Feb 12 2006

میهمانانی از دو جهان

نوشته:     :::       8 پیام

دوتا دختر خانم زیبای نیمه ایرانی میهمان ما هستند، یک هفته تعطیلات دانشگاهی را پیش ما می‌گذرانند. این دوتا دختر زیبا را از روز تولدشان می‌شناسم، دختران یکی از صمیمی ترین دوستان از دوران فرانسه هستند. دو سال پیش که برای آخرین بار آنها را دیده بودم هنوز یک کلمه فارسی بلد نبودند، این بار که به دیدن ما آمده‌اند با یک لهجه بسیار شیرین، فارسی حرف می‌زنند. هر آهنگ لوس‌آنجلسی را که بخواهی دارند، با آنها می‌رقصند و می‌خوانند. می‌پرسم فارسی را به این سرعت از کجا یاد گرفته‌اید!؟ در پاسخ با همان لهجه زیبای خود می‌گویند، از همین موزیک‌های لوس‌آنجلسی. آنهایی که به موزیک لوس‌آنجلسی حمله می‌کنند بدون اینکه دلیلی برای این کارشان بیاورند، شاید بد نباشد آثار این نوع موزیک را هم کمی بررسی کنند، شاید این همه سرمایه و کار فرهنگی را که ایرانیان خارج از ایران بوجود آورده‌اند را بتوان به کار مفیدی گرفت. کورکورانه انتقاد کردن دردی را از ما دوا نخواهد کرد، شاید موقع آن رسیده باشد که کمی چشم‌هایمان را باز کنیم و حقایق را دقیق‌تر برسی کنیم.
حالا که نسل دوم مهاجرین ایرانی به سنین تاثیر گذاری رسیده‌اند باید رابطه بین ایرانیان خارج از ایران با داخل را به روشهایی حفظ کرد در غیر این صورت نسل آینده این ایرانیان دیگر هیچ رابطه عاطفی با ایران نخواهند داشت، آنگاه است که ایرانیان داخل از یک بازوی قدرتمند برای سرنگونی رژیم بی بهره خواهند شد.

نوشته: در ساعت: 9:59 am در بخش: فرهنگ و هنر

8 پیام  |           

8 پیام به “میهمانانی از دو جهان”

  1. این خانم های نیمه ایرانی نازنین کوچلو رو از طرف من ببوس. من خیلی دختر بچه دوست دارم. به خصوص اگه شیرین زبون باشه.

  2. xyz says:

    عمده کسانی که به موزيک لوس آنجلسی حمله ميکنند افراد دگمی هستند که هنوز تو چهچهه های دوران قاجار گير کرده اند و آنرا اوج هنر ميدانند!
    استدلالشان هم اينست که موسيقی ايرانی به ابتذال کشيده شده و يک مشت قرتی با خوانندگی و عربده کشی هنر را از بين برده اند.
    اين نوع حرفها دقيقا از نوع فرمايشات دگمهای مذهبی هست که ادعا ميکنند هر کس از عقايد ما ييروی نکنه به بيراهه رفته.
    همانطور که از نظر آخوند جنتی غير مسلمانان حيواناتی هستند که ميچرند و عرعر ميکنند از نظر عليرضا افتخازی هم هر موسيقی غير از سنتی يا اصيل مبتذل هست و اصلا جزو هنر به حساب نميايد.
    جنگ بين سنت و مدرنيته در ايران فقط بين آخوندها و انثارشان با تجدد طلبان نيست و اصلا دليل وايسگرايی در جامعه متوليان دين نيستند بلکه افکار يوسيده فسيلی در انبوه مردم جامعه و حتی بسياری از نخبگان و هنرمندان و اساتيد حوزه های علمی و فرهنگی دليل عقب ماندگی مملکت است.
    در هنر هيچ حد و مرزی وجود ندارد و هر نوع خط کشی برای آن و جلف خواندن آن ريشه در افکار فسيلی دارد.
    کلا افرادی که چير بهتری برای ارائه دادن ندارند سعی ميکنند کار و نتيجه عمل طرف مقابلشان را ضايع کنند.
    به اينگونه افراد توصيه ميکنم که هرگز ديسکو نروند چون در آنجا از ترانه های امثال شجريان خبری نيست و همچنين ميتوانند در مراسم جشنهايشان با موسيقی اصيل سنتی عزاداری کنند!

  3. اردشير says:

    كاملا موافقم

  4. والد بمانعلی says:

    خسن آقا جان،
    هرچیز به جای خویش نیکوست. اما وقتی پای صحبت این تلویزیون های لس آنجلسی می نشینی همه فکر و ذکرشان خر رنگ کنی و کاسبکاری و سوداگری است. خودمانیم مثل همین حاجی بازاری های وطنی اند اما با زرق و برق و قر و اطوار و ناز و عشوه بیشتر. کمتر نشانی از فکر و اندیشه در آنها می توانی یافت. نمی گویم همه باید چه میدانم سقراط شد اما خیلی هم پی عوام دویدن برای مجریان نان و آب و برای فرهنگ یک ملت آه و افسوس دارد.

  5. SHIVA says:

    بدو بیا که شورت اسلام رو به اهتزاز در آوردم 🙂 فقط بخاطر تو … منتظر فتوای تو هستم حضرت اجل :))

  6. parsa says:

    البته در مزخرف بودن موسیقی لس انجلسی که شک نداریم اما بقول خسن اقا بدرد فارسی یاد گرفتن جوانان خارج از کشور می خوره حداقل..موسیقی آبکی با اشعار فوق العاده لوس و تکراری که همون 4 تا خواننده درستو حسابی هم که داشتیم به ورطه \”بشکن و بالا بنداز\” کشونده…..اما…واقعا جای موسیقی های پر محتوای دیگه مثل راک ، هارد راک ، هوی متال ، بلوز ، جاز و …. درایران خالیه که البته شعور \”لس انجلس سازان خارج و لاله زاری داخل\” به اونا نمی رسه…ولی خود بنده به عنوان یکی از فعالان زیرزمینی که چندین از سال از عمرمو رو موزیک اندرگروند گذاشتم نوید اینو میدم که گروههای خوبی در داخل کشور دارن روی سبکهای متفاوت کار می کنند(با و جود مشکلات بی شمار)و شاهد انتشار موسیقی های پرمحتوا (خلاف دامبولی کسک های داخل و خارج)هستیم و خواهیم بود…خود بنده در عرصه موزیک متال تلاش می کنم و اگه خواستین می تونم اطلاعات بیشتری درباره این نوع موسیقی و فعالیتش در ایران بهتون بدم….روز و شب خوش

  7. amin says:

    mokhlese dooste azize shirazi khodam… kaako mokhles… rastee dar morede poste ghablee, hanooz khobe ke sansooreshoon dar hade ekhtaare…na tahreem!!!

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی