Jul 05 2003

مطلب زير را يكي از

نوشته:     :::       Comments Off on مطلب زير را يكي از

مطلب زير را يكي از بازديدكنندگان اين سايت حسن آقا پست كرد و من را از نوشتن معاف. نوشته اش را بدون تغيير در پائين ميبينيد. تنها تعييري كه در هست اينستكه من بر عكس حسن آقا بلد نيستم كه رنگ و اندازه خط را در وبلاگ عوض كنم و بخاطر همين در بعضي جايها كه با آبي و يا قرمز نوشته شده به ديد خواننده نميآيد. با پوزش از نويسنده.
همانطور كه ميدانيد جك استرا وزير امور خارجه انگليس چندي پيش در ايران بود و مذاكراتي با مقامات حاكم بر ايران بعمل آورد. در پايان نيز مصاحبه مطبوعاتي مشتركي با كمال خرازي همتاي ايراني خود انجام داد كه توجه شما را به قسمتهائي از اين مصاحبه جلب ميكنم.
وزير امور خارجه‌ انگليس در بخش ديگری از مصاحبه خود در تهران، اشاره به حمايت نخست وزير انگلستان از تظاهرات دانشجويان در هفته گذشته كرد و در پاسخ به سئوال خبرنگار ايسنا در همين ارتباط گفت: ” حل مسائل مردم ايران به خود آنها مربوط است و ما نيز به آن احترام مي‌گذاريم
يعني حل مشكل مربوط به مردم است و كمك به بر سركار ماندن ملايان در ايران به انگليسيها. فقط يادتون نره ما ميگيم احترام ميگذاريم به خواست مردم نه اينكه قبولشان ميكنيم بعدها يقه ما رو بيخود نگيريد.
استرا اظهارات تونی بلر را به خاطر تعهد وی درباره‌ی حق آزادی تظاهرات و موضع روشن انگليس دانست و گفت: « نخست‌وزير مشخصا گفت كه از حقوق اجتماعات مسالمت‌آميز حمايت مي‌كند و اين در منشور سازمان ملل متحد است. من قبول ندارم اين دخالت است
اصلا‎ْ چه غلطها. حالا از كي تا بحال اينكارهاي ما در ايران دخالت شده. ما هواي هر دو طرف را ميخواهيم داشته باشيم و دل هر دو طرف رو بدست بياريم ولي اين مردم ديگه چندان بما حال نميدن بما اتكاء و اعتماد ندارن و ما هم مجبوريم كه يواشكي هم كه شده هواي همون آخوندها رو داشته باشيم و اينكار هم اصلاْ و ابداْ دخالت نيست.
سپس دو طرف به محاسبه رياضي پرداختند بدين صورت كه:
خرازی در پاسخ گفت: “برخلاف آنچه در اخبار بيگانگان گفته مي‌شود تنها 50 دانشجو در زندان هستند و سايرين اغتشاشگرانی هستند كه دست به عمليات تخريبی زده‌اند و آقای بلر نيز بايد در اظهارنظرش بين دانشجويان و اغتشاشگران تفاوت قائل مي‌شد.”
( اين اظهارات خرازی نيز در حالی مطرح شد، كه در طول اقامت وزير خارجه انگلستان در تهران دادستان كل كشور آمار دستگير شدگان را رسما 4 هزار اعلام داشت و تصريح كرد كه 800 تن از آنها دانشجو هستند. همچنين هنوز عليرغم همه فشار مجلس و وزارت كشور به قوه قضائيه، اين ارگان جمهوری اسلامی حاضر نيست تعداد دقيق بازداشتی ها، محل نگهداری و شيوه نگهداری و بازجوئی از آنها را اعلام كند و كشاكش همچنان ادامه دارد!)
و آقاي خرازي برنده شد زيرا كه عدد پنجاه وي درست از آب در آمد يعني اگر شما جذر 4000 رسمي را بگيريد ميشود 20 حال بايد عدد 800 را كه در صورت مسئله نيز آمده است بر بيست تقسيم كنيد ميشود چهل كه با اكتساب 25% پورسانتاژ معمول در ايران بهنگام تماس و تجارت با خارج، ميشود همان پنجاهي كه آقاي خرازي گفتند و البته مفسرين سياسي بر اين عقيده هستند كه اشاره به عدد 50 بيشتر كنايه به همان پنجاه ميليوني است كه سناتور براون بك آمريكائي به اقرار خودش براي كمكهاي آنچناني خرج نموده و نارضايتي بعضيها در ايران ميباشد كه اولاْ بيشتر توقع داشتند و ثانياْ مستقيم به حساب بانكي و ثالثاْ اگر زحمت نباشه يكخورده بيسرو صدا تر.
در خاتمه كار به جوك و شوخي كشيد و هر دو طرف مثل هميشه خوشحال و خندان از هم جدا گشتند.
كمال خرازی يكبار ديگر در همين مصاحبه تاكيد كرد: « آقای بلر بايد بين حركت صنفی دانشجويی و حركت اغتشاشگران تفاوت قائل مي‌شد و در مذكرات با آقای استرا نيز اين مساله مطرح شد و من به شوخی گفتم كه چه خوب بود بلر نيز همزمان از اغتشاشات ميشيگان در آمريكا حمايت مي‌كرد

نوشته: در ساعت: 10:35 am در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on مطلب زير را يكي از  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی