Feb 17 2003

پاسخ به چند نظر مطلب

نوشته:     :::       Comments Off on پاسخ به چند نظر مطلب

پاسخ به چند نظر
مطلب دیروز من گویا کمی گنگ بوده و برداشتهایی که از آن شده با چیزی که من در ذهن داشتم متفاوت است، پس اجازه می‌خواهم توضیحی در این مورد بدهم.
امید در نظرخواهی مینویسد:
“به نظرَم تحریمِ انتخابات (جز در مواقعِ بسیار خاص) نمی‌تواند هیچ دردی را دوا کند، و به نظرَم روشِ درست حضورِ کاملاً فعال است. در ضمن به نظرِ من (هرگونه) دخالتِ خارجی نمی‌تواند به تشکیلِ دموکراسی در هیچ کشوری کمک کند، و دموکراسی باید از دلِ همان مردم در آید، با چنان قدرتی که هیچ دیکتاتوری نتواند در برابرَش بایستد.”
درپاسخ به نظر اول شما در مورد تحریم باید بگویم که مگر موقعی خاص تر از این هم داریم!؟ زمانی که رژیم حتی قانون اساسی خودش را هم قبول ندارد و یک عده اوباش همه زوایای زندگی مردم را کنترل می‌کنند، خاص‌ترش را شما کجا سراغ دارید!!؟
در مورد قسمت دوم نظر شما باید بگویم که برداشت شما از نوشته‌ی من درست نبوده یا اینکه من درست مطلبم را مطرح نکرده‌ام. اصل نوشته من چنین است:
“در این شرایط تنها راه چاره از بین بردن مشروعیت باقیمانده رژیم خواهد بود، تا بوسیله‌ی آن بتوان با جلوگیری از همکاری ملل آزاد دنیا عرصه را بیشتر بر این رژیم تنگ کرد و زمینه تغییر قانون اساسی را فراهم آورد”
در این قسمت از نوشته من هیچ چیزی دال بر علاقمندی به دخالت خارجی مشاهده نمی‌شود، من نمیدانم شما چگونه این برداشت را کرده‌اید. “تا بوسیله‌ی آن بتوان با جلوگیری از همکاری ملل آزاد دنیا عرصه را بیشتر بر این رژیم تنگ کرد” بمعنای تقاضای کمک از آنها نیست، بلکه این “عدم همکاری ملل دیگر” یک امر طبیعی خواهد بود. اگر خاطرتان باشد همین مساله در مورد آفریقای جنوبی اتفاق افتاد، زمانی که دولت آفریقای جنوبی مشروعیت وجودی خودش را از دست داد تحریمهای ملل آزاد دنیا بر علیه آن شروع شد.
گلناز خانم هم مینویسند:
“آيا صدور حكم تحريم براي هر حادثه اي توهين به شعور جمعي مردم ايران نيست ؟ درست مثل همون كاري كه آخوندا مي كنن. مردم صغير و نفهمن و احتمالا نمي فهمند صلاحشون در چيه . پس ما بايد براشون حكم و دستورالعمل صادر كنيم !”
دوست عزیز در یک بحث سیاسی کسی دستورالعمل صادر نمی‌کند، بلکه پیشنهاد میدهد یا پذیرفته می‌شود یا نه. درضمن تحریم یک مساله‌ی کاملآ منطقی است، مخصوصآ در شرایطی که رژیمی تن به اطاعت از خواسته‌ی اکثریت بیش از دوسوم رای دهندگان را نمی‌دهد. آیا بنظر شما نوشته‌ی من توهين به شعور مردم است!؟ یا اینکه مردم را پای صندوقهای رای کشیدن و بعد به ریششان خندیدن و درست برعکس خواسته آنها عمل کردن!؟ درست برعکس عقیده‌ی شما من بر این عقیده‌ام که تحریم احترام به شعور رای دهند است و درضمن یک حق مسلم رای دهنده، نه بر عکس. درضمن کسانی که تحریم را غیر عاقلانه می‌دانند در آن شرکت نخواهند کرد، این چه توهینی است!؟ بقول معروف گوز چه ربطی به شقیقه دارد!!

نوشته: در ساعت: 10:19 pm در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on پاسخ به چند نظر مطلب  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی