Apr 24 2003

اگر …… اگر مردمان به

نوشته:     :::       Comments Off on اگر …… اگر مردمان به

اگر ……
اگر مردمان به خطائي گرفتار آيند و گناهي مرتكب شوند، تا هفت نسل پس از ايشان، آنها را جزا دهم و عقوبت بينند.
(نقل از كتاب عهد عتيق از زبان يهوه به قوم يهود)
بهتر است كه جمله بالا را چند بار بخوانيم و از زواياي مختلف و مطابق با داده هاي زمان خويش آنرا بررسي كنيم. اگر مردمان خطائي كنند تا هفت پشتشان كفاره اين خطا را پس خواهند داد.
اگر مردمان موقعيتي تاريخي را به بطالت بگذرانند، تا چندين نسل دنباله روي ديگران خواهند بود. آيا اين نيز بدين معني ميباشد؟
اگر فرضاْ محمد مصدقي را ارج ننهند و پشتيباني نكنند و يا اينكه بدنبال رقباي وي افتند، با گذشت چند دهه هنوز هم سر از چاه بر نياورده و حيران كار خويش ميباشند. آيا اين نيز بدين معنا توان گرفت؟
اگر با رفتن شاه، سياسيون و متفكرين رابطه و حفظ جوانب احتياط را جانشين ضابطه نكنند و با اين كار خويش مردمي از نظر سياسي كم تجربه را بدنبال خود نكشند، امروزه مجبور نميشديم كه نگران حال خويش در منطقه و پريشان ندانم كاريها و خودپرستيهاي هيئت حاكمه ايران باشيم. ممكن است كه از اين گذر نيز اين حال را با جمله فوق مقايسه نمود؟
اگر پدران ما آستين همت بالا زده بودند، ما امروزه اينچنين خوار و زبون نبوديم. اگر ما امروزه آستين همت بالا زنيم، فرزندانمان واله و حيران نخواهند شد. اين نيز بهمين معناست؟
منظور يهوه خداي يهوديان از اين جمله چه بوده و چرا هنوز اين گفته وي معتبر است؟ هرچه هست، نكته نهفته در اين پيام اين است كه دوران عقوبت را پاياني ميباشد و آن زماني است كه مردمان ديگر خطا نكرده و تجارب گذشته را تكرار ننمايند.
زيبا و بسيار پرمعنا جمله اي است اين گفته يهوه خداي قوم يهود.
پاورقی: این نوشته از ما نیست‌ها!! فردا نیایید بگویید خُسن آقا صهیونیست شده‌ها!! این رو بیغرض نوشته، فردا توقع نداشته باشید دوباره ما بیایم وسط میدون و بگوییم که صدای انقلاب شما رو شنیدیم!! و به گوه خوری بیفتیم‌ها!

نوشته: در ساعت: 12:07 pm در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on اگر …… اگر مردمان به  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی