Nov 12 2002

مقایسه‌ی ساده امروز میخوام دوتا

نوشته:     :::       Comments Off on مقایسه‌ی ساده امروز میخوام دوتا

مقایسه‌ی ساده
امروز میخوام دوتا رئیس دولت رو با هم مقایسه بکنم گرچه می دونم که این دونفر قابل مقایسه نیستند ولی چون هردو رئیس دولت هستند میتونیم با هم مقایسه‌شون کنیم.
قبل از شروع یک مطلبی رو مطرح میکنم و بعد میپردازم به مقایسه این دو شخصیت.
فرض کنید شما نان آور یک خانواده هستید و اقتصاد خانواده شما شدیدآ خراب است، بصورتی که خانوادتون تقریبآ در حال از هم پاشیدن هست.
فرض بفرمایید شخصی را می‌شناسید که ممکن است بتواند به شما کمک کند(کاری برای شما تهیه کند یا پولی به شما قرض بدهد) تا شما و خانواده را از این فلاکت نجات دهد.
شما برای تقاضای کمک به پیش این شخص می‌روید، وقبل از اینکه مذاکره‌ای با آن شخص انجام دهید شروع می‌کنید به پیش شرط تعیین کردن.
چه‌نظری نسبت به یک چنین شخص فرضی دارید؟ این فرضیه را داشته باشید تا بعد.
و حالا مقایسه ای که می‌خواهم بکنم:
1- آقای خاتمی دوهفته پیش برای بستن قرارداد و بهتر کردن روابط مابین ایران و اسپانیا به اسپانیا می‌رود و قبل از شروع هر مذاکره‌ای شروطی را برای ملاقات تعیین می‌کند که همگی می‌دانید، از آن جمله بر سر نوشیدن شراب هنگام میهمانی شام و اینکه خانم پادشاه چگونه لباس بپوشد و …
ملاقات خصوصی شرودر رئیس دولت آلمان و شل اینگه رُکه سرمایه‌دار نروژی
2- آقای شرودر رئیس دولت آلمان برای یک دیدار خصوصی به اسلو می‌آید تا با یک سرمایه‌دار ملاقات کند. این سرمایه‌دار نروژی کنترل دو کارخانه‌ی کشتی سازی در قسمت شرقی آلمان (المان شرقی سابق) را در اختیار دارد. این اتفاق در رسانه های نروژی انعکاس زیادی داشت چون معمولآ رئیس یک حکومت به دیدار یک سرمایه دار نمی رود و معمولآ با سران حکومتها ملاقات می‌کنند نه با اشخاص عادی. دلیل این کار آقای شرودر جلوگیری از تعطیل آن دو کارخانه‌ای است که گفتم. همانطور که می‌دانید آقای شرودر در مبارزات انتخاباتی‌اش قول داد که تمام امکانات خود را بکار گیرد تا از افزایش نرخ بیکاری در آلمان جلوگیری کند. این آقا در مصاحبه مطبوعاتی که دیشب داشت از سرمایه دار نروژی چنان تعریفی می‌کرد که انگاری که این دو عاشق و معشوق هستند.
قضاوت را به خود شما واگذار می کنم.

نوشته: در ساعت: 1:58 pm در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on مقایسه‌ی ساده امروز میخوام دوتا  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی