Jul 07 2005

این هم دست پخت من

نوشته:     :::       9 پیام

این غذای مورد علاقه من است، دیدم این همه اینجا از سیاست حرف زده می شود گفتم برای یک بار هم که شده از مسائل دیگری بنویسم شاید غم های سیاسی مان را برای مدتی هر چند کوتاه فراموش کنیم.


 

نوشته: در ساعت: 1:45 am در بخش: گوناگون

9 پیام  |           

9 پیام به “این هم دست پخت من”

  1. صادق says:

    معتقدم که باید از امکانات مختصر خود نهایت استفاده جهت آزاد ساختن گنجی را ببریم.
    ابتدا این نکته را یادآوری می کنم که اقدامات ما می باید این هدف (در عرصه عمل) را مد نظر قرار دهد: بالا بردن هزینه کشتن یا اسیر نگاه داشتن گنجی برای ج.ا.
    بر این اساس من چند پیشنهاد را اینجا مطرح می کنم و از حضراتی که توان اجرای این پیشنهادات را دارند خواهش می کنم اینها را مورد توجه قرار دهند:
    1) حوزه زبان فارسی در اینترنت را از نام گنجی و اهمیت او آکنده سازیم.
    دوستانی که وبلاگ دارند می باید طراحی صفحه وبلاگ خود را به گونه ای تغییر دهند که شعار آزادی گنجی در آن حضوری چشمگیر داشته باشد.
    به دیگر وبلاگهایی که با آنها لینک رد و بدل کرده اید؛ همین پیشنهاد را به صورت جدی مطرح کرده و بر آن اصرار کنید.
    دوستانی که در سایتهایی -حتی علمی تخصصی- مطلب ارائه می کنند؛ مطالب خود را بدون استثنا با یادی از گنجی و تاکید بر عدم مشروعیت اسارت او همراه سازند.
    در سطح نت جستجو کنید و فارومهای فارسی و وبلاگ هاي دیگر (هرقدر کم بیننده) را بیابید و اگر فرصت ارسال پست مستقل را در آنها را ندارید پستهای گزیده خود و ديگران را در آنها کپی پیست کنید.
    2) صدای روشنفکری ایران را به گوش آزادیخواهان جهان برسانیم.
    درست است که گنجی چهره ای شناخته شده است و نهادهای مدافع آزادی در سراسر جهان هم اکنون نیز از او دفاع می کنند؛ اما نباید تاثیر شارژ این نهادها از سوی خود ملت ایران را دست کم گرفت.
    من پیشنهاد می کنم یک متنی نوشته شود و طی مدت محدودی (مثلا دو یا سه روز) درباره اصلاح و هرچه موثرتر کردن آن متن دوستان نظرات خود را مطرح کنند و سپس آن متن از سوی ياران به نهادهایی چون گزارشگران بدون مرز و …. ارسال گردد.
    همچنین بد نیست آدرس ای میل این نهادها (غیردولتیها را عرض می کنم) در دسترس کاربران نهاده شود تا دوستانی که به زبان انگلیسی آشنا هستند؛ مستقلا با ارسال میلهایی خواست ملت ایران مبنی بر آزادی زندانیان سیاسی را مورد تاکید قرار دهند. انگليسي اش با من بقيه زبان ها را نمي دانم.
    3) روش ج.ا. -آنطور که تاکنون دیده ایم- این بوده است که جنایتی مرتکب می شود.در برابر اعتراضهای احتمالی شروع به تراشیدن بحرانهای مصنوعی می کند تا قضیه اصلی تحت الشعاع قرار گرفته و لوث شود. نباید اجازه تکرار چنین روشی را به ج.ا. بدهیم. امروز مهمترین قضیه و بحران از دید ما باید در {حق نشر اندیشه و آزادی زندانیان سیاسی} باشد. اینکه رئیس جمهور که شده است و آیا تروریست بوده است یا نه و آیا بالاخره چادر اجباری می شود یا نه و …. مسائلی در درجات بعدی اهمیت هستند. اصل قضیه برای ما و انقلاب آتی ما چیزی جز {عدالت} نیست و مسلما آشکارترین وجه ستم که مقابله با آن می تواند به همدلی نیروهای بالقوه انقلاب بیانجامد؛ همین {اسارت به جرم اظهار عقیده سیاسی} است. نباید اجازه داد که موضوع گنجی به یک موضوع گذرا تبدیل شود.
    4) من موافقم که حق هیچیک از زندانیان سیاسی قابل فراموش شدن یا مصالحه نیست. اما معتقدم که اکنون برای رساندن ندای آزادی به گوش حاکمیت؛ بهتر است نیروی خود را بر {گنجی} متمرکز کنیم. گنجی در این مقام نه یک فرد بلکه یک جریان است. یک نماد است. نام گنجی نام همه زندانیان سیاسی اسیر در دست ج.ا. است. مهم آن است که بتوانیم ج.ا. را وادار به پذیرش خواست خود کنیم. صرف تحمیل اراده ما بر ج.ا. موجب ایجاد محیطی خواهد شد که در آن آزادی سایر زندانیان سیاسی بسیار در دسترس خواهد بود. معتقدم تا زمانی که موضوع گنجی در دستور کار افکار عمومی باشد؛ ج.ا. جرات به قتل رساندن او را نخواهد داشت و با افزایش فشار افکار عمومی متاثر از ندای آزادیخواهی ملت ایران؛ ج.ا. مجبور به پذیرش شکست خواهد شد.
    پ.ن. دوست سكينه دنبال من مي گشتي ديشب توي اطاق خواب مامانت بودم ولي لاي پاش كپك زده بود ولش كردم آمدم بيرون.

  2. حسن اقای عزیز
    اگه میشه، لطفا افشا بفرمایین، جنابعالی در کدوم زمینه متخصص طراز اوٌل تشریف ندارین؟!

  3. سلام حسن آقا… اين آرم (من عضو پن لاگم) که در وبلاگت را داری… آيا اجازه هست که منم استفاده بکنم؟ و در وبلاگم نصب بکنم

  4. HODER says:

    همين چيزها رو ميخوری مدام اسهالی ديگه. «]«

  5. دست شما درد نکند همشهری….واقعا عالی بود ….فقظ اون کلم پلو اگه ترخونش و سبزیش بيشتر باشه….خوشمزه تره….:-)
    به همه غذاها نگاه کردم…..شما يه پا استادی ….ميتونی بزنی رو دست کتاب آشپزی رزا منتظمی

  6. همشهری جان شرمنده می فرمایید درمورد سبزی ولله راستش را بخواهی اینگونه سبزیجات در این دیار چنان کمیاب است که مثل کیمیا می ماند پس بی دلیل نیست که حجم اش را زیاد نگرفته ام ولی در همین حد هم بسیار خوشمزه می شود.

  7. نیک اندیش says:

    آقا صادق نمی خواد اینقدر برای گنجی دلسوزی کنی ! به فکرآزادی خودت از زندان هوای نفست باش که بدجوری اسیر او هستی وخودت خبر نداری !ضمنا مطلبی که در مورد دوست سکینه نوشتی باید بگویم بر پدر هر چی دروغگوست لعنت ! بشمار

  8. نیک اندیش says:

    حسن اقا که یا به فکرشکمشه یا به فکر زیر شکم! یا به خیالبافی وتهمت زدن به این وآن است ! اینها از خصوصیات بارز قهرمانان راه دور است !

  9. از قرار معلوم شما اندیشمند محترم اصلا غذا نمی خورید!!!
    در مورد زیر شکممون هم ما هنوز به آن نپرداخته بودیم ولی گویا شما علاقمند تر از بنده هستید

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی