Jul 06 2005

اسهال انگلیسی

نوشته:     :::       11 پیام


گاهی اوقات بعضی مطلبی را که می خوانم حالت تهوع به من دست می دهد، شما هم همین طور هستید؟ رفتم دنبال یک مطلبی توی روزی نامه شکنجه گر برادر شریعتمداری می گشتم رسیدم به مطلبی که نقل قول شده بود از فرد هالیدی. راستش را بگویم داشتم بالا می آوردم. گفتم بد نیست آن متن را اینجا بیاورم شاید عده ای دیگر هم به حالت من دچار شوند تا شاید این تهوع به یک نیروی تخریب تبدیل شود و روزی روزگاری ریشه این حرامزادگان سفید رنگ را که به آنها انگلیسی می گویند از زمین برکنیم. این شما و این هم اسهال انگلیسی:


هالیدی: دنیا نمی تواند انتخاب ایرانی ها را نادیده بگیرد


یک دیپلمات قدیمی انگلیسی تصریح کرد: رویداد چشمگیر انتخابات ایران هم نشانه جوشش 20ساله انقلاب و قدرتمندی همیشگی نیروهای ملی گراست و دنیا نمی تواند پیام نهفته در این انتخاب را نادیده انگارد.
فرد هالیدی طی مقاله ای در سایت اوپن دموکراسی افزود: پیروزی محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری ایران همزمان شگفت آور، چشمگیر و بالقوه خطرناک است و از حس و حال نهفته در بخش قابل توجهی از مردم ایران حکایت دارد. این پیروزی پیامی محسوب می شود که دنیای بیرون نباید نادیده بیانگارد.
وی که سال ها به عنوان دیپلمات در ایران و سایر کشورهای خاورمیانه فعالیت کرده، اگرچه نسبت به پیروزی احمدی نژاد ابراز ناخرسندی شدید می کند، نوشت: نتیجه این پیروزی از این لحاظ چشمگیر است که تاکید می کند ایران هنوز هم کشور نیروهای قدرتمند مردمی و ملی گرا است، کشوری که انقلاب 79-1978 را هرگز فراموش نخواهد کرد، نتیجه پیروزی همچنین نشان می دهد که این انقلاب همچنان به جوشش بیست ساله منتهی می گردد.
هالیدی اظهار داشت: من چند سال قبل زمانی که از حرم امام خمینی دیدن کردم با واقعیت آن روبرو شدم، واقعیت انبوه رو به گسترش مساجد، آپارتمانها و رستورانها در قشر کارگر جنوب شهر تهران. دوستان غیرمذهبی من متحیر شده بودند از اینکه من تصمیم گرفتم در اولین روز اقامت خود در این کشور پس از بیست و یک سال به حرم بروم. آنها به من اطمینان خاطر دادند که جمعیت عظیمی که از حرم دیدار می کنند، ایرانی نیستند بلکه «افغانها و ازبکهایی» هستند که آخوندها به واسطه آذوقه و ایاب و ذهاب رایگان به آنها رشوه داده اند تا به حرم بیایند. خادم حرم به من خوشامد گفت و دست من را گرفت تا به داخل ساختمانی ببرد که مقبره های آیت الله خمینی و پسرش احمد آنجا قرار داشتند. مردم نماز می خواندند، می خوابیدند و به مرثیه شهادت امام علی و پسرش حسین گوش می دادند.
بعد از آن با مردی حدوداً سی ساله همصحبت شدم. از او پرسیدم که نظرش در مورد خمینی چیست و پاسخ او نظرات بسیاری از آدمهای دیگر را منعکس می کرد: «امام ساده و خالص بود. او روراست بود. دروغ نمی گفت. او با دیگران فرق داشت.» این «دیگران» شاه و همدستانش نبودند بلکه سرمایه گذاران، افراد اهل زد و بند و طبقه مرفه بودند که احمدی نژاد آنها را در انتخابات مغلوب کرد. وی افزود: به تعبیر ایرانیان داخل کشور نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 5002 با پیروزی رهبر معظم آیت الله خامنه ای جانشین آیت الله خمینی مصادف است.
هالیدی نوشت: پیروزی احمدی نژاد نقش یک فاکتور حیاتی و ضمنی را در شکل گیری نظام انقلابی ایران پررنگ می سازد اینکه کشور، ایدئولوژی و نگرش آن در جنگ بسیار ددمنشانه و پرهزینه با عراق شکل گرفته.
این دیپلمات قدیمی انگلیسی گفت: در اینجا یک زمینه مهم تاریخی وجود دارد که کمک می کند عمق احساسات ملی ایرانیان را شرح دهیم. ایران در هر دو جنگ جهانی بدون هیچگونه عمل تحریک آمیزی مورد هجوم انگلیس و روسیه قرار گرفت؛ آمریکا حاکم ایران را بین سالهای 1950 و اواخر دهه 1970 بر مسند قدرت نشاند و او را تایید کرد؛ و به دنبال امتناع غرب از اجازه دادن به شورای امنیت سازمان ملل برای محکوم کردن عراق و دستور دادن به این کشور برای بازگشتن به نواحی مرزی قبل از تعارض (دست نخورده)، ایران در سپتامبر 0891 به هجوم نظامی صدام حسین تن داد.
هالیدی تصریح کرد: برای اصلاح طلبان ایران به قدرت رسیدن احمدی نژاد لحظه ای هولناک به شمار می رود.
وی همچنین افزود: در حیطه گسترده تری نتایج انتخابات شیوه های عمومی جهان امروز را منعکس می کند. پاسخ ملی گرایانه شمار زیادی از ایرانیان به جهانی شدن با واکنش بسیاری از اروپاییان به قانون اساسی اتحادیه اروپایی یا واکنش آمریکایی ها در برابر نابسامانی های اقتصادی و اجتماعی مشابه است.  لینک مطلب


 

نوشته: در ساعت: 2:30 am در بخش: ملای حیله گر

11 پیام  |           

11 پیام به “اسهال انگلیسی”

  1. arash says:

    اعراب فریبم دادند
    برج موریانه را به دستان پرپینه خویش برایشان در گشودم،
    مرا و همگان را بر نطع سیاه نشاندند
    و گردن زدند.
    نماز گزاردم و قتل عام شدم
    که رافضیم دانستند
    نماز گزاردم و قتل عام شدم
    که قرمطییم دانستند
    آنگاه قرار نهادند که ما و برادران مان یکدیگر را بکشیم
    و این کوتاه ترین طریق بهشت بود!

  2. casa says:

    والدبمانعلی جان ! کاش سوئيس هم رئيس جمهور داشت تا ما اينقدر گير جزئيات نبوديم .
    صادق جان اتفاقا انتقاداتی که شما به خاتمی میگیرید انتقادات مرسومی است و هر کس که ميخواهد به وي خرده ای بگيرد ۱۸ تير را به ميان می اورد . واقعا در عجبم که چرا حافظه ما انقدر فراموش کار است .
    مگر چندی پيش نبود که ابروی خاتمی و دولتش در گشايش يک فرودگاه نزد جهانيان بر باد رفت .
    خب اگر خاتمی نيرويی برای سرکوب داشت چندتاشو مياورد تو فرودگاه تا ان ابروريزی نشود .
    ضمن انکه فکر نکنم محبوبیت خاتمی انقدر پایین باشد که در مورد فروختن ان بحثهای گزاف و بیهوده کنیم…کآسآ
    نمونه از اينها زياد است و اکثرا هم بر اين باور هستند که اگر خاتمی ماند و يا سکوت کرد نه برای حفظ نظام بلکه ترس از اختلافات داخلی بود که ميتوانست کشور را به اشوب بکشاند (نمونه ان را چندی پيش در اهواز و کردستان مشاهده کرديم) … کاسا

  3. آرمان says:

    بحث بر سر احمدی نژاد نيست. بحث بر سر مافيای قدرت است. خاتمی چغندر بود و احمدی نژاد هم يک مامور رژيم. اگر بوش هم الان رئيس جمهور ايران شود تاثيری بر اين مافيا ندارد. تنها راه چاره نفی همگانی رژيم و نافرمانی مدنی است تا مافيا خشکيده شود.

  4. Javad says:

    اين آقای هاليدی مرا بياد وليام ناکس دارسی مياندازد.

  5. Badoom Zamini says:

    Vaje “Eshale Englisi” kheily monaseb bood.. Hame chi zire dast inast!! Chon hamishe shomare 2 mimoonand.. Donya hamishe Shomare 1 ro sar negoon karde…va ye shomare 1 dige miad.. vali Englissi ha baz shomare 2 mimoonan!! Ine raze Haroomzadegi shoon… Che zamane Benapart o Tezarha, che zaman Bismark o Hitler , che zamane Soviet o USA ,… ina hamishe bodand o hastand, dar hali ke baghie sar negoon shodand o mishan.
    Ayande: China no 1 … England no 2

  6. دوست سکینه says:

    اول فکر کردم باز اسهال گرفتی اومدم دیدم نه از یه جا کپی کردی. باز خدا رو شکر خودت کمتر کس شعر رديف کردی. اين صادق کونی رو اين طرفا نديدی؟

  7. pedram says:

    ای کس ننش…

  8. دوست زبل says:

    جسن آقا مابیشتر ازمطالب تو حالمان بهم می خورد!! این فرد هالیدی که انصافا خیلی بهتر وعاقلانه تراز تو مطلب
    نوشته !!! ضمناجهت اطلاع دوست سکینه باید عرض کنم این پدرام وآرمان هم خیلی کونی تشریف دارند مثل صادق!

  9. اوین says:

    ای ولدزنا ها، ای مادر به خطاها، ای دزدان ، ای جانیان ، ای زهد فروشان ، ای دستار به سرها، اکبر گنجی را آزاد کنید. آزاااااااااااااااااد کنید.

  10. sh says:

    اين دايي جان ناپليون بيخود نميگفت كار كاراينگليسها است

  11. r.shaaker says:

    متاسفم از فرد هاليدی که به اينروز افتاده است. زمانی به آرا و عقايد وی احترام ميگذاشتم ولی به نظر ميرسد که ازدياد سن خرفتی با خود ميآورد.

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی