Aug 04 2006

اوضاع ایران و عاقبت کار

نوشته:     :::       6 پیام

آقایان در محاسبات‌شان دقیقا همان اشتباهی را مرتکب شدند که صدام حسین مرتکب شد و همان اشتباهاتی را که حکومت ملا محمد عمر. اینها یقینا گمان می‌کردند که موقعیت ایران با عراق و افغانستان متفاوت است در نتیجه می‌توانند هر عملی را بدون هیچگونه مجازاتی انجام دهند.
با مشاهده تحولات یکی دو هفته گذشته چنین می‌توان نتیجه گرفت که رژیم متوجه مشکل اساسی شده ولی دیگر پلی برای بازگشت به عقب در پشت سر برای خود باقی نگذاشته.
برگ سیاسی را که حکومت ایران در لبنان بازی کرد شاید آخرین برگی باشد که رژیم در دست داشت و بازی کردن این آخرین برگ (برنده یا بازنده) نشان از پایان راه دارد. اینکه آقایان در چند روز گذشته بی محابا بدون در نظر گرفتن عواقب موضع سیاسی خود یکی پس از دیگری از پناهگاه‌های خود خارج شدند و بصورت شفاف حمایت خود را از حزب الله اعلام کردند. این خود دلیل دیگری بر غیر قابل بازگشت بودن راهشان دارد، خصوصا وقتی که این روزها تمام وقت می‌توان خبرهای مربوط به حملات موشکی حزب الله لبنان به شمال اسرائیل را از تلویزیونهای دنیا دید و موشک‌های ساخت حکومت ایران را مشاهده کرد که یکی پس از دیگری شهرهای شمالی اسرائیل را هدف قرار می‌دهند. این عمل خود باعث خواهد شد که بوش و شرکا در متهم و محکوم کردن ایران بعنوان حامی تروریسم با مشکل چندانی روبرو نخواهند شد و دیگر نه چین و نه روسیه خواهند توانست به فریاد رژیم برسند.
یقینا خشونت حکومت در داخل مرزها نیز دلیل دیگری بر این مدعا است که رژیم می‌داند که دیگر راهی برای بازگشت باقی نمانده و عاقبت این بازی شطرنج چک مات است، در نتیجه با هجوم به نیروهای سیاسی مخالف داخلی و دستگیری هر کسی که می‌تواند در مواقع حساس برای رژیم مشکل ساز شود، می‌خواهند از یک قیام احتمالی در آینده نزدیک جلوگیری کنند. آقایان به خوبی می‌دانند که اگر وضعی مشابه وضع لبنان در ایران بوجود آید دیگر نخواهند توانست از یک قیام همه گیر جلوگیری کنند. در نتیجه در یکی دو هفته گذشته شروع به دستگیری نیروهایی را کردند که می‌توانند در چنین مواقعی مردم را بر علیه رژیم تحریک و هدایت کنند.
همچنین از دیروز مهره دیگر حکومت، مقتدا صدر نیز از مخفیگاه خود خارج شد و بازی را برای رژیم دارد بیشتر به عمق می‌برد و حمایت او نیز از حزب الله نیز برگ دیگری خواهد بود در دست نیروهای غرب برای بازی آخر.
حرف آخر اینکه: این راهی را که رژیم برگزیده راهی بدون بازگشت است و غرب نیز می‌داند که دیگر راهی برای یک توافق دیپلماتیک باقی نمانده است. در این نبرد آخر یا غرب باید برای همیشه با خاورمیانه و منابع نفت آن خداحافظی کند یا قدرت ملاهای ایران و دیگر نیروهای مذهبی را در این منطقه یک بار برای همیشه از مدار قدرت خارج کند. اگر یک صبح زود از خواب بیدار شدیم و در اخبار خواندیم و شنیدیم که آمریکا یا اسرائیل نقاطی در ایران را بمباران کرده‌اند شوکه نشوید این عمل دیر و زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد، مگر آنکه نیروهای مخالف رژیم بتوانند با قیامی همه گیر رژیم را قبل از اینکه ایران را به تلی از خاک تبدیل کند از قدرت سرنگون کنند.
پ.ن:
سخنان نخست وزیر لبنان نیز در همین زمینه قابل تامل است، خصوصا که ارتش لبنان هنوز خود را درگیر جنگ با اسرائیل نکرده. در روزهای آینده اعراب به مرور زمان فاصله خود را از حکومت ایران بیشتر خواهند کرد تا عواقب یک جدال مستقیم بین ایران و غرب باعث درگیری آنها نشود :
فؤاد سينيوره، نخست وزير لبنان در مصاحبه با روزنامه فرانسوی زبان لوريان لوژور چاپ بيروت، از اظهارات وزير امورخارجه ايران درباره طرحی که وی برای آتش بس در کشورش داده است بشدت انتقاد کرده و گفته که منوچهر متکی “از حد و اندازه خارج شده است”. منبع: بی‌بی‌سی
کنفرانس اسلامی اخیر را نیز باید در همین رابطه دید که اعراب با اینکه بحران لبنان بیشتر به آنها مربوط می‌شود تا ایران حضور بسیار کمرنگی داشتند و نشان دادند که از حادثه آفرینی‌های ایران بطور کلی فاصله می‌گیرند
حضور کمرنگ اعراب در نشست کنفرانس اسلامی
پ.ن2.: این پیام هم از رضا عزیز است که در پیام گیر بود گفتم بد نیست شما هم در جریان باشید.:
فکر کنم اینا حواسشونو کمی جمع کردند،
هر روز توی مسیر پر بود از پارچه های چند متری که رویشان عکس سید حسن بود و چادر هایی که رویشان نوشته بود پایگاه مقاومت و احتمالا هم تویش چند نفر نشسته بودند، امروز نه از آن پارچه های چند متری خبری بود،نه از چادرهای مقاومت.فقط تعدادی بیل بورد هنوز مانده، حالا یا دیشب نوی تهران طوفان شده وهمه را باد برده،یا پشت پرده اتفاقی افتاده که شبانه همه را جمع کرده اند، شاید هم بی ربط به حرفهای نخست وزیر لبنان نباشد که گفته:متکی از حد و اندازه خودش خارج شده است.
تمام اینها در چند روز آینده مشخص خواهد شد.

نوشته: در ساعت: 11:41 pm در بخش: بحران اتمی، جنگ

6 پیام  |           

6 پیام به “اوضاع ایران و عاقبت کار”

  1. نيايشنامه says:

    ايا يا رب که بر کون آخوند دُمب آفريدی
    برای بمب خاتون اتم قـُمب آفريدی
    چو بردی دل ز شيخ با ناز ِ اين لکاتهء مست
    به کون ِ لق ِ او از عشق ِ بُمب جمب آفريدی
    ترکمون چون زند بمب تو با الله و اکبر
    برای شادی حور و ملک رُمب آفريدی
    هرآنجا ريده ای تا کس گمان دارد که گنجی ست
    به رويش بارگاه و قبه و گـُمب آفريدی
    برای مُهر تأييدت بر احکام الهی
    تو جوهر را گه و مهرت همه سُمب آفريدی
    که تا ماستت کنی در کيسه و گوئی که خايه ست
    به پايت کيسه ای با هيئت تـُمب آفريدی
    که تا خالی نگردی لحظه ای از باد ِ نخوت
    به کونت کرده ای تکبير و زان پُمپ آفريدی

  2. بهروز says:

    شازده در خفا دنبالتون میکنم! فرصت کردی این مقاله رو حتما بخون خسن آقا – ندای خفه ایرانی باین طرفیاست / این آقای گریدر یکی از اون کسانی هست که تاتی کردن رو از پالمه یاد گرفته!
    —————
    پاسخ:
    دوست عزیز ای کاش آدرس مقاله را نوشته بودید متاسفانه پیدا کردن مطالب بر روی نت بدون داشتن آدرس بسیار سخت است

  3. بهروز says:

    راست میگی، من که هوا فرستادم برات! http://www.wpiran.com/svenska/mansoor/media.htm

  4. mar mar says:

    ba salam adres e zir tarjome nameh pedar madar e akbar e mohammadi hast lotfan an ra baraye media ha va majame beinolmelali ersal konid
    http://www.iranbbb.org/main/main45.htm

  5. فکر کنم اینا حواسشونو کمی جمع کردند،
    هر روز توی مسیر پر بود از پارچه های چند متری که رویشان عکس سید حسن بود و چادر هایی که رویشان نوشته بود پایگاه مقاومت و احتمالا هم تویش چند نفر نشسته بودند،
    امروز نه از آن پارچه های چند متری خبری بود،نه از چادرهای مقاومت.فقط تعدادی بیل بورد هنوز مانده،
    حالا یا دیشب نوی تهران طوفان شده وهمه را باد برده،یا پشت پرده اتفاقی افتاده که شبانه همه را جمع کرده اند،
    شاید هم بی ربط به حرفهای نخست وزیر لبنان نباشد که گفته:متکی از حد و اندازه خودش خارج شده است.
    تمام اینها در چند روز آینده مشخص خواهد شد.

  6. امیر says:

    حسن آقا چاکرتم:این دوتا خبر رو هم بذار پهلو این مطلب…اوضاع و عاقبت کار روشنتر میشه‍‍‍!!!
    فرزند اسامه بن لادن از بازداشت خانگی در ایران آزاد شد و در مرز سوریه و لبنان استقرار یافت: روزنامه های آلمانی [ ۱۳۸۵ شنبه ۱۴ مرداد ]
    بر اساس گزارش یک سازمان اطلاعاتی، سعد بن لادن فرزند اسامه بن لادن که در ایران در بازداشت خانگی به سر می برد، آزاد شده و هم اینک گویا در منطقه ای واقع در مرز سوریه و لبنان استقرار یافته تا در حمایت از سازمان حزب الله دست به برپایی گروه های شبه نظامی بزند. این گزارش در چند نشریه آلمانی به چاپ رسیده است. دیولت نوشت: سعد بن لادن گویا با اجازه دولت سوریه در یک منطقه مرزی سوریه و لبنان سرگرم فعالیت شده. بر اساس این اطلاعات سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، سعد را در روز ششم مردادماه آزاد کردند. دیولت افزود: دستگاه رهبری حکومت ایران بر این نکته تکیه دارد که با کمک بن لادن از فراریان لبنانی در سوریه برای پیکار علیه اسرائیل بهره گرفته شود.
    http://radiofarda.com/world_archive/top.html#top
    Iran\’s plot to mine uranium in Africa
    A source with access to current MI5 assessments said: “There is great concern about Iranian sleeper cells inside this country. The intelligence services are taking this threat very seriously.”
    http://www.timesonline.co.uk/article/0,,2089-2300772,00.html
    تا بعد….

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی