Mar 07 2006

مدار بسته

نوشته:     :::       4 پیام

حکومتی که پرورش و تولید دلال تنها کار اساسی است که در این 27 سال انجام داده این هم نتیجه‌اش هست.
نوشته‌ای که در زیر می‌آید را از یک وبلاگ کپی کرده‌ام نامی از وبلاگ نمی‌برم چون چندان فرقی در اصل قضیه نمی‌کند، این خوی دلالی و از حاصل بیهوده کاری و تورم زندگی کردن یکی از اساسی ترین شغل‌هایی است که در این 27 سال جمهوری اسلامی بوجود آورده، گمان می‌کنید این تورم طاقت فرسا از کجا سرچشمه می‌گرد!؟ دقیقا از همین نوع درآمدهای کاذب دلالی.
این دلالی را آقازاده‌ها و پشکل‌های ریز و درشت دور و بر آخوندها سالها انجام دادند و حالا دیگر کسی در آن دیار فلک زده نمی‌تواند بدون وابستگی به نوعی دلالی امور زندگی خودش را بچرخاند.
پارسال بود یا دو سال پیش وقتی رژیم 2 میلیون تلفن همراه را به بازار عرضه کرد، داد همه آنهایی که شغل تولیدی داشتند در ایران در آمده بود، چرا؟ برای اینکه یک شبه رژیم میلیاردها تومان نقدینگی در جریان را از بازار خارج کرد چنین نوسانی در بازار شکننده اقتصادی ایران یعنی فلج شدن تعداد زیادی شرکت‌های تولیدی کوچک و شکننده و در نتیجه بیکاری خیل عظیمی از ضعیف ترین قشر کارگر ایرانی.
این هم نوشته‌ وبلاگ دانشجوی نامبرده:
به مناسبت خبر خوشی که اکنون به دستم رسیده واینکه تا یک ساعت دیگه هم باید بروم تا بوق سگ و تمرینام هم هنوز تموم نکرده ام خواهم نوشت ، اکنون
الان از بانک بنیاد شهدای مستضعفان بسیجیان زنگ زدند که خانم وامتون آماده است بیاید ببرید ( بگیرید ) ، نظر به اینکه ما ( من و دوستم ) تصمیم گرفتیم امسال کمی اقتصاد از خودمون در بکنیم رفتیم موبایل هایمان را پول کردیم و نفری دویست تومن هم وام دانشجویی گرفتیم ودر نهایت تلفن همراه ثبت نام نمودیم ، و چشم امید دوختیم به این تورم بازار که پولی به چنگ آریم و به غفلت نخوریم ، والله ( والا ) عرض شود به حضورتون که پول رو از مامانم قرض گرفته بودم تا الان که باید الان برم پس بدم و پس دادن وام به این صورت است که ماهی 8 تومن ! حالا هنوز تصمیم نگرفتم که با سود حاصله چکارمیخواهم بکنم ولی بهرحال … روزی که رفته بودیم برای وام بعد از پرس و جو تنها مواردی که به بنده به عنوان یک دختر مربوط میشد همین بود و وام جهیزیه که 1 میلیون بود ولی متاسفانه این یکی که پولش خیلی چرب و نرم تربود احتیاج به عقد نامه داشت که من و دوستم نمیتونستیم بریم به خاطر یه میلیون با هم عقد کنیم

این یک دانشجوی ایرانی است، وای به حال بی‌سوادهای اون مملکت. البته همان گونه که در بالا نوشتم مقصر ملت نیست، این حرفه دلالی را این حکومت عدل علی در دامان ملت گذاشت، با این کار هم ملت را محتاج دولت و دستگاه‌های زیر مجموعه‌اش نگه می‌‎دارند و هم همیشه همه سر نرخ کنترل‌ها در دست خودی هاست.

نوشته: در ساعت: 3:49 pm در بخش: اقتصادی

4 پیام  |           

4 پیام به “مدار بسته”

  1. nana says:

    پيامم را به اين پستت به شکل پستي
    در وبلاگم نوشتم
    دوست داري بخوانش . نانا

  2. حسن آقا
    این حرفا رو ول کن
    به مطلب قبلی ات بچسب

  3. مهران says:

    آره عزیز
    من هم از این وامها با هزار دوز و کلک گرفته ام.اینجا اگه بخوای زنده بمونی به ناچار درون این چرخ و پر فاسد گرفتار میشی.من هم موبایل ثبت نام کرده ام واسه اختلافش موقع تحویل که گوشه ای از زخم زندگی ام را دوا کند.راز ماندگاری بسیاری از ما که در این طویله اسلامی گرفتاریم در همین همراهی نا خاسته با بسیاری از این شیوه های زیست فاسد است.
    ———————–
    پاسخ:
    متاسفانه در ایران اکثرا منافع کوتاه مدت و شخصی را فدای منافع طویل المدت و عمومی می‌کنند. این مشکل هم بیشتر بر می‌گردد به سیستم اقتصادی موجود در ایران سیستمی که به عده‌ای خودی اجازه می‌دهد همه چیز را در کنترل خود داشته باشند و در نتیجه همه قواعد بازی عادلانه در چنین سیستمی بهم می‌خورد.

  4. کیانوش says:

    وقـتی ارزشـهای یـک جـامـعه رو سیـستماتیـک دسـتکاری کـنـن نتـیجه هـمینـه دیـگه!!
    مـن خـودم یـکی از شـاهـدان ایـن تـغییرم.. جـوون که بـودیم مـعیار و ارزش آدمـها بـه تـحصیلاتـشون بـود، مـثلـن اگـه زری خـانم مـیخـواست پـز دامادشو بـه پـری خـانم بـده از تـحصیلات و میزان فـهـم و شـعورش تـعریف میـکرد، کـم کـم بازاری جـماعـت افـتاد رو بـورس یـعـنی دامـاد الـبته که یه لیسـانسی گـرفـته بـود ولـی یا با باباش کار مـیکرد یـا خـودش تـو بازار بـود !! بـعد دیـگه مـلت تـعارف رو گـذاشـتن کـنار و فقط پــز پــول و ثـروت (باد آورده) طـرف رو بـهـم میـدادن . . . هـرچـی یـارو مـفتخـور تـر بـود و بـیشـتر اهـل کلاهـبرداری بـود ارج و قـرب بیـشتـری هـم داشـت. . .
    خـدا عـاقـبتـمون رو بـه خـیر کـنه

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی