Aug 06 2006

تحلیل‌های آب دوغ خیاری

نوشته:     :::       4 پیام

در خبری که امروز سایت پیک ایران منتشر کرده بود نظر دو اقتصاددان آمریکایی را در یک میزگرد منعکس می‌کند. در این خبر از قول این دو اقتصاددان می‌خوانیم که: چنانچه تنگه هرمز بسته شود قیمت نفت به 250 دلار خواهد رسید و در نتیجه رکود اقتصادی جهان را باعث خواهد شد.
در این رابطه باید به این نکته بسیار اساسی اشاره شود که، قبل از اینکه تنگه هرمز بسته شود یا حتی اخلالی در جریان عبور نفت بوجود آید “باید حتما” این نکته اساسی را در نظر گرفت که (سرنگونی آقایان علمای اسلام) این یکی قبل از بوقوع پیوستن آن یکی یقینا عملی خواهد شد.
رکود اقتصادی که این دو اقتصاددان نادان به آن اشاره می‌کنند دکان بقالی خُسن آقا نیست که به این سادگی میسر شود. رکود اقتصادی جهان به این معنی است که همراه با این رکود اقتصادی، تمام قدرت‌های بزرگ اقتصادی جهان (و از آن جمله پنج کشور دارای وتو در شورای امنیت) دچار رکود اقتصادی شوند و همچنین در نتیجه چنین رکودی این کشورها (و یقینا کل جهان) نیز با یک نابسامانی اجتماعی غیرقابل کنترل روبرو خواهند شد. برای اینکه این همه قدرت جهانی دست روی دست بگذارند و مثلا به ملاهای تهران اجازه چنین عمل احمقانه‌ای را بدهند، باید یا آمپول بیهوشی به رهبران این ابرقدرتها تزریق شده باشد یا اینکه سکته مغزی کرده باشند تا اجازه چنین عملی را بدون هیچ عکس‌العملی بدهند. تازه ملاهای حاکم بر ایران می‌خواهند با کدام نیروی غیرقابل شکست خود چنین حماقتی را عملی کنند!؟ با لشکر شکست خورده‌ای که رییس ستاد کل نیروهای مسلح‌اش این آقای چاق و چله مفلوک است!؟ رژیمی که مهم‌ترین شریک و نوکر استراتژیک خود (حزب‌الله لبنان) را در حساس ترین نبرد خود در برابر اسرائیل را تنها گذاشته و فقط شعار می دهد و خالی بندی می‌کند!؟ چنین رژیمی حتی قادر نخواهد بود جوی آب جلو خانه ما را ببندد چه رسد به تنگه هرمز. رژیمی که از جسد یک زندانی سیاسی به وحشت افتاده چگونه می‌خواهد با همه جهان به مقابله برخیزد و تنگه حیاتی هرمز را ببندد!؟
حکومت اسلامی تا زمانی که برای منافع غرب سود آور باشد خواهد ماند پس از آن حتی یک ساعت هم وجود چنین رژیمی از طرف غرب تحمل نخواهد شد.
تحلیل‌های خنده آور زیاد خوانده بودم ولی این یکی به اندازه‌ای خیال پردازی است که به داستان بچه‌ها بیشتر شبیه است تا واقعیت‌های جهان پیچیده امروز.

نوشته: در ساعت: 11:13 am در بخش: بحران اتمی، جنگ

4 پیام  |           

4 پیام به “تحلیل‌های آب دوغ خیاری”

  1. خـسن آقا جـان درود
    اینها این اراجـیف رو به خـورد مـردم میدن که دلیل مـقابله نـکردن ِ کـشورهای دنـیارو با دولـت ایران بـندازند گـردن چیزهائی که نـظر مـردم رو از دلایل اصـلی بـرگردونـه . . . اگه خـودشون هـم خـوب میـدونند که از قـِبَل حــکومــت فـعلی ایران دارن تـمام دُوَل ِ اروپائی و خـود آمـریکائی هـا نــون میــخورنـد اونـهم نـون چــرب و چیل و حــسابی

  2. akbar says:

    حسن آقا، شما که يک سرور داري چرا يک تالار گفتگو به صورت ساب دامين مثلا forum.hasanagha.org راه نمي اندازي؟
    چون کساني که براي دموکراسي و حقوق بشر تلاش مي کنند بايد شرايطي مناسب براي بحث و ابراز عقيده و جدليات لفظي ايجاد کنند تا هرکس با هر عقيده اي هر مطلبي خواست بنويسد.
    ويژگي تالار گفتگو اين است که مي توان هر تالار را به يک مبحث اختصاص داد( مثلا تالار سياست تالار دين تالار اقتصاد و…) که در هرکدام هرکس مي تواند تاپيکي با موضوع دلخواه ايجاد و بحثي را آغاز کند و هر کس هم خواست در بحث شرکت مي کند.
    در وبلاگ هاي مختلف مي بينيم هرکسي درباره موضوع وبلاگ يا موضوع روز کامنت مي گذارد و بحث ها وجدل هاي حالب توجهي پيش مي آيد. اما اين ها به آرشيو وبلاگ فرستاده و چندان در دسترس خوانندگان و سرچ انجين ها قرار نمي گيرد.
    تالار گفتگو مطالب را دسته بندي ، جستجو و بازآوري اطلاعات را آسان مي کند و براي مردم بسيار مفيدتر از وبلاگ است.
    شما خودت بهتر از من با نرم افزارهاي فروم آشنا هستي و حتي فارسي سازي شده اش هم آماده دانلود است. مثلا:
    Mybb SMF PHPBB
    بهتره در اين تالار دست همه را باز گذاري هرچه خواستند بنويسند.
    به نظرم اگر خواستي فروم درست کني بهتره در تنظيمات مديريت ، ايجاد تاپيک و پاسخ را براي ميهمانان مجاز کني . چون با فيلتر شکن سخت مي توان لگين کرد. و ديگر اينکه براي مخفي ماندن IP حتما لازم است که از فيلتر شکن هاي phproxy و cgiproxy استفاده شود و اگر براي ميهمان يا anonymous مجوز پست بدي اين مشکل حل مي شود.
    ————–
    پاسخ:
    دوست عزیز این کارها وقت می‌خواهد من هم باور بفرمایید روزهایی که کار می کنم (5 روز در هفته) دیگر وقتی برمی گردم خانه نای هیچ کاری را ندارم.
    درضمن سرور بنده درحقیقت یک پی سی زوار درفته مال عهد دقیانوس است و همین روزهاست که به لقاالله پرتاب بشود.

  3. سلام … دیروز یک لوله نفت سوراخ شد و مجبور شدن چندین چاه های نفت آلاسکا را ببندند. این ها 8 درصد نفت آمریکارا تامین میکنند. بخاطر همین قیمت نفت سبک آمریکا از 75 دلار رفت روی 76 دلار. خب حالا من نمیدانم که ایران چند درصد نفت غرب را تامین میکند که نشود جبران کرد (بالا قابل جبران نیست چونکه اگر چاه های دیگر بسته میشد همین چاه آلاسکا ممکن بود توان جبران داشته باشد اما برعکس …) که بخواهد قیمت نفت بشود 250 دلار …. ازین چاخان بگذریم، همه مان میدانیم با بستن راه و چاه نفت ایران چه اتفاقی خواهد افتاد: در عرض کمتر از سه هفته دولت ایران ورشکسته خواهد شد و ملت ایران (مثل اکثر ملل) اگر برای آزادی و استقلال قیام نکند برای نان قیام کرد …

  4. فرهاد says:

    احتمالا این اقتصاددانان هم کلاسی احمدی نژاد بوده اند و الا اگر دنیا توان مقابله با این حکومت پسزوری آخوندها را نداشته باشد چگونه بعدها خواهد توانست در مقابل حکومت اتمی آخوندها بایستد
    ضمن اینکه تصور نمیکنم جنگ با آخوندها اصلا موردی داشته باشد چرا که ملایان عاشق تسلیم در دقیقه نود هستند ، مثل همیشه وقتی کار از کار میگذرد ، و امتیازات وعده داده شده بر باد میرود ، آنها خفت را قبول میکنند بدون دریافت امتیازی

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی