Feb 02 2003

آیا جنگی در خواهد گرفت!؟

نوشته:     :::       Comments Off on آیا جنگی در خواهد گرفت!؟

آیا جنگی در خواهد گرفت!؟
عده اي ميپرسند كه آيا بين آمريكا و عراق جنگي در خواهد گرفت؟ پاسخ اينستكه آري. جنگ در خواهد گرفت زيرا كه آمريكا از مدتها پيش تداركش را ديده بود و اخيراْ نيز در سطح جهاني رسما‎ْ و عملاْ اعلام كرد كه با توافق شوراي امنيت سازمان ملل متحد يا بي توافق آن به اين جنگ مبادرت خواهد ورزيد.
اهداف جنگ چه خواهند بود و نقش ايرانيان چه است، مسئله بسيار مهمي است. تصميماتي كه ايران در اين برهه زماني ميگيرد و پيوندهائي كه بين ايران و ساير كشورها و ساير كشورها بين خود بوجود ميآ ورند، از جمله چيزهائي هستند كه سرنوشت سي سال آينده و بلكه بيشتر را رقم خواهند زد.
فكر ميكنم و حتي يقين دارم كه كمتر ايراني جداْ خواهان استقرار نيروهاي آمريكائي و حضور و دخالت اين كشور در امور داخلي ايران باشد كه تجربه مستمر پنجاه سال گذشته ايران و ايراني را نميتوان بهيچ عنوان مثبت ناميد و در اين نيز سياستهاي خارجي آمريكا و وابستگان داخليشان در ايران نقش بسيار بزرگي بازي كردند.
سياستهاي آمريكا در قبال ايران بهيچ وجه يادآور رفتار دوستانه و صادقانه ايشان در قبال مردم ايران و در اذهان توده ايراني نبوده و اين دقيقاْ همان چيزي است كه آمريكائيها را نگران ساخته و بغلط پيوسته بر آن ميدارد تا با عناصر نامحبوب و فاسد بصورت مخفيانه تماس برقرار نموده و ايشان را تحت نفوذ خويش گيرد. اين سياستي است كه متاْسفانه آمريكا در سطح جهاني پياده كرده و در پيش گرفته است.
جائي كه اين نيز بكار نيايد و چندان اعتمادي بدان نتواند جضور نظامي بعمل آورده و صريحاْ در امور داخلي ديگران كه خود يكي از مسببين اصلي آن بوده است دخالت ميكند.
اين دخالتها و اعمال نفوذ اصلاْ براي بهبود حال مردمان اين كشور ها نبوده و تاْمين كننده صلح جهاني در دراز مدت نميباشند بلكه بيشتر به تحقق رساندن اهداف اقتصادي آمريكا را تضمين ميكنند.
بدبختانه اكثرا‎ْ در كشورهاي مورد نظر آمريكا، اشخاص و گروههائي در را‎ْس قدرت و حكومت قرار دارند (و اكثراْ نيز با حمايت و پشتيباني خود آمريكائيها به اين مقامات دست يافتند) كه بهانه را براي تجاوزات ايالات متحده فراهم ساخته و زمينه داخلي را در كشورهاي مورد نظر آمريكا فراهم ميسازند( خواه بوسيله ازدياد نارضايتي عمومي، فساد، تحديد آزاديهاي اجتماعي و اقتصادي و يا افزايش نرخ بيكاري و گراني و غيره) و اين خود مسئله را بگونه اي فكاهي ميكند.
ادامه دارد
خوش نظر

نوشته: در ساعت: 4:06 pm در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on آیا جنگی در خواهد گرفت!؟  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی