Jun 17 2006

هشدار!

نوشته:     :::       3 پیام

شرکت فناوری اطلاعات که یکی از زیر مجموعه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است برنامه‌ای ساخته تا مثلا در زمینه استاندارد کردن چیدمان صفحه کلید فارسی کامپیوتر غلطی کرده باشد. این شرکت هم مثل دیگر موسسات زیر مجموعه آخوندی قابل اعتماد نیست و مخصوصا وقتی دست به کاری می‌زنند که از پیش به نظر مشکوک می‌نماید باید ملت بی خبر از همه جا را هشدار داد. از این رو تصمیم گرفتم این متن را بنویسم. اول خبر را بخوانید تا بعد بروم سر توضیحات.
تولید نرم‌افزار چیدمان صفحه کلید فارسی در شرکت فناوری اطلاعات
نرم‌افزار «چیدمان صفحه کلید فارسی استاندارد» Standard Persian Keyboard Layout، با هدف تبادل اطلاعات فارسی با کدهای منطبق بر استاندارد یونـی‌کد در شرکت فناوری اطلاعات تولید شـد. این نرم‌افزار که توسط شرکت فناوری اطلاعات طراحی و تولید شده است، سعی دارد تا مشکلات موجود در زمینه ورود اطلاعات با کد فارسی در نرم‌افزارهای تحت سیستم عامل Windows را مرتفع سازد.
شرکت فناوری اطلاعات در راستای استاندارد سازی کد تبادل اطلاعات فارسی و با هدف ترویج زبان فارسی در اینترنت اقدام به تهیه‌ی این نرم‌افزار نموده است.
روابط عمومی شرکت فناوری اطلاعات طی این خبر اظهار داشت که یکی از مشکلات فعلی در زمینه‌ی تبادل اطلاعات فارسی در رایانه‌ها، از هم گسیختگی در کدهای حروف فارسی می‌باشد. بطور مثال در متون فارسی فعلی غالباً از حروف «ي» و «ك» با کد عربی استفاده شده است همینطور اعداد اکثراً با کد انگلیسی وارد کامپیوتر شده و یا حتی در بعضی از موارد از کاراکترهای زبان اردو مثل «ۀ» در داده‌های فارسی استفاده شده است.
به گفته‌ی مهندس لاجوردی‌پور مجری ساخت این نرم‌افزار، از هم گسیختگی کد اطلاعات فارسی معضلاتی را بوجود آورده و در آینده نیز مشکلات بزرگتری را ایجاد خواهد کرد. این مشکل زمانی نمود می‌یابد که کاربر قصد تبادل اطلاعات در شبکه را داشته باشد. یکی از این مشکلات هنگام جستجوی اطلاعات فارسی در اینترنت پدیدار می شود. به عنوان مثال اگر کلمه «کامپیوتر» در یک موتور جستجو همانند Google جستجو شود، بسته به اینکه ترکیبات مختلف «ی» و «ک» عربی یا فارسی در کلمه‌ی مورد جستجو درج شود. نتیجه‌ی جستجو متفاوت خواهد بود.

حالا هشدار حقیر: یکی از متدهای هک کردن به این صورت انجام می‌شود که هک کننده برنامه‌ای را در پی‌سی مورد نظر اجرا می‌کند و بعد به وسیله این برنامه هر نوع استفاده از کلید کامپیوتر ضبط و متن ضبط شده به هک کننده ارسال می‌گردد. مثلا هک کننده می‌تواند از این طریق شناسه و پسورد شما را بوسیله این برنامه ثبت کند و بعدا که به اینترنت وصل شدید یا اگر همزمان به اینترنت وصل هستید آنرا برای هک کننده ارسال کند. تولید نرم افزاری برای چیدمان صفحه کلید فارسی به نظر من کاری است بس مشکوک زیرا این چیدمان بوسیله ویندوز (مخصوصا XP و 2000) به درستی انجام گرفته و با استفاده از این چیدمان می‌توان فارسی را به خوبی نوشت و نیازی به برنامه دیگری نیست مخصوصا اگر این برنامه بوسیله یکی از دستگاه های رژیم اسلامی طراحی و ساخته شده باشد.
برای آگاهی بیشتر از این نوع برنامه‌ها که قادر هستند نوشته‌های شما را به دیگران منتقل کنند می‌توانید به نوشته‌ها و مطالب زیر که همگی انگلیسی هستند مراجعه کنید.
این هم یک برنامه از این نوع که قادر است کلیدهای شما را ضبط کند.
Stealth Keyboard Interceptor
دو مقاله انگلیسی در همین زمینه
Introduction to Spyware Keyloggers
Keyloggers on the rise
برای مقالات بیشتر به این آدرس مراجعه کنید.
اینگونه برنامه‌ها برنامه‌های جاسوسی در پی‌سی شماست و برای خلاصی از آنها و ایمن بودن از این نوع برنامه‌ها حتما یک برنامه ضد جاسوسی (Anti spyware) را بر روی پی‌سی خود نصب کنید.
یکی از آنهایی که از همه مورد اعتمادتر است (این مورد اعتماد بودن نسبی است ها یک دفعه جو گیر نشوید ها!!) برنامه‌ای است بنام ویندوز دفندر Windows Defender که آنرا می‌توانید از این آدرس مکروسافت داونلود و نصب کنید.
خلاصه مطلب اینکه هر برنامه‌ای را که روی نت پیدا کردید بی خودی روی پی‌سی خود سوار نکنید و همیشه قبل از سوار کردن چنین برنامه‌هایی در باره آنها تحقیق کنید.

نوشته: در ساعت: 8:46 am در بخش: کامپیوتر و اینترنت

3 پیام  |           

3 پیام به “هشدار!”

  1. بهرام says:

    درود خسن اقا مایکروسافت اتفاقا همین چند وقت پیش یک نرم افزار فارسی ساز بسیار عالی به بازار داد خیلی ها هم در ایران ازش استفاده میکنن و هیچ مشکلی هم نداره این برنامه ای که این جاکشا بیرون دادن صد در صد keylogger هستش و به هیچ عنوان ازش نباید استفاده کرد

  2. درود بر استاد!

  3. Azadeh says:

    Salam Hasanagha aziz,
    Windows Defender requires to have legetimate copy of Windows otherwise it won’t be installed. This is a big problme for most people in Iran.
    Two good free programs are
    Spybot S&D
    http://www.safer-networking.org/en/download/index.html
    and
    http://www.lavasoft.de
    This one is also very good website
    http://www.spywareinfo.com/

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی