Mar 01 2006

دردسر وبلاگ ها برای رژیم

نوشته:     :::       شما هم چیزی بگو

مشکل رژیم با ازادی بیان را حتی خود دست اندرکاران رژیم هم دیگر نمی توانند انکار کنند. وبلاگ ها وضع را از این هم برای رژیم بدتر کرده. روزنامه ها و رسانه های کنترل شده را شاید رژیم بتواند با تهدید زندان و تعطیل بترساند و به خودسانسوری وادارد وبلاگ ها را گمان نمی کنم به این زودی ها بتوان خاموش کرد.
اولین و مهم ترین دلیل این زبونی رژیم در مقابل وبلاگ تعداد آنهاست.
رژیم اول باید بتواند آنها را شناسایی کند بعد احیانا وبلاگ هایی که در سیستم های داخلی قرار دارند را تعطیل و وبلاگ هایی را که بر روی سیستم های سرویس دهندگان خارجی قرار دارند را فیلتر (سانسور) کند.
برای اینکار هزینه زیادی را باید خرج کنند و این مخارج هم مخارج یک بار نیست این هزینه را رژیم باید مدام بپردازند به این دلیل که هنوز موفق به ترساندن کسی نشده اند چند وبلاگ نویس را گرفته اند ولی با این حال هنوز موفق به مستقر کردن جو ترور و اختناق نشده اند.
بر اساس خبری که در روز آمده، وزارت اطلاعات دست به طبقه بندی وبلاگ ها زده است. عده ای را “علیه نظام”، عده ای را “طرفدار نظام” و باقی را هم “بی طرف” یا همان (وبلاگ های گل و بلبلی) طبقه بندی کرده اند البته ای کاش آمارش را هم می دادند تا بلکه همگان بدانند آنهایی که ساز مخالف می نوازند چند درصد اند.
براساس تحقیقات وزارت اطلاعات انجام می شود:
طبقه بندی وب لاگ ها به سه رده امنیتی
سارا اصفهانی
۱۰ اسفند ۱۳۸۴
http://www.roozonline.com/01newsstory/014349.shtml
منابع خبری از تهران گزارش می دهند که وزارت اطلاعات، با تحقیق روی وب لاگ های ایرانی داخل وخارج از کشور، ازنظر جهت گیری محتوایی آنهارا به وب لاگ های “علیه نظام”، “طرفدار نظام” و “بی طرف” تقسیم بندی کرده است. این تحقیقات مبنای برخورد و فیلترینگ وبلاگ های فارسی زبان قرار خواهد گرفت.
اخیرا با برخی از وبلاگ نویسانی كه از نظر این مراکز امنیتی، وبلاگشان در حوزه وبلاگ های علیه نظام قرار دارد تماس برقرار شده است و ضمن هشدار در مورد مطالب آنها، اعلام شده كه وبلاگ شان مساله دار بوده و بنابراین مشمول فیلترینگ می باشد. درعین حال طی هفته های گذشته برخی از وب لاگ های خارج کشورکه مطالبی را درخصوص مسائل سیاسی، جنسیتی وعمومی منتشر می کنند، درداخل کشور فیلتر شده اند. این موضوع باعث شده است نویسندگان این وب لاگ ها، با تغییر نشانی خود به ادامه فعالیت درآدرس های دیگری بپردازند.
طی سال دو سال گذشته، وب لاگ نویسان هم به جمع روزنامه نگاران، نویسندگان و روشنفکرانی پیوستند که به دلیل ارائه عقاید خود در وب سایت های شخصی شان، بازداشت وزندانی شدند. هم اکنون مجتبی سمیع نژاد، وآرش سیگارچی دو تن از وبلاگ نویسان به دلیل نوشته هایشان دروبلاگ های خود، در زندان هستند و تعدادی دیگراز آنها نیز به مراجع قضایی به منظور ارائه توضیحات احضار شده اند.

نوشته: در ساعت: 3:26 pm در بخش: بدون دسته بندی

پیام  |           

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی