Jan 02 2006

حفره ایمنی جدید در ویندوز

نوشته:     :::       4 پیام

از قرار معلوم مایکروسافت مجددا کار دست ملت داده! در چند گزارش ایمنی که در سایت‌های مختلف منتشر شده بر اساس این گزارش‌ها یک سوراخ (حفره) ایمنی جدید در ویندوز کشف شده که هکرها می‌توانند با سوء استفاده از این حفره ایمنی کنترل کامل ویندوز شما را در دست بگیرند. این حفره ایمنی شامل کلیه نسخه‌های ویندوز می‌شود.
بر اساس این گزارش‌ها [1] , [2] هنوز هیچ اصلاحی برای این مشکل جدید ویندوز نوشته نشده. گزارش سایت‌های ایمنی روش سوء استفاده از این حفره را به این صورت توضیح داده‌اند:
هکر با هدایت شما به یک وب سایت، فایل پیشرفته‌ای با فرمت WMF را به پی سی شما منتقل می‌کند و سپس از طریق این فایل کنترل پی سی شما را در اختیار می‌گیرید. مشکل اصلی در آن است که اینترنت اکسپلورر (نت براوزر استاندارد ویندوز) هیچ هشداری هنگام بار کردن این فایل به شما نمی‌دهد. تنها براوزر Firefox از کاربر سوال می‌کند که آیا مایل به بار کردن تصویر هست یا نه و چنانچه کاربر پاسخ مثبت بدهد برنامه بر روی پی‌سی کاربر نسب خواهد شد و از آن به بعد کنترل پی سی در اختیار هکر خواهد بود.
پیشنهاد مایکروسافت برای پیشگیری از سوء استفاده از این حفره: برنامه ضد ویروس خود را به روز نگاه دارید و درصورت امکان از برنامه بتای AntiSpyware برای دور نگاه داشتن اسپی ورها استفاده کنید.
برای اطمینان هم می‌توانید به این آدرس مایکروسافت بروید و یک چک آپ کامل از پی سی خود انجام دهید.
اگر هیچ کدام اینها اثر نکرد یک نامه به امام زمان بنویسید و در چاه جمکران بیندازید!!!!!

نوشته: در ساعت: 11:44 am در بخش: کامپیوتر و اینترنت

4 پیام  |           

4 پیام به “حفره ایمنی جدید در ویندوز”

  1. کیانوش says:

    خــسـن آقاجـان حـالا صــبر کــن ! وقــتی امـام زمـان از تـو چـاه تـوسـط رئـیس جـمـهـور مـنـتخـبش بـراشـون درمـون ایـن درد رو فــرســتاد ؛ اونـوقـت مـن و تـو بـاید بـشـینـیم حــسرت بـخـوریم و آه بـکـشـیم که چــرا ایـمانـمون رو از دسـت دادیم که حـالا ویـروس بـیاد مـــارو بــخـوره

  2. حسن آقا
    نباید نامه نوشت و به چاه انداخت بلکه باید خود کامپیوتر را توی چاه جمکران بندازید و هفته بعد تحویل بگیرید. انشالله رفع ویروس خواهد شد

  3. sh says:

    خسن آقا
    سال نو مبارك اين چمله آخري در انتهاي يه مطلب چدي كلي
    آدمو به خنده ميندازه خيلي باحال بود

  4. آرمان says:

    حسن آقا,
    من شنیدم که چاه جمکران فقط ویروس های اکس پی را شناسایی میکنه. برای کامپیوترهایی که با سیستم 2000 کار میکنند باید نامه را لوله کرد و در ماتحت دربان مسجد جمکران فرو کرد که بعداً خود حضرت سر فرصت بخواند و رسیدگی کند.
    یا حق

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی