Jun 19 2003

مرگ بر خامنه‌ای چرا؟ چند

نوشته:     :::       Comments Off on مرگ بر خامنه‌ای چرا؟ چند

مرگ بر خامنه‌ای چرا؟
چند روز پیش که عکس سمت چپ با شعار مرگ بر خامنه‌ای را به پیروی از خلبان کور در اینجا گذاشتم مورد اعتراض شمر، بیغرض و کاسا قرار گرفتم. دلیل اینکه تا کنون پاسخی نداده بودم این بود که به این دوستان وقت کافی داده باشم تا در تفکر خود تجدید نظر کنند و به معانی گفته‌های خود بیندیشند تا شاید خود به اشتباه خود پی ببرند و مساله منتفی گردد.
حال که گویا دوستان بر سر عقیده‌ی خود هستند! قصد بر این کردم که توضیحی بدهم و از این موضوع بگذرم. قبل از ادامه موضوع نوشته این سه دوست را با هم بخوانیم و بعد به پاسخم خواهم پرداخت:
شمر می‌نویسد:

دوست گرامی خُسن آقا
بی رودربایستی باید بگوییم که از این شعار مرگ بر خامنه ای در وبلاگت خوشمان نیامد!
چرا که شعار “مرگ بر” شعاری اسلامی است.
اگر ما بگوییم مرگ بر مانند آنان مسلمان شده ایم.
وانگهی باید خامنه ای های را محاکمه کرد و باید حفظ شان کرد تا مردم بدانند که در این کشور چه گذشته است و به این ترتیب از به روی کار آمدن چنین جانورانی در آینده جلوگیری کنیم.

کاسا هم می‌نویسد:

با سلام دوست عزیز
از وبلاگ شما دیدن کردم ولی کمی ناراحت شدم . البته ناراحتی من نه بدلیل طرفداری از حکام باشد بلکه روشی است که شما انتخاب کرده اید . مطمئنا میدانید که افرادی در سیاست و اهدافشان موفق هستند که با زبان منطق سخن برانند و در سخنانشان به دلائل روشن تکیه کنند نه با مرگ بر … یا کشیدن کاریکاتورهایی که در ان مصداق بارز بی ادبی دیده میشود . ما هم در راستای تحلیلهای سیاسی و موارد نظیر ان منتظر نظرات شما با تکیه بر دلائل کافی هستیم . کاسا

و بیغرض هم می‌نویسد:

من نيز با گفته هاي كاسا موافقم.

من شناختی از کاسا ندارم پس قضاوتی هم در باره نوشتارش ندارم ولی با شناختی که از شمر دارم به جهت مطالعه‌ی افکارش و طرح شعارهایی که او در این چند مدت مطرح کرده بعید می‌دانستم که کسی همچون شمر چنین برداشتی را از این عمل من داشته باشد و همچنین با شناخت بسیار خوبی که از بیغرض دارم.
دوستان چرا به بیراهه می‌روید. طرح شعار مرگ بر این یا آن دیکتاتور نه به معنای مرگ فیزیکی آنهاست بلکه به معنای مرگ سیاسی آنهاست، مگر شاه مرده بود!؟ درصورتی که پس از خلع او عینآ برای ملت ایران مرد، گرچه مرگ جسمی او سالها بعد اتفاق افتاد. اگر برطبق خواست شما بخواهیم شعار مرگ بر این یا آن را تعریف کنیم پس حداقل شمر در تناقضی گرفتار خواهد افتاد که بیرون آمدن از آن کار بسیار دشواری خواهد بود. دوست گرامی شمر جان شما روزانه سه تا چهار بار حُسین را با شمشیر خود می‌کشی مگر ما تاکنون معترض تو شده بودیم که چرا او را می‌کشی! دوست گرامی طرح این شعارها سنبولیک است حداقل از نظر تو و من! منی که در تمام دوران همیشه بر علیه اعدام و قتل عام موضع گرفته‌ام و همیشه اینگونه اعمال را محکوم کرده‌ام نیازی به دفاع از خود ندارم. در جای‌جای نوشته‌های من آثار اینگونه نگرش و طرزفکر دیده می‌شود.
وانگهی مگر نه این است که ما برای ملتمان مبارزه می‌کنیم. یا شما شعارهای اخیر را نشنیده‌اید یا اینکه دانشجویان را هم بهمان چیزی که مرا متهم کرده‌اید متهم می‌کنید. دوستان مشخصه تظاهرات اخیر همین شعار مرگ بر خامنه‌ای است و بس، یا در خوابید یا اینکه مبارزات مردم را قبول ندارید وانگهی من گمان نمی‌کنم طرح شعار مرگ بر خامنه‌ای از طرف داشجویان نیز چنین معنی داشته باشد که شما مطرح می‌کنید.
درهرصورت امید است که هموطنانی مثل شما که از آگاهی کافی برخوردارند با طرح اینگونه مسایل شعارهایی را که مطرح میشود زیر سوال نبرند که این کار از نظر من فقط به بیراهه رفتن است.

نوشته: در ساعت: 11:10 pm در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on مرگ بر خامنه‌ای چرا؟ چند  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی