Jul 11 2003

دیروز دوستان هموطن در نروژ

نوشته:     :::       Comments Off on دیروز دوستان هموطن در نروژ

دیروز دوستان هموطن در نروژ آبروی ما را خلاصه حفظ کردند و نشان دادند که اگر لازم باشد با چماقداران و اوباشان رژیم با همان روش خودشان برخورد خواهند کرد. پس همانطور که قبلآ هم گفته بودم زمانی که یکی از دوستان نگران اعدام دانشجویان دستگیر شده بود، نوشتم که اگر لازم شد افرادی در نروژ هستند که سفارت و منافع ایران در نروژ را به آتش خواهند کشید. فعلآ این تتمه را سفیر ایران در نروژ داشته باشد تا بقیه‌اش برسد، البته ناگفته نماند که این سفیرجان از همشهری‌ها است و اگر لازم شد می‌شود منافع ایشان را در شیراز هم تحدید کرد، همانطور که آگاهید این اوباشان همگی فقط دنبال منافع شخصی هستند پس زمانی که منافع شخصی‌شان تحدید شود ممکن است که سریعتر کوتاه بیایند.
در مورد سانسور وبلاگها و خصوصآ بلاگ اسپات چنین که شنیده می‌شود و اخبار حکایت دارد عملی شده، حالا تا چه حد دوستان در ایران بتوانند مطالب من را بخوانند نمی‌دانم ولی همانطوری که پیش بینی کرده بودیم لازم بود که فیلتر شکنهایی در دسترس داشته باشید تا در زمان لازم از آنها استفاده کنید. اگر کسی از ایران این مطلب را میخواند خواهشآ یک چراغ سبزی برای من توی نظر خواهی روشن کند تا در جریان باشم.
همانطور که گفتم برای ما که خارج از ایران هستیم مشکل است که کنترل کنیم ببینیم فیلتر در ایران اعمال می شود یا نه پس اگر شماها که از ایران مطالب دوستان در بلاگ اسپات را میخوانید یک توضیحی بدهید بد نیست.
درضمن صفحه‌ای که قبلا برای مبارزه با سانسور دایر کرده بودم هنوز پابرجاست و به محض برگشتن به نروز فعالانه آن را بروز خواهم کرد و سعی خواهم کرد تا رابطه دوستان پابرجا بماند.
آدرس دیگری را هم که فضول توی
وبلاگ‌اش داده بود سربزنید گویا کارساز است، این هم آدرسی که فضول داده بود:
http://www.space.net.au/~thomas/quickbrowse.html
این مطلب را هم از سایت اینتر نتی صدای آمریکا بخوانید، البته توضیحی لازم است، چون مطلبی را که این هموطن نوشته اند شامل Cached گوگل می شود و در نتیجه یک چند روزی قدیمی است یگمان 8 تا ده روز قدیمی باشد یعنی اینکه شما همیشه به اخبار با هشت ده روز تاخیر دسترسی دارید.
توضيحی تکميلی درباره استفاده از گوگل برای دور زدن سايت های بسته شده
من سيامک هستم و مطلبی خواندم در رابطه با از بين بردن فيلترهای اينترنتي.
از انجايی که ممکن است بعضی ها درست متوجه نشده باشند انرا بطور ساده در پايين توضيح می دهم. کافی است که اسم سايت مورد نظر را که بطور عادی نميتوان از ان استفاده کرد داخل line جستجوی google تايپ کنيدوسپس بروی google search کليک کنيد . مثلا : www.voanews.com يا voanews خواهيد ديد که در جلوی هر کدام از نتايج جستجو کلمه ای با عنوان Cached وجود دارد. با کليک کردن بروی ان شما از طريق google وارد سايت مورد نظر می شويد.

نوشته: در ساعت: 3:59 pm در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on دیروز دوستان هموطن در نروژ  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی