبوعات وجود دارد.

  15. Kathy says:

    چگونه عمل کنید? ما خشونت نمی خواهیم. این دولت در آستانه سقوط است. فقط از آن حمایت نکنید. این دولت ایران را به رسمیت نشناسید. با آن ها مذاکره نکنید – چگونه مذاکره با کسی که جز دروغ نمی گوید و هر عهدی را می شکند, ثمری خواهد داشت? فریب دروغ های آنان را نخورید. سفیران و دیپلمات هایشان را اخراج کنید. با پشتیبانی از آینده ایران هیچ چیز را از دست نمی دهید و همه چیز به دست می آورید. اگر تردید کنید, ماشین اهریمنی این دولت پوسیده شما را هم زیر خواهد گرفت. اگر تردید کنید, بر گور فرزندان خود خواهید گریست.
    زمان عمل است. اگر تردید کنید, زمانی که پشیمان شوید, دیگر دیر شده است
    .
    آرش حجازی :
    http://arashhejazi.com/1388/10/timetoact/
    30 دسامبر 2009

  16. Kathy says:

    Hosn aghoo ye nigah be in link bendaz.
    http://ettelaat.net/10-januari/news.asp?id=44039&sort=Iran
    بيانيه ١٧ و دورنمای جنبش, دکتر اسفنديار طبری

  17. امیر علی says:

    ما هروئین زدیم یا اونهایی که ماشین آتیش میزنند ما شراب خوردیم یا اونهایی که شیشه میشکنن میلیاردها تومان به من و شما ضرر میزنند یک ذره فکر لازمه قبل از زر زدن

  18. گمنام says:

    امير على آقا چرا به حرف خودت گوش نميكنى؟ يك ذره فكر كردن بد نيست قبل از زر زدن. شما سرت توى كيسه حكومت است، خيال ميكنى بقيه هم مثل خودت هرجايى اند ؟

  19. khodam says:

    به حوضی که تهی باشد ز ماهی . کند قورباغه شاهی چند ماهی من هم به اون آقای صد ساله !!! قول میدم که تا 10 سال دیگه حتی همجنس گرا ها در مجلس شورای افغانستان نماینده داشته باشند . جمهوری اسلامی 100 ساله!! وباقی مسایل پیش کش .

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی