Nov 07 2005

La haine

نوشته:     :::       5 پیام

شورش های روزهای گذشته فرانسه را حتما پی‌گیری می‌کنید!؟
این طغیان و شورش نتیجه بی عدالتی است، چه این بی عدالتی در یک جامعه دموکراتیک باشد چه در جامعه ای مثل ایران. تنها فرقی که بین این دو جامعه وجود دارد این است که کنترل چنین شرایطی در جوامعی که دموکراتیک هستند امکان پذیر است ولی در کشورهایی که دیکتاتوری برقرار است ممکن است این گونه طغیان ها دیرتر اتفاق بیفد ولی زمانی که شورش و طغیان شروع شد دیگر خاموش کردن آن غیر ممکن می‌شود.
سال 1995 فیلمی روی اکران سینماهای فرانسه رفت به نام La Haine در این فیلم به گونه‌ای نتیجه سیاست نابرابر دولت فرانسه را در برابر جوانان خارجی مقیم فرانسه را به نمایش گذاشت. سیاستمداران فرانسه بجای چاره جویی قبل از وقوع حادثه ترجیح دادند روی خود را برگردانند و مشکل را نادیده بگیرند امروز باید با مشکلی که شاید قبلا می‌شد با هزینه‌ای کمتر آنرا برطرف کرد روبرو شوند. هزینه این طغیان و شورش چه باشد هنوز نتیجه آن مشخص نیست.
این عاقبت حکومت‌های دموکراتیک در این شرایط است، وای به حال حکومت های دیکتاتوری مثل ایران.
آخرین خبری که امشب شنیدم این است که حکومت نظامی در بعضی از مناطق حومه پاریس برقرار کرده‌اند.
پ.ن.: از قرار معلوم سه وبلاگ نویس فرانسوی در حوادث چند روز گذشته بخاطر “تحریک دیگران به شورش” و مطالبی که در وبلاگ هایشان نوشته‌اند دستگیر شده‌اند. این جملات مرا به یاد اتهام‌هایی می‌اندازد که آقای مرتضوی به وبلاگ نویس‌های خودمان می‌زد و مدام جمله “تشویش اذهان” عمومی را چاشنی اتهامات می‌کرد می‌اندازد.
اصل متن به فرانسوی:

TROIS PERSONNES ARRÊTÉES POUR INCITATION A l’ÉMEUTE
Lundi 7 novembre, un mineur et deux jeunes majeurs soupçonnés d’avoir lancé des appels à l’émeute et à l’agression contre des policiers sur leur Skyblog – les sites on été fermés par l’hébergeur – ont été arrêtés à Aix-en-Provence et en région parisienne.
Le Monde

این هم یک وبلاگ فرانسوی در همین زمینه که در همین چند روز گذشته برپا شده

نوشته: در ساعت: 11:48 pm در بخش: سیاسی

5 پیام  |           

5 پیام به “La haine”

  1. خسن آقا یه فکری به حال فیلتر شدن وبلاگتون بکنید
    خیلی وقت بود نمی تونستم بیام اینجا

  2. faranak says:

    به دليل سفری که به ايران داشتم و گرفتاريهايی که در آنجا داشتم متاسفانه نتوانستم بحثهای وبلاگی را دنبال کنم و به محض بازگشت از وطن به اين کار يرداختم و از ديدگاههای خسن آقا و بحثهايش با آرمان حيرت کردم!
    آرمان جان!
    فبلا گفته بودی که ملت ايران لياقت فهرمانی مثل گنجی را ندارند و حالا ميگويی که لياقت رهبری رضا يهلوی را ندارند. ولی به نظر من حتی لياقت اين آخوندها را هم ندارند و حتی بن لادن هم از سرشان زياد است!

  3. nima says:

    مثل اينکه وبلاگ هم داره جرم بين المللی ميشه از چند ئقت ديگه پليس ميپرسه :‌الکل؟ مواد؟‌قتل؟‌وبلاگ؟‌ ها ها ها

  4. فرهاد says:

    بگمانم بیماری قاضی مرتضوی بد جوری مسری ست که تا فرانسه هم شیوع پیدا نموده

  5. faranak says:

    در ضمن
    عزيزان گنجی را فراموش نکنيد. گنجی به گردن همه ما حق دارد. اين نهايت بی انصافی و نمک به حرامي است که ما ملت بی لياقت ايران اسلامی چنين قهرمانی را فراموش کنيم!

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی