Sep 12 2003

ادامه تحقیقات در زمینه فساد مالی در رابطه با ایران

نوشته:     :::       Comments Off on ادامه تحقیقات در زمینه فساد مالی در رابطه با ایران

Richard HubbardStatoil امروز تایید کرد که ریچارد هوبارد رئیس بخش خارجی Statoil که مسئول قرارداد مابین Statoil و شرکت
Horton Investment (عباس یزدی) است از سمت خود استعفا داده (بخوانید اخراج شده) و همچنین قرارداد مابین این دو شرکت فسخ شده است. باقیمانده مبلغ قرارداد 115 ملیون کرونی نیز پرداخت نخواهد شد. قابل ذکر است که تاکنون شرکت استات اویل 5.2 میلیون دلار (بیشتر از 40 میلیون کرون) به این شرکت پرداخت کرده است.
Olav Fjell رئیس Statoil دلیل این تصمیم خود را چنین بیان میکند: مسائلی که در مورد این قراداد در خبرها پیش آمده تصویر بدی از این شرکت ترسیم کرده و ما نمی توانیم در مورد چنین تردیدهایی بی تفاوت باشیم.
وی ادامه میدهد: این کار برای از بین بردن هرگونه تردید در مورد Statoil انجام شده است. ما نمی توانیم با این تردید که در مورد استانداردهای اخلاقی Statoil بوجود آمده ادامه حیات دهیم.
Dagens Næringsliv نشریه ی اقتصادی نروژی در یک سری مقالات از فساد مالی مابین استات اویل و عباس یزدی و هم اینکه شرکت استات اویل از مهدی هاشمی رفسنجانی بعنوان مشاور در این امور استفاده کرده است پرده برداشت.
پنج‌شنبه شب پلیس جرائم اقتصادی نروژ Økokrim هم با توقیف دفاتر استات اویل تحقیقاتی را در این مورد آغاز کرد.
امروز جمعه نیز Olav Fjell رئیس استات اویل تایید کرد که او نیز اطلاع داشته است که پسر رئیس جمهور سابق ایران (مهدی هاشمی رفسنجانی) یکی از مشاورین شرکت Horton Investment بوده. با این اقرار بنظر می رسد که مقامات عالی رتبه وزارت نفت نیز از این مساله خبر داشته اند ، قابل ذکر است که استات اویل یک شرکت دولتی است.

نوشته: در ساعت: 3:18 pm در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on ادامه تحقیقات در زمینه فساد مالی در رابطه با ایران  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی