Mar 15 2006

باز هم در باره جشن و شادی

نوشته:     :::       3 پیام

این چند روز خیلی شنیده‌ام که ای تهران از کنترل خارج است، ای این مردم خیلی در برگزاری جشن چهارشنبه سوری اسراف می‌‌کنند، ای قدیم‌ها اینجوری نبود و خلاصه کلی از این دست حرف‌های منفی.
دوستان عزیز این اتفاق‌های نا هنجار در نروژ هم که واقعا ملت متمدنی هستند می‌افتد. همین جا شب سال تحویل حداقل ده بیست مورد آتش سوزی‌های بزرگ رخ می‌دهد. این‌ها هزینه جشن‌های اینچنینی است و باید این هزینه‌ها را پرداخت عده‌ای زیاده روی می‌کنند، این هم همه جای دنیا در چنین روزهای بخصوصی طبیعی است. این قدر به خود و دیگران سخت نگیریم، بگذارید این حداقل‌ها را از هم دریغ نکنیم. باور کنید هزینه افسردگی‌ها بسیار بسیار بیشتر از هزینه این گونه شادی هاست. فرق موضوع در این است که افسردگی‌ها در یک شب بخصوص روی نمی‌دهند در تمام سال در جریان است. وقتی می‌شنوید پسر یا دختر همسایه‌تان خودکشی کرده یا می‌بینید که جوانها از اون مملکت فلک زده فراری هستند بخش کوچکی از همین هزینه‌های گزافی است که برای افسردگی می‌پردازیم، این گونه اتفاق‌ها هر روز و هر شب رخ می‌دهند بهمین دلیل به آنها عادت کرده‌ایم و دیگر حتی قادر به دیدنشان هم نیستیم.
شاد باشید! هزینه شادی بسیار کمتر از هزینه‌هایی است که برای افسردگی می‌پردازیم. حکومت آخوندی بر پایه شیون و گریه و افسردگی استوار شده برای فرو ریختن آن باید زمینه‌های آنرا محو کرد.

نوشته: در ساعت: 9:14 am در بخش: اجتماعی

3 پیام  |           

3 پیام به “باز هم در باره جشن و شادی”

  1. کیانوش says:

    ای بـابـا
    تـو خـونه هـم که نـشسـته بـاشـی مـمـکـنه یـکـهو سـقف بـیاد رو ســرت :)) مـخـصـوصـن تـو ایـران بـا اون خـونـه هـای بـساز و بـفـروشـی ؛)

  2. حسن اقا
    مردم ما انرژی نهفته ای دارند که در چنین مواقعی و بخصوص بعد از بازیهای فوتبال تخلیه میکنند. خیلی جالب است یکی از مسولین میگفت: من نمیدانم چه تیم ما ببرد چه ببازد مردم میریزند توی خیابون و شلوغ میکنند!!
    اینقدر فضای فرهنگی در ایران بسته و افراطی است که علائم بیماری خودش را اینچنین بروز میدهد.
    (در ضمن اون لینکی که به نوشته من دادی دارای چند تا غلط انشایی بود که آنرا اصلاح کردم. لطفا شما متن اصلاح شده اش را جایگزین کن. ممنون)

  3. Gerard says:

    Dustan Shabe eyd khou havasetuno jam konin ke Maahaaneye Roftegarhaye Mahaletuno be moghe beheshun bedid va ta unjaee ke mitunin beheshun Mohebbat konin va Tavileshun begirid.Ino Jedi migam akhe faramush nakonin ke inja Irane va momkene ke hamin Adam Farda Raees Jomhur beshe

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی